Oud 09-03-2009, 20:01
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik wil graag beter geluid in mijn auto. Nu heb ik een nissan micra uit 1996, met de standaard boxen (twee, eentje in elke deur). Vorig jaar heb ik een nieuwe autoradio gekocht, volgens mij is het de Sony CDX GT-23 of een soortgelijke variant (75 euro en met een front aux in), niet zo heel veel luxe dus.

Nu wil ik dus wat fatsoenlijker geluid. Als ik nu mijn radio hard zet wordt het geluid crappy. Zeker op de snelweg, als mijn motor veel herrie maakt, kan ik de muziek niet zo zuiver hard zetten als dat ik zou willen.
Ik wil eigenlijk gewoon wat beter geluid hebben dan dat ik nu heb. Het hoeft niet zo'n neger patserbak te worden met flinke subwoofers. Bovendien hoeft het ook niet zoveel te kosten. Geen idee wat een paar speakers kost, maar ik zat te denken aan maximaal 100 euro. Is dat redelijk?

Wie kan mij enig advies geven naar wat voor speakers ik moet kijken? Welk formaat en vermogen? Heb ik een versterker of (sub)woofer nodig? Kan ik de speakers gewoon verwisselen (dus gewoon in mijn deur laten) of moet ik ze in de hoedenplank inbouwen?
Oud 10-03-2009, 00:08
MTpower
MTpower is offline
Je hebt maar 2 speakers in je hele auto zitten?
Ik zou je dan aanraden inderdaad een paar hoedenplank speakers (9"x6") erbij te nemen en die in je deur te vervangen door een paar van wat betere kwaliteit/meer vermogen en dan 2 of 3 weg speakers. Een composet geeft ook een erg goed geluid, maar is lastiger in te bouwen en meestal een stuk duurder.

Je hoeft overigens geen gaten te gaan zagen als je dat niet wilt (vind ik persoonlijk zonde), je kunt ze ook in kistjes op je hoedenplank zetten (eventueel met klittenband oid om ze op hun plaats te houden).

Een versterker is niet nodig, in ieder geval, als ik denk wat je wilt bereiken qua geluid is dat niet nodig.

Als je geen 'harde' installatie wilt, maar wel een vrij deugdelijke voor een goede prijs. Dan kan ik je aanraden naar merken als Fusion of Boschman te kijken.

Tip: Ik heb mijn hele installatie bij pimtensen.nl vandaan, tot nu toe nergens goedkoper gezien en ze vroegen geen verzendkosten. Ben ook goed te spreken over de service daar.

Ik zou voor in de deuren kijken naar speakers met een vermogen van zo +/- 50 watt RMS. En voor in/op de hoedenplank tot aan zo'n 100 watt RMS.

En met 100 euro kom je een heel eind, dan heb je zeker wel goed geluid in je auto zitten.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten