Advertentie | |
|
![]() |
|
Je ouders kunnen je tot niets verplichten, je bent 18 en dus volwassen. Je mag wettelijk gezien ook vakanties afsluiten.
Maar: tot je 21e zijn je ouders je zorg verplicht. Zij hebben dus zorgplicht en ik kan me best voorstellen dat zij geen zin hebben in jouw betalingsachterstanden. Want als je 18 bent kun je ook volwassen genoeg worden gezien om zelf voor je kosten op te draaien. Ik weet niet waarom je achterstanden hebt, maar die kun je in alle gevallen beter aflossen. Omdat je niet studeert zou je momenteel veel kunnen werken, plus dat je weinig vaste lasten hebt als je nog thuis woont, dus mogelijk is daardoor de achterstand gauw weggewerkt en kun je mee op twee vakanties. Dus, neem je verantwoordelijkheid, zou ik zeggen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Je hebt schulden (achterstallige betalingen) en je overweegt om op vakantie te gaan?
Je hebt een veel elementairder probleem dan dat je ouders het niet eens zijn met je verkeerde prioriteiten.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Als die achterstanden echt zo klein zijn, zorg dan dat je die voor de zomer hebt weggewerkt. Moet kunnen, toch?
Neem desnoods vanaf morgen 6 krantenwijken of ga achter een vuilniswagen aanhollen. Het kan nooit een groot probleem zijn voor een 18 jarige om werk te vinden. Of het leuk en dik betaald werk is, dat is een ander verhaal... Maar je moet er wat voor over hebben als je op vakantie wil. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
maar wat is het je waard? de relatie met je ouders zal niet verbeteren als je zomaar vertrekt.
|
Verwijderd
|
Als je nu zorgt dat je die betalingsachterstand voor de zomer hebt weggewerkt, dan zijn je ouders blij en kan jij rustig op vakantie. Misschien moet je een baantje nemen dat je niet echt leuk vindt, maar goed, dat lijkt 't me wel waard. Je ouders kunnen je natuurlijk niet verbieden op vakantie te gaan, maar aangezien je bij je ouders woont, lijkt 't me het handigst ze te vriend te houden
![]() |
![]() |
|
![]() |
Kunnen ze het verbieden nee, niet echt natuurlijk, want op welke grond dan he?
Maar, als je wel gaat zal de band met je ouders verslechteren en kunnen ze denken van bekijk het lekker ga weer op jezelf wonen en zoek het uit met je achterstanden. Daarnaast acht ik hetgeen van de bibliotheek ook hun fout en zou ik daar eens gaan praten, want als zij een adreswijziging niet verwerken en daardoor extra kosten maken, vind ik dat zij een deel van de kosten gewoon voor hun rekening moeten nemen. Maar of je daar juridisch een poot om op te staan hebt weet ik niet. Werk 40 uur 4 weken lang en je hebt tegen 5 euro per uur al 800 euro, is dat nog niet genoeg neem je er een tweede baantje bij en dan werk je maar even 55 uur per week, je word er op je 18de niet slechter van. Als je het maar niet te lang doet ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Stel dat je inderdaad 2 jaar niets hebt gehoord van de bibliotheek dan denk ik dat je goede kans maakt om de vordering verjaard te laten verklaren, ondanks dat zij aanmaningen hebben gestuurd naar een verkeerd adres. Al weet ik niet precies hoe het zit met een bibliotheekdienst als consumentenkoop. |
![]() |
||
Citaat:
Bovendien is foutieve incasso door toedoen van de consument (bijvoorbeeld te bedonderd zijn om een adreswijziging door te geven) reden om dergelijke termijnen uit te stellen. Het is niet alsof je als je vijf jaar onvindbaar bent opeens alle rekeningen van voor die tijd niet meer hoeft te betalen. Bovendien, als de bibliotheek een incassobureau moet inschakelen kan het snel oplopen. Overigens is wel een adreswijziging sturen, die door een fout van de bibliotheek niet verwerken, en daarna boetes geven niet noodzakelijk een reden om de vordering te laten vervallen. De bibliotheek heeft nog steeds recht op openstaande boetebedragen, en alle verhogingen die erop volgden als de TS nog steeds materiaal van de bibliotheek in bezit heeft. Alleen de incassokosten voortkomende uit het opsporen waar de TS woont (bijvoorbeeld GBA's aanvragen) voor rekening van de opdrachtgever.
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Mijn eigen boeken Demipet660 | 6 | 04-09-2015 06:41 | |
Algemene schoolzaken |
Vakantie maar Trkeskin | 10 | 01-07-2012 17:25 | |
Liefde & Relatie |
vakantie Verwijderd | 53 | 01-02-2005 20:05 | |
Liefde & Relatie |
op vakantie met vriend Verwijderd | 24 | 12-01-2004 18:53 | |
Werk, Geld & Recht |
Ah ! Mijn ma verbiedt me op vakantie te gaan :( Hou 'm hard | 13 | 05-12-2003 17:32 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd: Nooit meer vakantie Vlooienband | 0 | 01-10-2003 14:31 |