Oud 07-08-2002, 15:34
stella
stella is offline
Ik hoorde gister van een barman dat tequila waarschijnlijk uit de handel gaat omdat de plant waarvan het gemaakt wordt (?) beschermd is.
weet iemand hier meer van?
vind het wel jammer eigenlijk, t'is is me favo drankje.
Advertentie
Oud 07-08-2002, 16:07
fibonacci
fibonacci is offline
en daar zouden ze nu pas achterkomen?
Oud 07-08-2002, 16:11
stella
stella is offline
Citaat:
fibonacci schreef:
en daar zouden ze nu pas achterkomen?
nou, omdat ( zo is het mij dus verteld) tequila de afgelopen 5 jaar zo razend polulair is geworden in heel veel landen, stijgt de productie enzo en hebben ze te weinig plantjes over ofzo.
Vond het nogal vaag want zover ik weet kweken die 'tequila-makers'( weet er ff geen woord voor, sorry hoor) zelf die cactussen waarvan de tequila gemaakt wordt.
maarja, een of andere milieugroep zal wel weer moeilijk gedaan hebben.
Oud 07-08-2002, 16:13
Bor
Bor is offline
straks maken ze van gerst ook nog een beschermd iets
Oud 07-08-2002, 16:35
Chandler
Chandler is offline

*neemt snel glaasje tequila*

*ademt al weer regelmatiger*
Oud 07-08-2002, 16:48
Bor
Bor is offline
allemaal aan de goldstrike
Oud 08-08-2002, 09:17
stella
stella is offline
Citaat:
Bor schreef:
nee tequila is niet te vervangen
Oud 08-08-2002, 09:21
Verwijderd
Kan gebeuren he...
Oud 08-08-2002, 14:05
Verwijderd
Als iets bull is.. Welke fabricant gaat nou nog steeds het bos in om daar zijn grondstoffen te halen? Dat kweken ze toch zelf en op het moment dat het op zo'n schaal wordt gekweekt kan het nooit een bedreigde soort worden.

Stella, als de barman zegt dat je alleen melk kan krijgen door over die knuppel te wrijven, moet je dat maar niet geloven. Ik waarschuw je maar vast
Oud 08-08-2002, 15:45
stella
stella is offline
[QUOTE]Phreshness schreef:
[B]Als iets bull is.. Welke fabricant gaat nou nog steeds het bos in om daar zijn grondstoffen te halen? Dat kweken ze toch zelf en op het moment dat het op zo'n schaal wordt gekweekt kan het nooit een bedreigde soort worden.

daar heb je gelijk in, ik denk ook dat of ik het verkeerd begrepen heb, of hij natuurlijk. anders had er ook wel een stukje van in de krant gestaan ofzo en ik kan er nix over vinden op internet.

Stella, als de barman zegt dat je alleen melk kan krijgen door over die knuppel te wrijven, moet je dat maar niet geloven. Ik waarschuw je maar vast

dat vind ik echt nergens op slaan omdat het net zo goed wel waar had kunnen zijn.
en ik ken die jongen allang dus daar hoeft ie niet over te liegen.
ik denk eigenlijk eerder dat ie een grapje had gemaakt omdat ie weet dat tequila me lievelingdrankje is.
áls het een grapje was, ben ik er wel ingetrapt
Oud 09-08-2002, 13:03
Chandler
Chandler is offline
Citaat:
Bor schreef:
*heeft nog vooraad tequila in kelder staan in geval van nood*

*heeft daarna nog vooraad Goldstrike op zolder voor HOGE nood*

Oud 09-08-2002, 13:34
Lateralus
Lateralus is offline
ik vond t toch al naar wasverzachter smaken dus ik zal er niet wakker van liggen
Oud 09-08-2002, 14:06
rabecca
rabecca is offline
idd als ik het ruik ga ik al over me nek maakt mij dus niets uit
Oud 09-08-2002, 14:07
Rhinus
Rhinus is offline
Ik heb vorige week vrijdag voor 't eerst Tequillia gehad. Ik vind 't smerig. Nee, gewoon bier of besse . Of Goldstrike.
Oud 09-08-2002, 15:08
piedie
piedie is offline
kben er al paar x van over me nek gegaan..but I keep drinking it
Oud 09-08-2002, 15:08
Bor
Bor is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
Ik heb vorige week vrijdag voor 't eerst Tequillia gehad. Ik vind 't smerig. Nee, gewoon bier of besse . Of Goldstrike.
ik kan me nouwelijks voorstellen dat je tequillia ranzig vindt en dat je goldstrike wel lekker achterover tikt..

Oud 09-08-2002, 15:24
Chandler
Chandler is offline
idd
Oud 09-08-2002, 19:56
Rhinus
Rhinus is offline
Tuurlijk wel, 't smaakt veel anders. Tequilia smaakt veel meer naar Wiskey dan Goldstrike.
Oud 10-08-2002, 14:03
stella
stella is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
Tuurlijk wel, 't smaakt veel anders. Tequilia smaakt veel meer naar Wiskey dan Goldstrike.
ja dat vin dik ook, goldstrike smaakt lekker naar kaneel terwijl tequila niet echt een lekker smaakje heeft.
maar de reden dat mensen tequila drinken is niet omdat ze het lekker vinden ofzo.
het is gewoon leuk met die citroen en zout en je krijgt er geen kater van, althans ik niet.
ik ga er trouwens ook nooit over me nek van.
Oud 11-08-2002, 02:03
Verwijderd
Citaat:
stella schreef:

ja dat vin dik ook, goldstrike smaakt lekker naar kaneel terwijl tequila niet echt een lekker smaakje heeft.
maar de reden dat mensen tequila drinken is niet omdat ze het lekker vinden ofzo.
het is gewoon leuk met die citroen en zout en je krijgt er geen kater van, althans ik niet.
ik ga er trouwens ook nooit over me nek van.
Ik drink sowieso geen sterke drank omdat ik het echt lekker vind. Ik vind het niet vies, maar als ik iets lekkers wil drinken dan bestel ik een jus ofzo.
Oud 11-08-2002, 10:54
Bor
Bor is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
naar wiskey
Oud 11-08-2002, 22:50
Verwijderd
Citaat:
Bor schreef:

naar wiskey
Mensen die drinken om zich poepzat te worden en dus geen enkel benul hebben van wat ze drinken of hoe het smaakt.. zolang het maar 40%+ is
Oud 12-08-2002, 18:59
blackfairy
blackfairy is offline
Citaat:
Phreshness schreef:

Mensen die drinken om zich poepzat te worden en dus geen enkel benul hebben van wat ze drinken of hoe het smaakt.. zolang het maar 40%+ is
dan kan je net zo goed goldstrike neme want dat is 10% meer...

maar goldstrike moet je natuurlijk proeven als je et drinkt
Oud 12-08-2002, 19:30
RL Girl
RL Girl is offline
Uhm.. drink dan gewoon Sambuka
Oud 12-08-2002, 19:44
Verwijderd
Citaat:
RL Girl schreef:
Uhm.. drink dan gewoon Sambuka
Sambuca

Jammer alleen dat je in de meeste cafés geen lekkere Sambuca krijgt...meestal is het inferieure kwaliteit, of staat het niet goed koud...
Advertentie
Oud 12-08-2002, 22:43
Roozie
Roozie is offline
Citaat:
nare man schreef:

Sambuca

Jammer alleen dat je in de meeste cafés geen lekkere Sambuca krijgt...meestal is het inferieure kwaliteit, of staat het niet goed koud...
Sambuca? Ik kreeg een keer een heel vol glas sambuca! bleghhh
Oud 13-08-2002, 13:42
Verwijderd
Citaat:
Roozie schreef:
Sambuca? Ik kreeg een keer een heel vol glas sambuca! bleghhh
Je moet het ook niet in grote glazen drinken In verkeerde glazen schenken is iets waar barkeepers wel vaker last van hebben...wijn in gewone platte-bodemglazen, in whiskeyglaasjes, in fluitjes (!!)

Belachelijk gewoon...
Oud 13-08-2002, 15:10
fibonacci
fibonacci is offline
Ik heb de hele vakantie bier uit longdrinkglazen gedronken, dát is pas afzien. En nog 2 euro 80 durven vragen ook, kutfransen
Oud 16-08-2002, 15:39
stella
stella is offline
Citaat:
Phreshness schreef:

dat is zo'n erge bullshit, ik ben me er heel erg bewust van hoe tequila smaakt maar ík vind het meer naar whisky smaken.
zal dan wel aan mij liggen maar ga me niet vertellen dat ik geen enkel benul heb wat ik drink of hoe het smaakt zoalng het maar 40% of meer is.
ik kan bijna alle sterke drank uit elkaar halen, maakt niet uit hoe dronken ik ben.
hoewel je wel gelijk hebt dat je sterke drank meestal alleen puur drinkt als je wat sneller aangeschoten wilt worden.
Advertentie

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten