![]() |
|
Verwijderd
|
Extreem droge huid. Op mijn rug harde plekjes die enorm jeuken. Overal schilfertjes. In de zomer valt het nog wel mee, maar in de winter
![]() En niets helpt echt. Babyolie voor in bad, gewone baby olie. Zalf van de dokter.. Die zalf helpt wel maar pas na een tijd en kan niet zelf mijn rug insmeren ![]() maarja verder constante gescheurde mondhoek en het altijd koud hebben en oja statisch haar ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
De herfst is voor mij al te koud, laat staan de winter. Mijn voeten zijn constant ijskoud, waardoor ik ook moeilijk in slaap kom, handen iets minder, maar ook nog te koud, sinds dit jaar ook last van een droge huid en droge lippen. Dipjes komen ook vaker voor in de winter en met kerst zit ik vaak in een depressie. Tot nu toe trouwens nog geen last van.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En verder ook heel snel koude handen. Mijn stemming is niet echt minder, alleen 's ochtends moeite met uit bed komen in kou en donker. |
![]() |
|
Met name statisch haar, snotter neus zodra ik buiten ben, een ultiem droge huid en een stemming die met de dag pessimistischer wordt.
Overigens, volgens mij begint 21 december pas officieel de winter? Hoewel ik het momenteel absoluut winters weer vind.
||
![]() |
Citaat:
Ow jah, maar het was zo koud afgelopen week... ![]() Ik val steeds overal in slaap en ik blame het weer en het ontbreken van zon. Verder droge huid ( vooral handen, door werken met veel water) En ik krijg rode vlekken in mijn gezicht. Mijn huid is wel heel zacht, maar die vlekken ![]() ![]() Ow en zodra ik naar buiten ga een loopneus. Wandelen in de winter vind ik heerlijk. Lekker warm inpakken en als je weer thus komt is je huis zo lekker. |
![]() |
|
Droge huid, stom haar en nóg grotere vrienden met mijn bed dan in de zomer. Opstaan is echt de moeilijkste opgave van de dag.
![]() Daar staat tegenover dat winterwandelingen fijn zijn, en je je thuis zo fijn kan beschermen tegen somberheid en duisternis met kaarsen, kruik, dekens, fijne films en warme chocolademelk. Daar kan ik zeer gelukkig van worden, dus met de winterdepressie valt het reuze mee.
|
ik heb wintertenen en een gebroken middenvoetsbeentje die in de winter altijd moeilijk gaat doen ( dus dat is ook een extra trigger voor wintertenen want slechte doorbloeding), ik krijg statisch haar, hele droge huid ( loop al weer een paar maanden met een schrale plek midden op m'n voorhoofd
![]()
|
Wintertenen, 'dode' vingers en af en toe een gescheurde mondhoek.
Heeft iemand tips en truuks tegen wintertenen? Ik maak nu regelmatig in de avonduren een kruik waar ik mijn voeten dan op zet.
Laatst gewijzigd op 18-12-2008 om 22:04. Reden: taalfout |
![]() |
|
Nog niet genoemd, maar er zijn vast meer mensen die er last van hebben: het tekort aan daglicht.
In de winter wil ik het liefst al om half 8 naar bed, dan ben ik moe en vallen mijn ogen gewoon dicht. Ik heb er heel veel moeite mee om de slaap te bevechten en kan met oud&nieuw niet eens fatsoenlijk wakker blijven tot een uur of twaalf! Met opstaan heb ik niet zoveel moeite, ben een echt ochtendmens en tussen zes en zeven toch wel wakker. In de zomer heb ik hier totaal geen last van, blijf ik met gemak tot half elf op. Mijn idee is dat het dus echt aan het aantal uren zon op een dag ligt. Mijn oplossing: de EnergyLight van Philips. Hier zit ik elke dag een half uur achter, waardoor ik 's avonds niet zo vroeg al moe ben. Zo kan ik mijn in-slaap-vallen-op-de-bank rekken van half acht naar half tien ![]() En mijn oplossing dit jaar: overwinteren op de Antillen. Hier is het ook om zes uur al donker, maar ook om zes uur al licht. Bovendien schijnt de zon hier werkelijk altijd ![]()
||
![]() |
Citaat:
De pijn/jeuk wordt vaak erger als je met je voeten tegen iets heets zit (kruik, radiator) en daarom zeggen mensen wel eens dat je dat moet laten, maar dat is niet waar, het kan geen kwaad. Dus ga lekker door met je kruik. Statisch haar, erger wordend eczeem en gebarsten lippen komt trouwens allemaal door de droge lucht in de winter, die we binnenshuis nog erger maken door de verwarming aan te zetten. Je kunt doen alsof je een oude dame met hyacinten bent en kommetjes water op de radiator zetten, maar wat sneller helpt is zalf of crème smeren. Laatst gewijzigd op 19-12-2008 om 14:39. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() *wil ook naar de antillen ![]()
|
Ik heb ook echt ontzettend statisch haar, vreselijk. En een nog drogere huid dan normaal, maar ja, gewoon maar veel bodylotion smeren. En als ik buiten ben, worden mijn tenen wit, maar met mijn handen gaat het goed (niets zo erg als witte vingers, oei, de pijn als er weer bloed in terugkomt!), dus het valt nog mee
![]()
|
Verwijderd
|
Ik heb vaak last van droge lippen en een snotterneus waar niet tegen op te snuiten is (ik vind het ook stom om te doen dus ik blijf maar snotteren). Ik heb ook last van te weinig daglicht denk ik, ik wil sowieso al vroeg slapen maar nu kan ik inderdaad zoals spekkie al zegt bijna niet wakker blijven met oud en nieuw. Met het kerstdiner was dit ook een ramp, maargoed af en toe moet ik dan even doorzetten.
En mijn stemming kan opeens omslaan en dan zit ik opeens in een dipje. |
![]() |
||
Citaat:
Ik was voor die lamp iets van 230 euro kwijt ja, niet goedkoop ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mijne was trouwens iets van 170 euro, toch iets goedkoper. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Ik ben in de winter vaak verkouden of zit mijn neus verstopt.
En sinds ik twee jaar geleden het gewricht in mijn vinger heb gebroken heb ik daar in de winter ook vaak last van. Dat mijn vinger moeder buigt enzo. Verder krijg ik last van droge huid en van zere lippen. Maar daar moet je vooral geen labello opsmeren ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Het verschil zit hem in dat de minder luxe versie alleen een aan/uit knop heeft en de luxere versie heeft een timer en een knop om de lichtsterkte te kunnen dimmen (moet je er wel weer langer achter zitten).
||
Citaat:
Verder (soms) droge lippen, statisch haar, droge huid, algemene lusteloosheid. En op het moment grote heimwee naar Mexico, maar dat is voor het eerst ![]() ![]()
|
![]() |
Wow, trek je die overgang een beetje? Heb zelf net als spek ook een jaartje overwinterd op de antillen. Kwam in maart terug, 11/12 graden. Iedereen vond het weer fantastisch, maar ik vond het zo erg. Nog te zwijgen van alle nederlanders die er in de winter als lijkjes uitzien.
Heb wollen zooltjes voor mijn schoenen gevonden, helpt aardig ![]() ![]() |
![]() |
|
Vandaag stond mijn haar voor het eerst overeind, normaal heb ik daar geen last van
![]() Ik merk het vooral in mijn gezicht. Ik maak van mijzelf al geen vet aan in mijn gezicht, dus ik heb altijd al een probleem met een te droge huid. Dat is nu helemaal erg, ik kan er nu eigenlijk niet tegenop smeren met crème. Ook heb ik veel last van koude voeten en koude handen. Maar dat is ook iets van het hele jaar door, wat logischerwijs nog erger wordt bij koud weer. En ik ben een grote koukleum, dus ik zit vaak te bibberen. Met de winter slaap ik wel héérlijk. Gek genoeg wel onder m'n zomerdekbed.. dan is die koukleum ineens weg ![]()
|||
Citaat:
![]() ![]() Wel apart dat het temperatuursverchil met Nederland bijna 40 graden is!! Citaat:
![]()
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Lichaamshaar scheren in de winter Verwijderd | 38 | 09-04-2013 18:51 | |
Lichaam & Gezondheid |
Vitaminesupplementen/echinae force/etc in de winter Daantje_0705 | 12 | 25-10-2010 08:37 | |
Werk, Geld & Recht |
Verbruik electriciteit / gas in de winter vs zomer dwight88 | 5 | 13-01-2010 10:43 | |
Verhalen & Gedichten |
De Winter Kryser | 1 | 29-06-2008 19:05 | |
Drugs & Alcohol |
De winter die eraan komt Verwijderd | 58 | 21-10-2003 17:22 | |
Muziek |
Help jezelf en anderen de winter door... Verwijderd | 22 | 04-11-2002 15:50 |