Ok dus ik zit met een probleem. Ik heb mijn vmbo-t diploma gehaald vorig jaar met de vakken: nederlands, engels, wiskunde, biologie, duits en economie. Aan het einde van het jaar wist ik dat ik tandarts wilde worden en had ik een probleem, ik had geen scheikunde en natuurkunde in mijn pakket zitten. Toen wilde ik havo gaan doen, maar op mijn school was dat niet mogelijk, omdat ik me te laat aanmeldde. Ging ik naar de vavo en uiteindelijk ook geen scheikunde en natuurkunde gedaan, omdat ze zeiden dat ik nog jong was en het allemaal goed zou komen. Ik vond het onzin, maar zei er verder niks over, dat was mijn fout, ik moest wel iets zeggen. In het begin ging het goed op de vavo, maar halvewege het jaar ging het niet zo goed met mijn vader en ook niet met mijn studie (ik was helemaal afgeleid). Ik ben bang dat ik nu met examens niet eens de helft ga halen en dus van school word gestuurd. Ik heb nu onvoldoende voor maatshappijleer, voor nederlands heb ik een 5,9, voor engels 6,7 voor geschiedenis 2,1 en voor aardrijkskunde een 3,4. Niet beste cijfers, dat weet ik ook zelf wel. En de verkeerde profiel ook nog. Ik wil uiteindelijk een vwo-diploma halen met de profiel van natuur en gezondheid om aan de tandarts opleiding te kunnen beginnen. En mijn vraag is eigenlijk wat zijn mijn opties. Alvast bedankt voor de reacties.