Advertentie | |
|
![]() |
|
Bij elkaar opgeteld heb ik dit semester 17 uur per week college, waar van 8 uur aan hoorcolleges en daarnaast werkgroepen en een responsiecollege.
Zelf weet ik ook niet zo goed waar bij andere universiteiten de nadruk ligt, maar zover ik weet wordt in Nijmegen (Radboud Universiteit) licht de nadruk gelegd op onderzoek doen (hoewel het net zo goed kan zijn dat het op andere universiteiten net zo is). De stof is daarnaast erg breed qua onderwerpen. Je begint met het basisvak Algemene Inleiding. Daarna ga je verder met Brein, daarna Persoon en daarna Gedrag. Daarnaast heb je ook vakken zoals Methoden, Statistiek, Academische Vaardigheden en Onderzoekspracticum. Dit is een link naar de studiegids, met alle algemene informatie over de opleiding: http://www.studiegids.science.ru.nl/.../psy/contents/ Kamers in Nijmegen is niet gemakkelijk maar ook niet erg moeilijk. Het is lastiger in Amsterdam en Utrecht, maar ze liggen hier echt niet voor het oprapen. Als je besluit in Nijmegen te gaan studeren, kan je ervoor kiezen je in te schrijven bij www.sshn.nl, doe dit zo snel mogelijk na je besluit (als je wilt) want ze delen je in op urgentie en inschrijfdatum. Daarnaast heb je natuurlijk kamernet.nl e.d. en kamers via via. Het verschilt, sommige mensen hebben meteen een kamer, anderen pas na een half jaar of langer. ![]()
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
met HBO propedeuse naar WO (psychologie) leonieke | 3 | 04-04-2016 09:59 | |
Studeren |
Welke uni voor psychologie brood en water | 0 | 16-07-2010 19:37 | |
Studeren |
Opleiding voor geestelijk hulpverlener (Psychologie of toch iets anders?) Diary of Dreams | 10 | 28-04-2009 23:36 | |
Studeren |
Klinische psychologie anoniemz | 12 | 01-09-2007 11:18 | |
Studeren |
propedeuse psychologie hbo saartjeh | 30 | 22-04-2005 11:10 | |
Algemene schoolzaken |
meerdere interessante studies heaven or tha hell | 14 | 29-10-2002 23:49 |