Advertentie | |
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
Ik heb de voorkeur voor een iets groter dorp en dan een niet te oud huisje of appartementje ofzo. Vind het ook helemaal niet erg om een beetje in de buurt te blijven van waar ik nu woon. Zou ook nog wel in een middelgrote stad willen wonen, in een wijk buiten het centrum. Uden, Eindhoven, Nijmegen, Den-Bosch, Tilburg of iets daar tussenin. Ben wel gehecht aan het brabanse (ok en Nijmegen
![]()
|
Dat zal wel niet zo eenvoudig zijn, want best veel willen naar IJsland verhuizen, maar uiteindelijk doet bijna niemand het.
Voor mij zal het het komende decennium sowieso nog wel een grote stad blijven. Berlijn bevalt me wel, dus misschien blijf ik wat langer of ga ik korte tijd nog naar een ander land. Daarna hopelijk een jaar of anderhalf iets vinden in Amsterdam voor m'n master en daarna misschien wel weer terug naar Berlijn (al is het niet echt makkelijk om hier werk te vinden) of een andere stad. Waarschijnlijk wel in Europa, maar verder heb ik nog geen flauw idee. Ben er ook nog niet zo druk mee bezig.
|
Ik wil sowieso in Nederland blijven wonen en dan in 't liefst in 'n middelgrote stad (zoals m'n huidige woonplaats, Tilburg). Ik hou namelijk van de sfeer en de gezelligheid van Limburg, maar de drukte en de massa van de Randstad trekt me ook wel.
|
Ik heb met mijn ouders altijd in een groot dorp gewoond. Wel redelijk wat standaard winkels, dus je kon daar alles wel kopen, maar bijv. voor lekker shoppen of de bioscoop moest je naar een stad in de buurt. Er was ook genoeg keuze aan sport.
Nu woon ik in (een rustig en 'beter' deel van) een 'kansenwijk' in een grotere stad. Ook alles redelijk dichtbij (behalve het zwembad), en dat vind ik nu ook prima. Mijn vriend en ik werken allebei veel, dus een tuin vind ik nu niet zo belangrijk. "Later" wil ik graag weer in een middelgroot dorp wonen, maar absoluut niet het dorp waar mijn ouders wonen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ik heb mn hele jeugd in een dorp bij Haarlem gewoond en eigenlijk ben ik verknocht aan Haarlem. Als ik mijn studie hier heb afgerond (tussen juni en eh.. over 4 jaar kan dat zijn) ga ik zeker weten terug naar Haarlem om daar een huisje te zoeken bij of in het centrum.
Ik mis de stad en het strand. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik woon in een 'stad met 13000 inwoners. Klein dus. Maar ik woon hartstikke mooi. Aan de rand van de wijk dus uitzicht op weilanden. Maar toch in een gezellige straat waar veel te beleven is, en waar de voetbalvelden/tennisvelden etc. op loopafstand is. Het centrum is 5 minuten fietsen, en daar kan ik alles halen wat ik nodig heb. Echter om te gaan winkelen moet ik richting enschede. Maar daar ben ik zo met de trein. Later wil ik graag wonen in de buurt van Arnhem. Dicht bij een grote stad, maar toch wel vrijheid, en ruimte. Het westen trekt me absoluut niet. Waarschijnlijk omdat de mentaliteit hier anders is, en ik midden in de stad wonen echt niks vind.
|
![]() |
|
Op dit moment woon in stad, vlak naast een park in een nieuwbouwwijk. Het bevalt me op dit moment uitstekend, want echt alles zit dichtbij en bij de hand. Alles is makkelijk te fietsen en alles wat ik nodig zit wel in deze stad. Ook het park vlak naast de hand te hebben vind ik echt heerlijk.
Ik kom oorspronkelijk uit een plaatsje met 100 inwoners en riep eigenlijk dat een plaats als 'doetinchem' het grootste zou zijn waar ik zou willen wonen. Nu woon ik toch algauw met 3x zoveel inwoners. Toch denk ik dat ik later wel op den duur terug verlang naar het platteland. Een boerderij met een groot grasveld, zwembad en een grote boom (waar je in de zomer onder kan liggen) is eigenlijk het ideaal waar ik op zoek naar ben. Als het dan ook nog binnen 10 km van een grote stad ligt ben ik helemaal gelukkig.
|
Ik dacht altijd dat ik in een grote stad wilde wonen, kom zelf uit een dorp van 25000 inwoners, maar nu ik in Leuven zit (90000 inwoners, totale gemeente) vind ik dat eigenlijk wel ideaal. Begin de stad een beetje te kennen, alles is makkelijk te bereiken, maar je zit niet altijd in de drukte.
![]() Toch hoop ik ooit nog es op een hele vreemde manier aan de westkust van Amerika uit te komen, liefste San Francisco. Seattle trekt me om de een of andere reden ook. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik denk dat ik in mijn leven veel zal reizen, wellicht af en toe een paar maanden of misschien zelfs jaren door zal brengen in het buitenland - zowel in afgelegen gehuchten als in gehaaste anonieme wereldsteden - maar dat ik uiteindelijk altijd terugkom bij Amsterdam.
Amsterdam <3 |
![]() |
|
Ik woon nu in Groningen. Daar ben ik heen gevlucht zodra het kon, want ik was het dorp in Friesland waar ik ben opgegroeid zo zat. Ik woon hier nu een paar jaar en ken de stad redelijk. Dat is het punt waar bij mij de verveling toeslaat.
Ik ben van plan om het hier nog anderhalf jaar uit te houden en dan voor stage een half jaar naar een stad in zuid engeland te verkassen. Daarna ben ik klaar met mijn studie en zou ik daar eventueel kunnen blijven, maar dat hangt ook een beetje af van hoe mijn priveleven verder loopt. Mocht verhuizen naar het buitenland geen optie zijn, dan wil ik in ieder geval ontwikkelingsprojecten in het buitenland doen en heel veel vakanties in Engeland doorbrengen. Ik hou niet van Nederland. Het klimaat en de kleinschalige cultuur staat me niet zo aan. Oh en op de eerste plaats nog wel de taal. Een dorp of de stad? Zolang ik alleen woon de stad, maar zodra ik richting settelen en kinderen ga liever een dorp, maar wel met goede voorzieningen.
|
Ik kom ook uit Haarlem en zou het liefst gister nog verhuizen naar Amsterdam. Een appartement ergens in de pijp lijkt me het meest ideaal. Ik zou in ieder geval niet weg willen uit de stad omdat ik van het gemak van de winkelstraat om de hoek hou en ik alles dichtbij wil hebben.
![]() Mijn allergrootste droom is eigenlijk een boerderij met een paarden/koeienstal, appelboomgaard en een stuk weiland met wat schaapjes. Een mooie moestuin en dan de hele dag tuinieren en met de beesten in de weer zijn. Het enige nadeel daaraan is dat dit niet in de stad kan. ![]() Mijn ideaalbeeld zou dus een boerderij grenzend aan Amsterdam zijn maar dat is of niet mogelijk of echt zo walgelijk duur dat ik de loterij moet gaan winnen. ![]()
|
Ik heb 2 jaar in Maastricht gewoond en als de locale bevolking daar niet zo ontzettend lomp was, dan zou ik daar graag willen gaan wonen na mijn studietijd. Helaas zijn die limbo's daar alleen maar aardig tegen andere limbo's (of behandelen ze in ieder geval anders en daar hou ik niet van), dus dat is niet echt een serieuze optie.
Ik denk dat ik na mijn studietijd tot aan het zwanger maken van de vriendin graag in een Brabantse grote stad wil wonen zoals Breda, Eindhoven of Den Bosch en daarna naar een groot dorp daar in de buurt, waar ze alle faciliteiten hebben, maar waar je wel lekker de ruimte hebt en waar de kids ook lekker buiten kunnen spelen en niet op 11 hoog alleen maar over een balkonnetje kunnen rennen. Buitenland is ook nog een optie, zeker als Nederland op deze manier doorgaat en al dat geweld en gezeik over/met moslims en allochtonen verergerd. Maar ik ben nog lang niet overal geweest en dan zou ik me eerst verder moeten orienteren.
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|