Oud 14-11-2008, 15:56
Verwijderd
Ik zoek iemand die wat meer verstand heeft van microcontrollers en specifiek de atmega32. Ik heb heel veel beginnersvragen en ik zoek iemand die ik kan toevoegen op msn om dat te vragen. Gelieve niet verplaatsen naar contact gezocht, want hier is de kans groter dat iemand meeleest die snapt wat ik bedoel.

Bedankt! Het gaat trouwens voornamelijk om beginnersvragen. Wat ik nodig heb om aan de slag te kunnen etc.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-11-2008, 22:38
T_om
T_om is offline
Dat hangt er natuurlijk vanaf wat je wilt doen... Vanwaar je interesse in de ATmega32?

Je kunt natuurlijk altijd beginnen met het bekijken van de datasheets van de ATmega chips. Zelf heb ik wel eens gewerkt met de STK 500 (starterskit), zoals bijvoorbeeld hier te vinden.

Verder is verdieping in assembly of C natuurlijk wel handig

Oja, en AVR Freaks website natuurlijk!

Laatst gewijzigd op 14-11-2008 om 22:46.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2008, 19:07
Verwijderd
Citaat:
Dat hangt er natuurlijk vanaf wat je wilt doen... Vanwaar je interesse in de ATmega32?

Je kunt natuurlijk altijd beginnen met het bekijken van de datasheets van de ATmega chips. Zelf heb ik wel eens gewerkt met de STK 500 (starterskit), zoals bijvoorbeeld hier te vinden.

Verder is verdieping in assembly of C natuurlijk wel handig

Oja, en AVR Freaks website natuurlijk!
Denk je dat de STK-500 een goede manier is om kennis te maken met de ATmega32? Ik heb al programmeer ervaring met java, dus ik ga ervan uit dat programmeren in C geen problemen oplevert. Maar ik zoek een goede platform om zo veel mogelijk te leren.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2008, 19:15
T_om
T_om is offline
Tja, starterskit zegt het opzich al he Met zo'n STK500 kun je je lekker uitleven, van het uitlezen van je metingen via de seriële poort op de pc, tot het aansturen van een lcd-display.
Oud 15-11-2008, 19:31
Verwijderd
Heb je wel eens gehoord van de Arduino? Iemand raadde me die ook aan, maar ik heb geen flauw idee of dat beter is om te leren. Ik heb het idee dat je met de STK500 zowat alles kan doen wat je wilt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten