Advertentie | |
|
![]() |
|
Maar als ik het dus goed begrijp is er wel een structuur?
Beheerder - Administrator Forumbaas plus - moderator Forumbaas - beheerder ? Is dat ook bij alle leden bekend? Dat ze het dus 'hoger op' kunnen zoeken als ze het ergens niet mee eens zijn?
|||
Citaat:
Citaat:
En jazeker, zie: http://www.scholieren.com/faq/
|
Als ik naar die faq ga dan zie ik niet direct wat ik zou moeten doen als ik het oneens ben met de beslissing van een beheerder, eigenlijk. Ik zou daar gewoon een extra vraag van maken, zodat het voor iedereen duidelijk is. Dan kunnen wij daar voortaan op het forum ook makkelijk naar verwijzen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En fijn dat de FAQ er is, maar dat betekent natuurlijk nog niet dat bezoekers die ook lézen. Sterker nog, dat gebeurt vrij vaak gewoon niet. Daarnaast wordt niet snel duidelijk wat je zou kunnen doen wanneer je uit de chat gezet wordt. Het zou handiger zijn om een simpele verwijzing neer te zetten bij het inlogscherm of het welkomstscherm in de chat (ŕ la het stickytopic van de Bemiddelaar op het forum, dat heeft ook niet voor niets een eigen topic gekregen). Edit: Ik ben even snel gaan kijken in de chat en daar wordt niet aangegeven wie er in het modteam zit (of er was niemand online, ook mogelijk natuurlijk). Is dat normaal gesproken ook zo, of niet? |
![]() |
||
Citaat:
Hier kan je dus ook je klachten/vragen of opmerkingen kwijt over: het beheer, het beleid, de chatters of de client van de chat. Het zou wel beter en duidelijker zijn als hier een aparte vraag over was in de chatfaq. Een klikbare link van de chatfaq naar het inlogscherm van de chat en een verwijzing van wat je zou kunnen doen wanneer je gebanned wordt in het welkomsscherm zouden wel handig wezen. Het eerste is iets wat Jon moet aanpassen omdat ik de informatie op het inlogscherm van de chat natuurlijk niet kan aanpassen. De welkomstekst zou ik wel aan kunnen passen. Er wordt wel aangegeven wie er moderator of beheerder is (te herkennen aan de afwijkende kleur in de lijst met namen in de bezoekerslijst), maar een complete lijst van alle beheerders en moderators is er niet. Deze zou wel bij de chatfaq of bij het inlogscherm kunnen worden opgenomen. Er zijn bijna altijd wel operators of beheerders aanwezig, al dan niet tijdelijk aangestelde beheerders of moderators die op stealth staan of zonder powers ingelogd zijn.
Laatst gewijzigd op 28-01-2009 om 17:44. |
![]() |
||
Citaat:
Dat stukje wat jij aanhaalt vind je alleen als je weet waar het staat; er staat geen logische verwijzing in het FAQ overzicht en daar kijken mensen alleen maar naar. Daar komt bij; 'voor meer informatie' is niet hetzelfde als een klacht. Ook wekt het de indruk dat je klacht rechtstreeks terecht komt bij degene die de ban gaf en je wil nou juist graag dat iemand anders (het liefst 'hoger') er nog eens naar kijkt.
|
Helemaal onderaan de chatfaq staat dat wanneer je chat-gerelateerde klachten hebt je ook het contactformulier kunt invullen. Maar inderdaad, dit zou tot een duidelijk en makkelijk vindbaar stukje verwerkt moeten worden. Daarnaast moet er ook bijstaan door wie en hoe die klachten behandeld worden en hoe lang het ongeveer duurt voordat je een reactie krijgt op je klacht en of er actie ondernomen wordt. Bedankt voor de input in ieder geval.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Daarnaast kun je dan alsnog gewoon naar Jon gaan met je verhaal. Dat was ook helemaal niet het punt. Het punt is meer dat het bij de Chat onduidelijk is wat je kunt doen als je vindt dat je onterecht uit de chat gezet bent.
Op het forum is dit vrij simpel, op de chat nog niet. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat zal ongetwijfeld een reden zijn. Net als dat gebande leden ook vaak zat gaan lopen tieren in mailwisselingen. Echter, wanneer duidelijk is waar je je klachten/opmerkingen/aanmerkingen kwijt kunt, gebeurt dat minder en op de chat is gewoon onduidelijk bij wie je daarmee terecht kunt. Het punt dat dus ook terecht geprobeerd wordt te maken hier, is dat dat gewoon duidelijker en beter geregeld moet worden en daartoe worden een aantal suggesties gedaan. Het is verder aan de chatmensen om er wel of niet iets mee te doen, maar ook voor ons zou het fijn zijn als het bijv. makkelijk te vinden is zodat we teleurgestelde, verbannen chatters fatsoenlijk kunnen doorverwijzen, wat nu niet het geval is. |
![]() |
||
Citaat:
Bovendien was de TS nooit uit de chat gegooid en waren er gewoon mods aanwezig, dus hij had sowieso gewoon met die mensen zelf kunnen praten, wat hij ook prima wist. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het is blijkbaar niet zo goed geregeld als iedereen denkt en er zijn gewoon een paar simpele dingen om e.e.a. duidelijker te maken. Wat is daar op tegen? |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ik heb zelf al eens voorgesteld om scholieren.com mailadressen ervoor te gaan gebruiken, of mailadressen van de admins bij de inlogpagina erbij te zetten, maar dat is tot op heden niet gebeurd. Wie weet. ![]()
|
Laten we even de discussie over de bemiddelaar los laten, dat heeft hier toch niks mee van doen
![]() Over de chat: dat is inderdaad de zaak van de chat-moderators/beheerders. Maar omdat hier toch af en toe een topic komt over de chat, denken wij als fb's mee hoe we kunnen voorkomen dat er wordt gedacht dat de chat bij het forum hoort. Omdat wij inderdaad niks weten van de structuur vragen wij aan de chatters hoe dat dan zit; waar zijn dit soort dingen terug te lezen en bij wie kan iemand terecht. Hierbij merken we dat het voor een chat-n00b helemaal niet zo simpel is om die structuren te snappen en terug te vinden (ook in de faq..) waar je terecht kan. Dat is de enige reden waarom wij ons er mee bemoeien. In de toekomst kunnen we dan bij dit soort klachten gewoon direct verwijzen naar de betreffende passage uit de FAQ of kunnen we direct uitleggen bij wie diegene kan zijn met zijn verhaal. Dan voorkom je ook dat men hier zogezegd de mogelijkheid krijgt het verhaal te doen.
|
Ik denk dat het in ieder geval zinvol is als er een pagina komt waar direct bij een kick of ban naar verwezen wordt, waarin staat wat mogelijke oorzaken van een kick of ban zijn, waar met klachten heen gegaan kan worden en (een linkje naar) de regels.
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
Vandaag: om 18 uur chatten met een seksuoloog Micky | 1 | 12-04-2010 17:06 | |
Beleidszaken |
Beleid van Chat, Frontpage etc. ook hier ergens ter discussie stellen? Verwijderd | 47 | 22-08-2008 10:43 | |
Psychologie |
Diepzeechatten: van chatten naar verkenchatten Waterput | 12 | 02-01-2008 10:01 | |
Verhalen & Gedichten |
Chatten op DoP! Halogeen | 102 | 02-08-2005 17:16 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Chattende tiener is somberder Verwijderd | 79 | 20-07-2004 21:51 | |
De Kantine |
Chatten EspumaX | 105 | 16-01-2004 21:52 |