Oud 29-09-2008, 11:59
chrisvanb
chrisvanb is offline
Hallo,

Ik heb MBO-niveau 4 gedaan in de meubel en interieurbouw.
Dit was een 4-jarige opleiding maar ik ben hier na 2 jaar mee gestopt omdat ik de opleiding niet echt leuk vond.
Ik ben nu werkzaam voor een bedrijf waar ik amerikaanse jaloeziesystemen bij mensen thuis plaats.
Graag wil ik de architectuur in of de pilotenopleiding volgen maar hier heb je zowiezo HAVO voor nodig.
Ik wil hier graag bij blijven werken dus zoek eigenlijk een avondstudie of iets wat ik 1 of 2 dagen in de week kan doen.
Een thuisstudie is voor mij geen optie omdat ik dat dan zelf moet betalen en dit kost zo'n 5000 euro.
Kan iemand mij misschien helpen ik woon in de omgeving Noord-Limburg.

Groeten Chris
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-09-2008, 15:07
Verwijderd
Ik zou eens informeren bij het ROC, misschien dat zij adressen hebben waar dat kan.

Op Gilde Opleidingen is het Regionaal Opleidingen Centrum voor beroepsonderwijs en educatie in Noord- en Midden-Limburg (http://www.projecten.gildeopleidingen.nl/unit.aspx) kun je wel VAVO doen, maar dat is - in jouw geval helaas - een dagopleiding.

Een thuisstudie hoeft trouwens niet zo veel te kosten. Je kunt je ook zelf voorbereiden op het staatsexamen. (Lijkt mij wel heel lastig, maar er zijn mensen die het doen.) Dan betaal je alleen de kosten van het staatsexamen (die je met VAVO misschien ook wel moet betalen?) en de kosten van eventuele boeken die je koopt.

Als je 21+ bent, zou je eventueel ook een 21+ toelatingstest kunnen doen voor het HBO (zal voor de pilotenopleiding niet kunnen, maar voor de HTS waarschijnlijk wel). (Nadeel hiervan is natuurlijk wel dat de HAVO-stof voor de studie natuurlijk toch veronderstelde achtergrondkennis is. Maar het lijkt me wel handig alle opties te weten, zodat je ze zelf tegen elkaar af kunt wegen.)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten