Die hoofdpijn en misselijkheid vind ik vreemd, vraag eens aan je vader of moeder of andere familieleden of zij hetzelfde probleem hebben/hadden na het sporten.
Spierpijn heeft te maken met afvalstoffen die je aanmaakt tijdens het sporten, het is zaak deze snel te laten afvoeren, dit kan je bereiken door de volgende methoden:
- Een lichte hersteltraining ( je hartslag gaat omhoog en het pompt afvalstoffen sneller weg ).
- Een cooling down is de beste manier van spierpijn voorkomen, zal het uiteraard niet geheel wegnemen.
- Je kan je doorbloeding verbeteren door de bloedvaten wijder te maken, de plek waar je spierpijn hebt in afwisselend koud en warm water laten stoppen, dit verbetert je doorbloeding.
- Een isotoon sportdrankje, een normaal sportdrankje doet het in de regel wel goed.
- Eiwitten ( hoewel ik dit nu zo even niet zeker weet ), zijn goed voor het herstel.
Ik kom hier later nog wel op terug, moet weg nu. Succes iig.