Oud 17-12-2008, 09:30
wup
wup is offline
Het is weer koud en ik hoor veel mensen weer klagen over een droge huid, zere gewrichten etc.
Heb jij last van de winter? Heb je wintertenen, onhandelbaar haar, depressies en blijfende hoestjes? Of heb je nergens last van?

Ben benieuwd naar al het winterleed!
Met citaat reageren
Oud 17-12-2008, 09:45
Anna17J
Anna17J is offline
Ik heb heel snel ijskoude handen, maar dan net geen winterhanden of zo. Op dit moment heb ik verder griep, maar dat heb ik gelukkig niet standaard in de winter. Wel heb ik erg snel de behoefte aan lichtjes, versieringen ... van die kerstspulletjes, want ik word heel snel treurig als het zo snel donker wordt, ik sta dan boos op en ik ga ook weer boos slapen. Gelukkig hebben wij nu een kerstboom in de woonkamer staan en is het in de woonkamer het langste licht vanwege de grote ramen die we hebben .
Met citaat reageren
Oud 17-12-2008, 10:35
Pluis
Pluis is offline
Ik had vroeger altijd wintertenen, maar nu niet meer. Ik heb ooit bij de dokter een prikje gekregen, geen idee meer wat erin zat, en dat zou beschermen tegen wintertenen. Ieder jaar in oktober moest ik die komen halen. Stom genoeg is het na 2 jaar uit de handel genomen, want het zou niet veilig zijn oid. Maar nu heb ik iig nooit meer wintertenen!
Oud 17-12-2008, 10:47
Verwijderd
Ik merk vooral dat ik 's ochtend minder makkelijk mijn bed uit kan komen. Ook moet ik mijn huid meer insmeren, anders voelt het zo trekkerig.

Verder vind ik hardlopen in de kou wel lekkerder, die lucht die je inademt is dan zo heerlijk fris.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2008, 11:48
*oma*
*oma* is offline
Ik heb last van statisch haar. Weet iemand daar een goede shampoo tegen?

Citaat:
Verder vind ik hardlopen in de kou wel lekkerder, die lucht die je inademt is dan zo heerlijk fris.
Ik krijg daar altijd een nies-gevoel van
Oud 17-12-2008, 12:00
xxChange
xxChange is offline
Statisch haar, heel droge lippen (no matter how much labello) en constant ontzeeeeeeeettend koud, wat echt een hel is!
Met citaat reageren
Oud 17-12-2008, 12:01
Verwijderd
Ik ben heel veel verkouden, heb enorm last van de meeste gewrichten (maar vooral als het én koud én nat is, bij gewoon heel koud weer veel minder), ik kan mijn bed niet uitkomen, ik word chagrijnig van het gebrek aan licht en ik kom aan want ik eet te veel zoetigheid. Positieve dingen over de winter moet ik nog bedenken.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2008, 14:01
Verwijderd
Citaat:
Ik heb last van statisch haar. Weet iemand daar een goede shampoo tegen?

Ik krijg daar altijd een nies-gevoel van
Ja dat gevoel ken ik, maar dan neem ik gewoon altijd zakdoekjes mee.

Ik smeer mijn haren na het wassen altijd in met een serum van de Bodyshop voor frizzy haar, dat helpt goed bij mij!
Met citaat reageren
Oud 17-12-2008, 14:20
marrel
marrel is offline
Ik krijg droge handen maar dat komt ook omdat ik ze heel vaak moet wassen. Combinatie van koud en dat wassen is niet goed ... En m'n stemming is wel ooit wat minder maar of dat nou door het weer komt
Oud 17-12-2008, 14:30
Verwijderd
Extreem droge huid. Op mijn rug harde plekjes die enorm jeuken. Overal schilfertjes. In de zomer valt het nog wel mee, maar in de winter
En niets helpt echt. Babyolie voor in bad, gewone baby olie. Zalf van de dokter.. Die zalf helpt wel maar pas na een tijd en kan niet zelf mijn rug insmeren dus die vervalt meestal wel.

maarja verder constante gescheurde mondhoek en het altijd koud hebben

en oja statisch haar
Met citaat reageren
Oud 17-12-2008, 15:51
Verwijderd
De herfst is voor mij al te koud, laat staan de winter. Mijn voeten zijn constant ijskoud, waardoor ik ook moeilijk in slaap kom, handen iets minder, maar ook nog te koud, sinds dit jaar ook last van een droge huid en droge lippen. Dipjes komen ook vaker voor in de winter en met kerst zit ik vaak in een depressie. Tot nu toe trouwens nog geen last van.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2008, 18:06
Verwijderd
Citaat:
Ik krijg droge handen maar dat komt ook omdat ik ze heel vaak moet wassen. Combinatie van koud en dat wassen is niet goed ...
Ja dat.
En verder ook heel snel koude handen.
Mijn stemming is niet echt minder, alleen 's ochtends moeite met uit bed komen in kou en donker.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2008, 18:16
coopergirl
coopergirl is offline
Met name statisch haar, snotter neus zodra ik buiten ben, een ultiem droge huid en een stemming die met de dag pessimistischer wordt.

Overigens, volgens mij begint 21 december pas officieel de winter? Hoewel ik het momenteel absoluut winters weer vind.
Oud 17-12-2008, 19:46
wup
wup is offline
Citaat:
Overigens, volgens mij begint 21 december pas officieel de winter? Hoewel ik het momenteel absoluut winters weer vind.

Ow jah, maar het was zo koud afgelopen week...

Ik val steeds overal in slaap en ik blame het weer en het ontbreken van zon. Verder droge huid ( vooral handen, door werken met veel water) En ik krijg rode vlekken in mijn gezicht. Mijn huid is wel heel zacht, maar die vlekken . Voel me wat dat betreft altijd lelijk in de winter, maar vind kleding weer leuker Depressief ben ik niet, want ik ben dol op kaarsjes en leuke lampjes en warme chocolade melk.
Ow en zodra ik naar buiten ga een loopneus.

Wandelen in de winter vind ik heerlijk. Lekker warm inpakken en als je weer thus komt is je huis zo lekker.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2008, 21:28
AzN
AzN is offline
Koude handen en voeten, vaak 'n loopneus, 'n minder goed humeur, aanhoudende drang tot uitslapen, weinig zin om naar buiten te gaan en 'n betere eetlust ().
Oud 18-12-2008, 10:21
Verwijderd
Vooral suf haar - het pluist en is statisch en hangt zo slap als een vaatdoek Nou ja vaker dan normaal, dan. En kouwe tengels, maar da's niks nieuws, dat heb ik zelfs in de zomer in de schaduw nog.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2008, 12:09
Flijn
Flijn is offline
Droge huid, stom haar en nóg grotere vrienden met mijn bed dan in de zomer. Opstaan is echt de moeilijkste opgave van de dag.
Daar staat tegenover dat winterwandelingen fijn zijn, en je je thuis zo fijn kan beschermen tegen somberheid en duisternis met kaarsen, kruik, dekens, fijne films en warme chocolademelk. Daar kan ik zeer gelukkig van worden, dus met de winterdepressie valt het reuze mee.
Oud 18-12-2008, 17:55
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
ik heb wintertenen en een gebroken middenvoetsbeentje die in de winter altijd moeilijk gaat doen ( dus dat is ook een extra trigger voor wintertenen want slechte doorbloeding), ik krijg statisch haar, hele droge huid ( loop al weer een paar maanden met een schrale plek midden op m'n voorhoofd ), winterdepressies ( dit jaar valt het wel mee want ik heb veel te doen) en ook al een blijvend hoestje, dus alles uit de openingspost. Vooral van mijn tenen en huid heb ik lekker veel plezier, ahum. En sinds een week ofzo krijg ik ook weer last van m'n atopisch eczeem. wat een vreugde! En ohja ik kan ook slecht mijn bed uitkomen haha.
Oud 18-12-2008, 18:26
xxChange
xxChange is offline
En de eerste scheur in m'n mondhoek is binnen
Met citaat reageren
Oud 18-12-2008, 22:04
Lilium
Lilium is offline
Wintertenen, 'dode' vingers en af en toe een gescheurde mondhoek.
Heeft iemand tips en truuks tegen wintertenen? Ik maak nu regelmatig in de avonduren een kruik waar ik mijn voeten dan op zet.

Laatst gewijzigd op 18-12-2008 om 22:04. Reden: taalfout
Met citaat reageren
Oud 19-12-2008, 13:19
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Nog niet genoemd, maar er zijn vast meer mensen die er last van hebben: het tekort aan daglicht.

In de winter wil ik het liefst al om half 8 naar bed, dan ben ik moe en vallen mijn ogen gewoon dicht. Ik heb er heel veel moeite mee om de slaap te bevechten en kan met oud&nieuw niet eens fatsoenlijk wakker blijven tot een uur of twaalf! Met opstaan heb ik niet zoveel moeite, ben een echt ochtendmens en tussen zes en zeven toch wel wakker.
In de zomer heb ik hier totaal geen last van, blijf ik met gemak tot half elf op. Mijn idee is dat het dus echt aan het aantal uren zon op een dag ligt.

Mijn oplossing: de EnergyLight van Philips. Hier zit ik elke dag een half uur achter, waardoor ik 's avonds niet zo vroeg al moe ben. Zo kan ik mijn in-slaap-vallen-op-de-bank rekken van half acht naar half tien

En mijn oplossing dit jaar: overwinteren op de Antillen. Hier is het ook om zes uur al donker, maar ook om zes uur al licht. Bovendien schijnt de zon hier werkelijk altijd
Oud 19-12-2008, 14:10
Flijn
Flijn is offline
Oja, nog een nadeel van te weinig licht: tegen de tijd dat het lente wordt zie ik er al weken uit als een albino met bloedarmoede.
Oud 19-12-2008, 14:33
blablatje
blablatje is offline
Citaat:
Wintertenen, 'dode' vingers en af en toe een gescheurde mondhoek.
Heeft iemand tips en truuks tegen wintertenen? Ik maak nu regelmatig in de avonduren een kruik waar ik mijn voeten dan op zet.
Voorkomen dat je tenen het echt koud krijgen. Dus dikke sokken aandoen en als je schoenen uitgaan sloffen aantrekken. En de doorbloeding zo goed mogelijk houden door goed passende schoenen te dragen, regelmatig met je tenen te wiebelen en af en toe je voeten te (laten) masseren.
De pijn/jeuk wordt vaak erger als je met je voeten tegen iets heets zit (kruik, radiator) en daarom zeggen mensen wel eens dat je dat moet laten, maar dat is niet waar, het kan geen kwaad. Dus ga lekker door met je kruik.

Statisch haar, erger wordend eczeem en gebarsten lippen komt trouwens allemaal door de droge lucht in de winter, die we binnenshuis nog erger maken door de verwarming aan te zetten. Je kunt doen alsof je een oude dame met hyacinten bent en kommetjes water op de radiator zetten, maar wat sneller helpt is zalf of crème smeren.

Laatst gewijzigd op 19-12-2008 om 14:39.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2008, 15:00
Black Soul
Black Soul is offline
Citaat:
Nog niet genoemd, maar er zijn vast meer mensen die er last van hebben: het tekort aan daglicht.

Mijn oplossing: de EnergyLight van Philips. Hier zit ik elke dag een half uur achter, waardoor ik 's avonds niet zo vroeg al moe ben. Zo kan ik mijn in-slaap-vallen-op-de-bank rekken van half acht naar half tien

En mijn oplossing dit jaar: overwinteren op de Antillen. Hier is het ook om zes uur al donker, maar ook om zes uur al licht. Bovendien schijnt de zon hier werkelijk altijd
Hey, ik heb wat zitten googlen he op die lamp. Maar geeft die lamp "dag"licht? Dat heb ik nl niet kunnen vinden. Want anders kan je net zo goed naar de zonnebank. En zo goedkoop is die lamp niet!

*wil ook naar de antillen*
Oud 19-12-2008, 15:40
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik heb ook echt ontzettend statisch haar, vreselijk. En een nog drogere huid dan normaal, maar ja, gewoon maar veel bodylotion smeren. En als ik buiten ben, worden mijn tenen wit, maar met mijn handen gaat het goed (niets zo erg als witte vingers, oei, de pijn als er weer bloed in terugkomt!), dus het valt nog mee
Oud 19-12-2008, 17:42
Dolores
Dolores is offline
Behoorlijk droge lippen, maar verder heb ik gelukkig nergens last van.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2008, 18:19
Verwijderd
Ik heb vaak last van droge lippen en een snotterneus waar niet tegen op te snuiten is (ik vind het ook stom om te doen dus ik blijf maar snotteren). Ik heb ook last van te weinig daglicht denk ik, ik wil sowieso al vroeg slapen maar nu kan ik inderdaad zoals spekkie al zegt bijna niet wakker blijven met oud en nieuw. Met het kerstdiner was dit ook een ramp, maargoed af en toe moet ik dan even doorzetten.

En mijn stemming kan opeens omslaan en dan zit ik opeens in een dipje.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2008, 19:46
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Hey, ik heb wat zitten googlen he op die lamp. Maar geeft die lamp "dag"licht? Dat heb ik nl niet kunnen vinden. Want anders kan je net zo goed naar de zonnebank. En zo goedkoop is die lamp niet!

*wil ook naar de antillen*
Ja, die lamp geeft een soort daglicht weer (10.000 lux; net zoveel als op een bewolkte dag... in de zomer is de lichtsterkte wel 100.000lux) waar je een half uur achter moet zitten, net een soort gezichtsbruiner (alleen bevat de lamp geen schadelijke straling).
Ik was voor die lamp iets van 230 euro kwijt ja, niet goedkoop
Oud 20-12-2008, 15:13
Verwijderd
Citaat:
Ja, die lamp geeft een soort daglicht weer (10.000 lux; net zoveel als op een bewolkte dag... in de zomer is de lichtsterkte wel 100.000lux) waar je een half uur achter moet zitten, net een soort gezichtsbruiner (alleen bevat de lamp geen schadelijke straling).
Ik was voor die lamp iets van 230 euro kwijt ja, niet goedkoop
Je word er ook niet bruin van. Het licht van de zonnebank is niet zo goed, want dat is niet 'wit' licht en heeft lang niet zo veel lux. Heeft ook geen zin om daar onder te gaan liggen voor invloed op je dagritme enzo.

Mijne was trouwens iets van 170 euro, toch iets goedkoper.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2008, 15:37
Verwijderd
Citaat:
Je word er ook niet bruin van. Het licht van de zonnebank is niet zo goed, want dat is niet 'wit' licht en heeft lang niet zo veel lux. Heeft ook geen zin om daar onder te gaan liggen voor invloed op je dagritme enzo.

Mijne was trouwens iets van 170 euro, toch iets goedkoper.
Waar koop je zo'n lamp?
Met citaat reageren
Oud 20-12-2008, 17:13
Lilium
Lilium is offline
Citaat:
Voorkomen dat je tenen het echt koud krijgen. Dus dikke sokken aandoen en als je schoenen uitgaan sloffen aantrekken. En de doorbloeding zo goed mogelijk houden door goed passende schoenen te dragen, regelmatig met je tenen te wiebelen en af en toe je voeten te (laten) masseren.
De pijn/jeuk wordt vaak erger als je met je voeten tegen iets heets zit (kruik, radiator) en daarom zeggen mensen wel eens dat je dat moet laten, maar dat is niet waar, het kan geen kwaad. Dus ga lekker door met je kruik.

Statisch haar, erger wordend eczeem en gebarsten lippen komt trouwens allemaal door de droge lucht in de winter, die we binnenshuis nog erger maken door de verwarming aan te zetten. Je kunt doen alsof je een oude dame met hyacinten bent en kommetjes water op de radiator zetten, maar wat sneller helpt is zalf of crème smeren.
Dank je. Ik ben dus op de goede weg.
Oud 20-12-2008, 19:55
Verwijderd
Ik ben in de winter vaak verkouden of zit mijn neus verstopt.
En sinds ik twee jaar geleden het gewricht in mijn vinger heb gebroken heb ik daar in de winter ook vaak last van. Dat mijn vinger moeder buigt enzo.
Verder krijg ik last van droge huid en van zere lippen. Maar daar moet je vooral geen labello opsmeren .
Met citaat reageren
Oud 20-12-2008, 20:36
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Waar koop je zo'n lamp?
Ik heb hem bij de MediaMarkt vandaan Het is al wat jaren geleden dat ik hem gekocht heb (het is de Philips HF 3309; de luxere versie van de 2), tegenwoordig kun je hem voor 180 euro al kopen. Ik denk dat Morgan de minder luxere versie heeft (Philips HF 3308), die kun je nu vanaf 150 euro al kopen.
Het verschil zit hem in dat de minder luxe versie alleen een aan/uit knop heeft en de luxere versie heeft een timer en een knop om de lichtsterkte te kunnen dimmen (moet je er wel weer langer achter zitten).
Oud 20-12-2008, 21:03
Verwijderd
Ik heb 'm via het internet en mijn ouders hebben het gekocht, dus ik weet niet waar. Maar hij heeft idd alleen een aan/uit knop.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2008, 09:12
wup
wup is offline
Nieuw dit jaar: zulke koude voeten hebben, dat ze niet meer warm te krijgenn zijn. Kruiken, geitewollesokken.... niets helpt. Brrr!
Met citaat reageren
Oud 28-12-2008, 10:27
Flijn
Flijn is offline
Citaat:
Nieuw dit jaar: zulke koude voeten hebben, dat ze niet meer warm te krijgenn zijn. Kruiken, geitewollesokken.... niets helpt. Brrr!
Masseren met (verwarmende) olie?
Oud 29-12-2008, 17:44
francisco
francisco is offline
heb nergens last van alleen de kou buiten brr brrr
Oud 29-12-2008, 17:48
francisco
francisco is offline
mmm
Oud 29-12-2008, 19:11
stout!
stout! is offline
Citaat:
Ja ik ook! Echt ongelooflijk, ik word er helemaal gek van.
Verder (soms) droge lippen, statisch haar, droge huid, algemene lusteloosheid.

En op het moment grote heimwee naar Mexico, maar dat is voor het eerst . Ik ben jaloers op je Spek, ik mis het na een week al om elke dag in de zon te kunnen zitten, Vanochtend fietste ik (voor het eerst weer) naar mijn werk, en toen gaf de thermometer -8 aan. Ouch, een week geleden was dat nog +28....
Oud 29-12-2008, 22:26
wup
wup is offline
Wow, trek je die overgang een beetje? Heb zelf net als spek ook een jaartje overwinterd op de antillen. Kwam in maart terug, 11/12 graden. Iedereen vond het weer fantastisch, maar ik vond het zo erg. Nog te zwijgen van alle nederlanders die er in de winter als lijkjes uitzien.

Heb wollen zooltjes voor mijn schoenen gevonden, helpt aardig ( maar niet in een betonnen voetbalstadion) Ow en het vriest, dus mijn haar gaat alle kanten uit
Met citaat reageren
Oud 29-12-2008, 23:26
Balance
Balance is offline
Vandaag stond mijn haar voor het eerst overeind, normaal heb ik daar geen last van

Ik merk het vooral in mijn gezicht. Ik maak van mijzelf al geen vet aan in mijn gezicht, dus ik heb altijd al een probleem met een te droge huid. Dat is nu helemaal erg, ik kan er nu eigenlijk niet tegenop smeren met crème.
Ook heb ik veel last van koude voeten en koude handen. Maar dat is ook iets van het hele jaar door, wat logischerwijs nog erger wordt bij koud weer. En ik ben een grote koukleum, dus ik zit vaak te bibberen.

Met de winter slaap ik wel héérlijk.
Gek genoeg wel onder m'n zomerdekbed.. dan is die koukleum ineens weg
Oud 30-12-2008, 09:50
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
En op het moment grote heimwee naar Mexico, maar dat is voor het eerst . Ik ben jaloers op je Spek, ik mis het na een week al om elke dag in de zon te kunnen zitten, Vanochtend fietste ik (voor het eerst weer) naar mijn werk, en toen gaf de thermometer -8 aan. Ouch, een week geleden was dat nog +28....
Dat is ook een van de grootste redenen waarom ik nog niet terug wil komen Het is hier altijd warm! Alleen nu wel regenseizoen, wat een hoosbuien, niet prettig gezien ik buiten werk
Wel apart dat het temperatuursverchil met Nederland bijna 40 graden is!!

Citaat:
Wow, trek je die overgang een beetje? Heb zelf net als spek ook een jaartje overwinterd op de antillen. Kwam in maart terug, 11/12 graden. Iedereen vond het weer fantastisch, maar ik vond het zo erg. Nog te zwijgen van alle nederlanders die er in de winter als lijkjes uitzien.
Ach, ik zie er hier ook uit als een lijkje. Ik werk elke dag buiten, armen in de zon, maar bruiner dan dit matige-net-niet-wit worden ze niet
Oud 30-12-2008, 11:04
wup
wup is offline
Dat valt vast mee! Ik dacht ook dat ik nauwelijks bruiner was geworden, tot ik mijn ouders en mijn zus zag. Schrok me dood!
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten