Advertentie | |
|
![]() |
|
Tja, volgens mij ga je dan ofwel je hele concept opnieuw moeten uitdenken, ofwel ga je je meetresultaten per observatie steeds moeten samenvatten in kencijfers en die kerncijfers verwerken. Voor gemiddeldes kan je zoiets vrij makkelijk doen, voor meer ingewikkelde functies is dat veel moeilijker. Nog steeds: probeer het eens in meerdere tabbladen te gooien en dan op je allereerste of allerlaatste bereken je van alles je resultaten (wel veel werk, omdat je met gigantische ranges gaat werken).
Maar als ik je formules zo bekijk, moet het wel mogelijk zijn dat in meerdere sheets te gooien, of zelfs in meerdere bestanden (Excel kan ook tussen bestanden referenties onthouden, dacht ik). Veel werk allemaal: ja. Ik zou eigenlijk vooral elke observatie een een losse sheet steken, die dan linken aan een sheet die niet meer gegevens bevat dan nodig (dus kerngegevens van alle firma's en dan nog totale kerngegevens van alles samen (eventueel op nog een andere sheet). Voor gemiddeldes kan je dus wel degelijk je kerngegevens samenvatten via eenvoudige formules (gemiddelde van gemiddeldes = gewogen gemiddelde van elke observatie, gewogen met aantal metingen per observatie). Voor allerhande andere gegevens zullen er ook dergelijke regels wel bestaan, of moet je die zelf proberen op te stellen (of te benaderen natuurlijk).
|
ja maar de sheet zoals ze nu is, is goed. Waarom zou het dan niet lukken als ik het doe voor veel observaties? Als de sheet goed is is ze toch goed? De sheet zal groot worden maar een computer moet dat toch aankunnen?
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Macro in Excel probleempje Mirtjemirtje | 2 | 02-09-2009 21:04 | |
Software & Hardware |
[Excel] Probleem met SUBTOTAL-functie Lautitia | 1 | 31-01-2007 10:56 | |
Software & Hardware |
!! help excel probleem Najim86 | 2 | 04-04-2006 17:06 | |
Software & Hardware |
Excel probleempjes... Yacine | 1 | 29-01-2006 13:47 | |
Software & Hardware |
[Excel]Bladverwijzing Bartje | 0 | 10-03-2005 19:48 | |
Software & Hardware |
Vervelend Word probleem en Excel moeilijkheden $@nd€r $@l@m@nd€r | 7 | 10-12-2003 19:36 |