Oud 29-12-2008, 10:11
Verwijderd
omdat ik compleet 0,0 verstand heb van laptops vraag ik het maar hier.

ik heb 600 euro te besteden voor een laptop voor school. ik draai voornamelijk vmware server op de laptop en ben bezig met photoshop. games boeiend me niet zo heel veel. als de laptop maar geen shared video kaart heeft vind ik het best.

wat is nou de beste keus voor die 5-600 euro?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-12-2008, 10:40
WolterB
WolterB is offline
Een groot deel van de laptops heeft shared videogeheugen, dus die vallen sowieso al af. Hierdoor wordt je zoekveld al flink beperkt.

Aangezien je VMware draait, ben je daar zeker 512mb geheugen voor kwijt lijkt me zo. Voor Photoshop is flink wat geheugen ook geen overbodige luxe, dus een minimum van 2GB geheugen lijkt me hier wel verstandig.

Wat voor prcessor wil je? Wil je Intel, AMD, of maakt het niet veel uit? Aangezien je geen voorkeur hebt, laat ik deze keus open. Wel raad in een Celeron-processor af, de Core2Duo van intel is een beter alternatief.

Hoe groot wil je de hardeschijf hebben? VMWare neemt, afhankelijk van welk OS je daarop draait waarschijnlijk tot 5GB ruimte in, dus dat zal niet erg veel verschil maken. Voor fotobewerkingen en Photoshop kan je enkele GB's reserveren, maar ook dit zal niet vreten aan de GB's. Ik denk dat je met 120-160GB makkelijk uit de voeten kan komen.

Welk merk wil je? Er zijn verschillende merken en vaak is de keuze gebaseerd op persoonlijke ervaringen. Zo heb ik een Acer die nog nooit problemen heeft gehad, maar ken ik ook een aantal mensen die zo'n ding nooit in huis willen hebben.

Wanneer je deze eisen invoert in de picewatch van Tweakers.net, dan krijg je de volgende resultaten: klik

Als je onder de €500,- wilt blijven is de MSI EX600-408NL eentje die in positieve zin opvalt wanneer je naar je eisen kijkt. Hieronder de belangrijkste specificaties:
CPU Type Intel Core 2 Duo T2370
Moederbord Chipset Intel PM965
Geheugen Grootte 3GB
Video Chip GeForce 8400M (geen shared geheugen)
Verbinding (Video Uit) D-Sub (VGA), S-Video
Scherm Diagonaal 15.4"
Schermresolutie 1280x800 (WXGA)
Hardeschijf Grootte 160GB
Optische Drive Type DVD+⁄-RW DL
Gewicht 2.6kg
Oud 29-12-2008, 10:46
Verwijderd
thanks wolter

processortype maakt mij niet zo veel uit maar moet wel een dual core zijn
die 160gig zit wel goed want het meeste van vmware gaat toch op de externe hdd

nu maar kijken en vergelijken

bedankt!
Met citaat reageren
Oud 29-12-2008, 12:21
M@rco
M@rco is offline
Als je niet gamet maakt het ook niks uit of je shared videogeheugen hebt of niet.
Oud 19-01-2009, 09:12
Verwijderd
Voor 600 euro heb je meestal ook geen niet-shared videokaart volgens mij.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten