![]() |
|
![]() |
Beste medestudenten,
Na een aantal gespreken met toekomstige studenten die volgend collegejaar willen gaan studeren in België heb ik besloten om een site hiervoor in te richten. Op deze site vind je alles over het Belgisch schoolsysteem, financiering, zorgverzekering, kamers, werk, openbaar vervoer en andere handige informatie. Momenteel zijn nog niet alle onderwerpen beschreven maar na 2 april zal dit wel het geval zijn. Ik heb geregeld contact met diverse instanties in Nederland en België. Mocht je dus nog vragen hebben dan kun je altijd contact opnemen!! kijk dus snel op: www.nederlandersstudereninbelgie.nl Groetje Chantal Schinkels ps: ik studeer zelf aan de universiteit Antwerpen richting TEW bedrijfskunde. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Maar goed, ik vind het inderdaad ook een goed initiatief. Ik studeer zelf ook sinds dit jaar in Antwerpen (KDG). Het was vooral in het begin veel zoeken. Maar gelukkig zijn de Belgen aardig en behulpzaam en weet je al gauw wat je allemaal moet kunnen/ hebben/ bezitten/ etc. Op de site staat het volgende vermeld: "Het machtig zijn van de Franse taal is heel erg belangrijk." Het is handig dat je de Franse taal kent, maar is zeker niet erg belangrijk. Zelf ken ik maar 1 zinnetje heb het echter ook nog nooit hoeven te gebruiken. Misschien is de Franse taal wel handig als je in Brussel of Wallonië zit! Enne als je gaat inschrijven bij de gemeente moet je ook €5,- betalen (tenminste dat is Antwerpen zo). Qua vervoer heb ik ook nog een tip. Zet er bijvoorbeeld informatie bij over de Buzzy Pazz (zie www.delijn.be) Ook zeer handig voor studenten die binnen Vlaanderen zich met bus/tram/metro verplaatsen. Oja, tot slot. Ik vind het echt goed dat er zoiets op internet staat. De toekomstige studenten hoeven dan tenminste niet zo irritant alles te gaan zoeken... ![]()
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Werken en studeren in Belgie Vintago | 7 | 08-09-2011 11:10 | |
Studeren |
Uitgeloot voor geneeskunde. Wat nu? danny23 | 65 | 21-08-2006 21:58 | |
Algemene schoolzaken |
Mensen die geinteresseerd zijn in een jaar naar het buitenland. mind_on_hiatus | 89 | 11-04-2006 22:07 | |
Studeren |
Studeren in het buitenland? ikkeleerlinge | 15 | 02-12-2004 18:54 | |
Studeren |
IBMS, Commerciele economie, MER, Handelswetenschappen??? The Senna Fan | 1 | 18-11-2004 13:47 | |
Algemene schoolzaken |
THK 2e Kans? LostProphetX | 6 | 18-07-2003 06:51 |