Oud 09-10-2007, 20:35
blubblubblub
blubblubblub is offline
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een cd speler met boxen van max 150-200 euro, met een zo goed mogelijke geluidskwaliteit uiteraard. Verder geen eisen(okee ipod erop aan kunnen sluiten is leuk, maar niet nodig). Nou wilde ik wat onderzoek gaan doen naar het best verkrijgbare met mijn budget, maar dat blijkt wat moeilijk te gaan voor zo'n audio-n00b zoals ik. Ten eerste noemen ze cd-spelers op elke website weer anders (je hebt hi-fi en audiosysteem en cd-speler en eh vast nog wel meer) en ten tweede staan er soms heel leuk specificaties bij maar heb ik geen idee of die goed zijn.

Kunnen jullie mij hier misschien helpen? Dat zou heel fijn zijn

Thx alvast

blub3
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-10-2007, 20:45
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een cd speler met boxen van max 150-200 euro, met een zo goed mogelijke geluidskwaliteit uiteraard. Verder geen eisen(okee ipod erop aan kunnen sluiten is leuk, maar niet nodig). Nou wilde ik wat onderzoek gaan doen naar het best verkrijgbare met mijn budget, maar dat blijkt wat moeilijk te gaan voor zo'n audio-n00b zoals ik. Ten eerste noemen ze cd-spelers op elke website weer anders (je hebt hi-fi en audiosysteem en cd-speler en eh vast nog wel meer) en ten tweede staan er soms heel leuk specificaties bij maar heb ik geen idee of die goed zijn.

Kunnen jullie mij hier misschien helpen? Dat zou heel fijn zijn

Thx alvast

blub3
Cd speler met boxen? Weet je zeker dat je niet beter losse versterker en cd speler kunt kopen (lijkt in eerste instantie niet te kunnen met dat budget, maar er is best veel mogelijk..). Laat eens zien wat je al gevonden had, wat je interessant lijkt.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2007, 20:51
blubblubblub
blubblubblub is offline
Hee wat een snelle reply! Had net bedacht dat het misschien inderdaad een idee is om cd-speler en speakers los te kopen. Ik heb nu gekeken op vergelijk.nl en philips.nl. ik vond dit er wel leuk uit zien:

http://www.consumer.philips.com/cons...teem+MCM204-12
maar ik heb geen idee of dat is wat ik bedoel. dit kost maar 90 à 100 euro maar dat lijkt me vrij goedkoop dus vraag me af hoe het met de kwaliteit zit Hoe duur zou een losse cd-speler zijn? Zit daar veel prijsverschil in? Van speakers weet ik dat er veel prijsverschil is, vanaf welke prijs wordt het geluid significant beter dan dat van computer-geluidsboxjes van 20 euro? En welke sites zijn handig om op te kijken? Ik wil natuurlijk wel een site met mooie plaatjes want specificaties daar begrijp ik dus niet zo veel van

o ja als blijkt dat ik meer geld nodig heb hoog ik mn budget misschien wel wat op
Met citaat reageren
Oud 10-10-2007, 07:28
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Hee wat een snelle reply! Had net bedacht dat het misschien inderdaad een idee is om cd-speler en speakers los te kopen. Ik heb nu gekeken op vergelijk.nl en philips.nl. ik vond dit er wel leuk uit zien:
[afbeelding]
http://www.consumer.philips.com/cons...teem+MCM204-12
maar ik heb geen idee of dat is wat ik bedoel. dit kost maar 90 à 100 euro maar dat lijkt me vrij goedkoop dus vraag me af hoe het met de kwaliteit zit Hoe duur zou een losse cd-speler zijn? Zit daar veel prijsverschil in? Van speakers weet ik dat er veel prijsverschil is, vanaf welke prijs wordt het geluid significant beter dan dat van computer-geluidsboxjes van 20 euro? En welke sites zijn handig om op te kijken? Ik wil natuurlijk wel een site met mooie plaatjes want specificaties daar begrijp ik dus niet zo veel van

o ja als blijkt dat ik meer geld nodig heb hoog ik mn budget misschien wel wat op
De kwaliteit van zo'n mini set is nooit heel hoog hoor, ik denk dat je een factor 3, 4 meer betaalt voor iets wat wel jaren meegaat (dwz 10 jaar en langer). Maar dan heb je wel waar voor je geld.. ik heb vaak genoeg gezien, mini setjes en defecte cd spelers lijkt meer regel dan uitzondering. Daarnaast zijn losse versterkers altijd veel krachtiger.

Losse cd speler gaat vanaf zo'n 100 euro (zie componenten lijstje hieronder).
Geluid van 'hifi' speakers is al snel beter dan dat van computer speakers.. ik zou eens kijken bij www.audiovision-shop.de. Hier haal ik zelf apparatuur vandaan, altijd met grote prijsverschillen in vergelijk met Nederland. Zoals de Denon CD/versterker set die ik hieronder heb staan.. kost daar 333, bij mediamarkt hier +-530 euro. Ik kan nog wel wat info over speakers zoeken later vandaag.

Losse componenten:

CD spelers:
Sony CDP-XE 270 vanaf 99 euro
Denon DCD-500AE vanaf 164 euro
Marantz CD5001 vanaf 199 euro

Versterkers:
Sony TA-FE370 vanaf 169 euro
Denon PMA-500AE vanaf 169 euro
Met citaat reageren
Oud 10-10-2007, 22:19
]{ing
]{ing is offline
KEF Cresta 1

JBL Control 1

Quadral Argentum 2

Magnat Motion 220

Heco Victa 200

Meestal in verschillende kleuren (zilver,zwart,beuken,kersen,etc) Zo zijn er nog vast veel modellen, dit is allemaal ca 49 euro per stuk of minder. Kan met zekerheid zeggen dat deze speakers allemaal beter zullen klinken dan alle mini setjes <800 euro, wat wel vreemd is. Maar goed mini setjes is een andere markt. Voor de goedkoopste set ben je zo wel 375 euro kwijt, maar iedereen met kennis van zaken zal me gelijk geven als ik zeg dat het dat waard is (niet mini set bezitter of de verkoper bij de winkel )
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 18:33
Hakuna
Hakuna is offline
Dit (nieuw) hifi spul wat jij hier laat zien komt toch echt boven het budget van de TS uit, ze zou eens op de marktplaats kunnen kijken daar vind je veel losse hifi componemten vaak nog in nieuwstaat voor hooguit enkele tientjes.

Zag daar onlangs enkele Sony versterkers staan uit de ES serie voor heel leuke prijzen.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 20:08
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Dit (nieuw) hifi spul wat jij hier laat zien komt toch echt boven het budget van de TS uit, ze zou eens op de marktplaats kunnen kijken daar vind je veel losse hifi componemten vaak nog in nieuwstaat voor hooguit enkele tientjes.

Zag daar onlangs enkele Sony versterkers staan uit de ES serie voor heel leuke prijzen.
Budget wat opkrikken (ik zeg 'wat', dit is toch budget spul!) en nieuw spul kopen zoals bovenstaand. Eronder krijg je namelijk niks, iig niet nieuw. En op marktplaats en ebay is leuk ja, maar als je er weinig verstand van hebt gevaarlijk. Leuke speakers voor een leuke prijs, kom je thuis, magneet dondert eraf. Of blijkt een scheurtje in een woofer te zitten, wat je net even niet gehoord had bij de koop.

Aan de andere kant is elektronica, vooral versterkers, iets minder kritisch. Maar dan nog, speakers en cd speler kan een leek gewoon beter nieuw kopen.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 23:44
Bonga
Bonga is offline
Citaat:
Budget wat opkrikken (ik zeg 'wat', dit is toch budget spul!) en nieuw spul kopen zoals bovenstaand. Eronder krijg je namelijk niks, iig niet nieuw. En op marktplaats en ebay is leuk ja, maar als je er weinig verstand van hebt gevaarlijk. Leuke speakers voor een leuke prijs, kom je thuis, magneet dondert eraf. Of blijkt een scheurtje in een woofer te zitten, wat je net even niet gehoord had bij de koop.

Aan de andere kant is elektronica, vooral versterkers, iets minder kritisch. Maar dan nog, speakers en cd speler kan een leek gewoon beter nieuw kopen.
ach.. mogelijk vind je twee perfecte bose speakertjes die je huis uit elkaar laten trillen voor 30 euro.. uitzonderlijke gevallen.. dat wel..
Oud 14-10-2007, 13:13
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
ach.. mogelijk vind je twee perfecte bose speakertjes die je huis uit elkaar laten trillen voor 30 euro.. uitzonderlijke gevallen.. dat wel..
Ik heb ook nog 2 Jamo D110's te koop en mn Dali Concept One's gaan ook de deur uit. Daar is allebei niks mis mee, maar vrienden van mij dachten leuke speakers op Marktplaats te kopen en toen viel de magneet eraf na een dag of twee.. Kan natuurlijk ook een uitzondering zijn
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 15:32
blubblubblub
blubblubblub is offline
Dank je wel voor al je info, ]{ing. Daar hebben andere mensen die ook een lowbudget geluidsysteem willen vast ook wat aan Een set van bijna 400 euro wordt me echter een beetje te gortig, voor op een studentenkamertje. In een huiskamer komt zoiets veel beter tot zijn recht denk ik

Ik vind de MCM 204 die ik had uitgezocht toch wel erg mooi en denk dat ik die maar ga kopen. Op de site van wehkamp staan wat meer specificaties http://www.wehkamp.nl/winkelen/p_pro...kMethode=&BAC=

Hoeveel is een uitgangsvermogen van 2* 8 watt? Is dat erg slecht? Hoeveel vermogen hebben bijv 2 heel goedkope computerspeakertjes? (Ter vergelijking) En wat bedoelen ze met dynamic bass boost en 2-weg, Bassreflex-luistprekersysteem?

Als 2* 8 watt erg slecht is dan zou ik ook deze kunnen nemen: http://www.wehkamp.nl/winkelen/p_pro...verzichtType=O bijna hetzelfde, alleen is het vermogen nu 2* 30 watt.

Laatst gewijzigd op 14-10-2007 om 15:53.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 20:56
]{ing
]{ing is offline
Het is natuurlijk wel veel goedkoper zo'n mini set, maar aan de andere kant een studentenkamer oke.. Als je niet ook nog een alarmsysteem erbij wilt kopen is dat misschien wel beter.

Dat gaat harder dan je denkt zo'n systeem, het aantal watts zegt niet zoveel (ik weet zeker dat die 2x 30 geen 30W RMS zijn. Eerder PMPO, een piekvermogen gemeten bij bepaalde frequentie en (hoge) vervorming. Dus neem dat niet al te serieus.

Goedkope pc luidsprekers hebben vaak 2-4 watts. Dynamic bass boost zal simpelweg een loudness functie zijn, lage tonen boost.. wil je niet aanzetten. 2 weg betekent in dit geval 1 speaker voor hoge tonen en 1 voor midrange/lage tonen. Bassreflex betekent dat er een soort buis in zit die ervoor moet zorgen dat de speaker kan 'ademen' en bass versterkt.

Ik zou voor die tweede gaan, kost maar 10 euro meer ziet er iets beter uit in specificaties.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 21:49
blubblubblub
blubblubblub is offline
Dank je wel, daar heb ik wat aan ik denk dat ik die 2e wel ga kopen. De enige die ik nog tegenkwam die me aan het twijfelen bracht, is deze:
http://www.wehkamp.nl/winkelen/p_pro...Methode=K&BAC=
Ik vind hem wel mooi en hij heeft dvd-speler, maar hij is eigenlijk beetje te duur
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 22:20
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Dank je wel, daar heb ik wat aan ik denk dat ik die 2e wel ga kopen. De enige die ik nog tegenkwam die me aan het twijfelen bracht, is deze: [afbeelding]
http://www.wehkamp.nl/winkelen/p_pro...Methode=K&BAC=
Ik vind hem wel mooi en hij heeft dvd-speler, maar hij is eigenlijk beetje te duur
Graag gedaan! Voor 100 euro koop je bijna twee goede dvd spelers (Philips, JVC.. etc.). Bovendien is je mini set stuk, dan ook je dvd speler. Niet fijn. Daarnaast moet je TV dan perse dichtbij je mini set staan, anders zit je met lange kabels (en kwaliteitsverlies)
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 20:32
blubblubblub
blubblubblub is offline
Waarschijnlijk gaat deze het worden (jaja, weer een andere...)

2*50 watt rms en je kan tegelijk equalizer en bassboost gebruiken Voor 150 euro.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 21:46
]{ing
]{ing is offline
Hoe erg ik mini setjes zelf ook vind, dit is beter dan die disco-philips
De cd spelers van sony zijn over het algemeen ook degelijk.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2007, 10:54
blubblubblub
blubblubblub is offline
Ben nog altijd aan het twijfelen (ja daar ben ik goed in ). Ik ben erachter gekomen dat mijn antieke tv niet aan te sluiten is op een dvd-speler. Wat ik wil is een klein tv-tje, een dvd-speler en een cd-speler. En ik wil voor de cd-speler en de dvd-speler dezelfde speakers kunnen gebruiken. Hoe ik dat kan regelen zou ik niet precies weten maar waarschijnlijk kom ik daar wel uit met wat hulp van vrienden die meer verstand hebben van huishoudelijke elektronica dan ik. Waar ik aan zit te denken is om een cd-speler te kopen (dat zou dan die Sony worden), die dus 2 speakers heeft, en als ik weer even heb kunnen sparen, een klein tv-tje met ingebouwde dvd-speler. Alleen heb ik gehoord van andere mensen dat zo'n ingebouwde dvd-speler bij hen niet goed functioneerde.

Ik kies liever voor een cd-speler en dan los een dvd-speler, dan voor een dvd-speler waar je ook cd-s op af kan spelen, want ik heb geen behoefte aan 5 speakers op mijn kamer, en ik vind een cd-speler ook gezelliger staan. En als het even kan heb ik dus liever een klein tv-tje met ingebouwde dvd-speler, zodat ik niet zo'n brede kast van een dvd-speler op mijn kamer hoef te zetten.

Tv'tje wat ik dan bijvoorbeeld zou kopen:
http://www.wehkamp.nl/winkelen/p_pro...verzichtType=O
Met citaat reageren
Oud 22-10-2007, 09:27
]{ing
]{ing is offline
Koop je los zo'n mini setje (eentje met een ingang (kan 'ipod' ingang genoemd worden)), los een dvd speler en los een tv. Dvd speler en tv in een is inderdaad niet goed, en ook niet (veel) goedkoper.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2007, 11:00
blubblubblub
blubblubblub is offline
Tvtje hierboven is 110 euro dus dat vind ik prima prijs. Maar als het niet werkt heb je er niks aan natuurlijk. Maar kan ik dan de boxjes van mn cd-speler ook voor de dvd-speler gebruiken?
Met citaat reageren
Oud 22-10-2007, 11:18
]{ing
]{ing is offline
Dvd speler stuk, tv stuk en omgedraaid. Dat is ook niet relaxed.. daarnaast zijn die dingen gewoon niet van al te beste kwaliteit zoals je zelf al zei.

En of je de speakers kunt gebruiken hangt af van of je dvd speler (in dit geval tv) een uitgang heeft. Elke losse dvd speler heeft dit, maar ik weet het niet van die combinatie. De meeste mini setjes (iig Philips, Sony e.d.) hebben wel een ingang voor een extra apparaat zoals een dvd speler of ipod.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2007, 05:02
blubblubblub
blubblubblub is offline
Ik zit nu aan de volgende constructie te denken: een tv, een dvd-speler, en twee speakers waar ik het geheel op aansluit. Is dit mogelijk? Welke ingangen moeten de tv- en de dvdspeler daarvoor hebben? Btw mijn budget is verhoogd (was jarig) Ik heb +/- 275 euro beschikbaar. Maar als het goed is kan het dus met minder: een tv kost zo'n 90 euro, een dvd-speler ook zo'n 90, en speakers 50 euro (als ik speakers neem zoals hierboven in het topic staan).
Met citaat reageren
Oud 28-10-2007, 11:05
]{ing
]{ing is offline
Alleen speakers geven nog geen geluid, je hebt een versterker nodig.. Dus dat gaat niet zomaar werken helaas. Ik begrijp dat je geluid van de TV én van de DVD(CD) speler wilt horen via betere speakers.

TV -> ingang 1 versterker -> speakers
DVD -> ingang 2 versterker -> speakers

Speakers met versterker ingebouwd zijn niet zo interessant voor deze toepassing want ze zijn duur en hebben geen input-selectie. Dus dan moet je al een mengpaneel of iets dergelijks gebruiken wil je kiezen tussen TV geluid en DVD geluid.

Een set met genoeg mogelijkheden is bijv;

Versterker ~150 euro/2e hands
Speakers (een van bovenstaande of slechtere, of 2e hands)
DVD speler ~40-50 euro
Kleine tv ? euro
Met citaat reageren
Oud 28-10-2007, 11:56
blubblubblub
blubblubblub is offline
Citaat:
Alleen speakers geven nog geen geluid, je hebt een versterker nodig.. Dus dat gaat niet zomaar werken helaas. Ik begrijp dat je geluid van de TV én van de DVD(CD) speler wilt horen via betere speakers.

TV -> ingang 1 versterker -> speakers
DVD -> ingang 2 versterker -> speakers

Speakers met versterker ingebouwd zijn niet zo interessant voor deze toepassing want ze zijn duur en hebben geen input-selectie. Dus dan moet je al een mengpaneel of iets dergelijks gebruiken wil je kiezen tussen TV geluid en DVD geluid.

Een set met genoeg mogelijkheden is bijv;

Versterker ~150 euro/2e hands
Speakers (een van bovenstaande of slechtere, of 2e hands)
DVD speler ~40-50 euro
Kleine tv ? euro
Ik was er al bang voor dat ik een versterker nodig zou hebben jouw idee is op zich goed maar ik vind het niet in verhouding staan om een versterker van 150 euro aan te schaffen als de rest van de apparatuur van totaal andere kwaliteit is. Dus ik zal me gaan beraden op een andere oplossing Anders ga ik wel eens in de winkel informeren wat ze me aanraden.

O en trouwens, het ging me vooral om het geluid van de DVD-speler (waar ik ook mijn cd's op af ga spelen dan). Maar ik weet niet precies op welk apparaat je instelt waarvandaan je het geluid hoort.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2007, 08:16
]{ing
]{ing is offline
Een goedkopere versterker zal ook wel te vinden zijn hoor. 2e hands is er ook veel te koop.

Maargoed een versterker bestaat ook uit volumeregeling en input selector. Als je maar 1 ingang gebruikt (voor de DVD speler) is alleen een volume regeling echt nodig.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten