in een inleiding vertel ik iig wát ik in mijn project (of werkstuk) behandel, dus wat in welk hoofdstuk naar voren komt.
Ik begin meestal met bijv. een quote uit de krant of iets anders wat de inleiding leuk maakt en wat het interessant maakt om door te lezen. bovendien geef ik daarmee aan dat mijn onderwerp actueel is.
Als ik termen gebruik die niet meteen duidelijk zijn, of die je op verschillende manieren kan zien, leg ik uit wat ik ermee bedoel. Ik heb nu bijv. een project over hulpverlening aan thuisloze jongeren. Zowel thuisloos als jongere is niet een eenduidig woord dus ik leg uit dat ik in mijn project met jongere in dit geval 12 tot 21 jaar bedoel en met thuisloos bedoel ik dat zij geen permanente verblijfplaats hebben.
Verder vertel ik waar mijn conclusie uit zal bestaan (in mijn geval is een conclusie een advies)
Wanneer het onderwerp afgebakend is, leg ik mijn keuzes hierover ook uit in de inleiding.
anyway, ik weet niet hoe oud je bent en waar het over gaat en dus ook niet wat per sé nuttig is voor jou...
xxx