Citaat:
Kan iemand me ook iets vertellen over het bindend studieadvies? Geldt dit voor alle opleidingen en op alle universiteiten of alleen voor sommigen? Bij de erasmus universiteit rotterdam geldt het voor alle opleidingen heb ik begrepen....
|
Volgens mij op (bijna?) alle opleidingen.
Maar bekijk het zo: als jij na 2 jaar nog steeds je P niet hebt gehaald en er zijn geen omstandigheden die het BSA doen opheffen, is het dan wel de juiste studie voor jou? Is het dan niet goed dat er iemand zegt 'ho, volgens mij moet je er mee stoppen, want je hebt nu voor elk vak 4 kansen gehad en nog is het niet gelukt..'
Dus maak je over dat BSA niet teveel zorgen.
En of iets je ligt weet je altijd pas als je het doet, het blijft altijd lastig maar ga het gewoon doen. Tuurlijk staan je ouders niet te springen mocht je toch switchen en jij vast ook niet, maar aan dat idee ben je ook zo weer gewend!
Overigens vind ik het idee van na 4 weken switchen helemaal niet zo goed. Ikzelf had na 4 weken juist echt géén idee van wat m'n studie later in zou houden. Ik was de eerste weken ook veel negatiever, omdat ik nog zo aan het wennen was aan het systeem en de zelf op te brengen discipline, dat ik daar niet door heen kon kijken. Dus ik zou het toch wel echt minstens een paar maanden aan zien.