Ik denk eerder niet iets hardwarematigs; die bestanden zien er allemaal best adware uit. Maar een ding: je computer zomaar afzetten is GEEN goed idee (oke, soms kan het gewoonweg niet anders). Wat volgens mij gebeurd is, is dat je partitie om zeep is door dat te vroeg afzetten. Een extra veiligheid om dit te voorkomen in het vervolg: luister goed of je je harde schijf hoort ratelen of als je het hardeschijf-ledje (zo eentje met een blikje bij) ziet knipperen: schakel dan in geen geval je computer uit.
Het enige overduidelijke hardware-probleem zou bij de harde schijf kunnen liggen.
Maar die melding van Disk Boot Failure wilt zeggen dat hij niet van de schijf kan opstarten. Dit heeft meestal ofwel de oorzaak dat het MBR of je opstartpartitie om zeep is, of dat je schijf om zeep is (hardwarematig dan). De fouten kunnen zoals Moonspell ook bij andere hardware liggen, maar dat vind ik wat voorbarig om dat zo direct al te concluderen.
Sowieso laat je hier beter naar kijken door iemand met wat ervaring met deze problemen. Wat mijn methode zou zijn in dit geval: eventjes een LiveCD booten en kijken wat hij nog van de gegevens kan terugvinden; indien er genoeg tijd is, die ook backuppen naar een externe harde schijf. Pas daarna met de XP CD opstarten, Recovery Console aanroepen en checkdisk laten uitvoeren; eventueel ook een fixmbr laten doen (maar ik geloof dat hij dat wel meldt, als dat nodig is).
Sowieso NIET zelf lopen proberen als je er niet veel van afweet (wat ik dus vermoed); iemand met een beetje ervaring kan misschien nog wel je gegevens terughalen (hangt af van wat er werkelijk mis is, natuurlijk; maar ik vermoed vooral een gefrituurde partitie). Als je zelf gaat lopen proberen en iets misdoet, is de kans dat je je gegevens om zeep helpt, reëel.