Oud 10-11-2007, 11:07
bulbanos
bulbanos is offline
hey

we hebben met de studentenvereniging een presentatie die constant draait en op een tv bij de ingang getoond wordt. We zouden daar graag uit een SQL databank gegevens ophalen ivm de verjaardagen van leden. Dus dat er op het scherm komt "gelukkige verjaardag, (naam)" maar dat mag dus niet manueel worden aangepast iedere dag omdat dat teveel werk is en niet altijd iemand beschikbaar is.
Zou daar iets voor bestaan dat samenwerkt met powerpoint?

grtz
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-11-2007, 11:33
freyk
freyk is offline
Dit zou misschien kunnen door een grafiek toe te voegen aan je powerpoint presentatie, dat weer gekoppeld is met sql d.m.v een oledb connectie
(bron: http://forums.microsoft.com/TechNet/...3258&SiteID=17 )
Oud 10-11-2007, 12:09
bulbanos
bulbanos is offline
Zoiets moet het idd zijn maar je link is precies dood
Met citaat reageren
Oud 10-11-2007, 14:30
freyk
freyk is offline
Offtopic:
Op dit moment is forum.microsoft.com, volgends mij, down.
Oud 10-11-2007, 17:16
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
VBA is het magische woord. Met visual basic, kan je verbinden met db en je zooitjes ophalen
Met citaat reageren
Oud 11-11-2007, 13:15
freyk
freyk is offline
Citaat:
Dit zou misschien kunnen door een grafiek toe te voegen aan je powerpoint presentatie, dat weer gekoppeld is met sql d.m.v een oledb connectie
(bron: http://forums.microsoft.com/TechNet/...3258&SiteID=17 )
Hier een quote'je van de bron:
Citaat:
There are several ways to export data into Excel
  • Use Jet OLEDB Provider. You need to create INSERT SQL statements and call them to insert one row of data at a time. Jet works pretty fast, but has some limitations when data in a same column contains different types.
  • Use Microsoft Office Tools for .NET. This way is slower, but gives you more functionality and allows formatting of the data. It allows you to control your output, but could be very slow and you need to pay attention to releasing all the resources associated with it, because it is COM-based. You have to pay attention to memory releasing, especially in ASP.NET environment
  • Write code that stores data into CSV or HTML. Those formats recognized by Excel
  • Use third party components that could provide desired functionality

Following are some links wit the samples
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten