Ik wil graag beter geluid in mijn auto. Nu heb ik een nissan micra uit 1996, met de standaard boxen (twee, eentje in elke deur). Vorig jaar heb ik een nieuwe autoradio gekocht, volgens mij is het de Sony CDX GT-23 of een soortgelijke variant (75 euro en met een front aux in), niet zo heel veel luxe dus.
Nu wil ik dus wat fatsoenlijker geluid. Als ik nu mijn radio hard zet wordt het geluid crappy. Zeker op de snelweg, als mijn motor veel herrie maakt, kan ik de muziek niet zo zuiver hard zetten als dat ik zou willen.
Ik wil eigenlijk gewoon wat beter geluid hebben dan dat ik nu heb. Het hoeft niet zo'n neger patserbak te worden met flinke subwoofers. Bovendien hoeft het ook niet zoveel te kosten. Geen idee wat een paar speakers kost, maar ik zat te denken aan maximaal 100 euro. Is dat redelijk?
Wie kan mij enig advies geven naar wat voor speakers ik moet kijken? Welk formaat en vermogen? Heb ik een versterker of (sub)woofer nodig? Kan ik de speakers gewoon verwisselen (dus gewoon in mijn deur laten) of moet ik ze in de hoedenplank inbouwen?