Oud 16-06-2009, 17:25
Johnny14
Johnny14 is offline
Ok... ik heb nooit interesse getoont in politiek. Ik ben 14 jaar en ja, nu gaan ze bij ons veel dingen over politiek vragen van wat er de afgelopen paar weken(6) gebeurd is. En ik heb zelf geen flauw idee. Zal iemand voor mij kunnen samenvatten wat er allemaal gebeurd is, en wat de verschillen zijn tussen de partijen? Niet boos worden als ik iets vraag wat nergens op slaat, want ik heb geen idee hoe dit allemaal werkt.

Wel van Nederland trouwens. Ik weet echt niet wat bijv. het verschil is tussen PVV en PVDA. En weet ook niet wat ik op internet moet zoeken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-06-2009, 18:50
Verwijderd
Op de websites van de politieke partijen kun je hun programma vinden, dus dan kun je de verschillen tussen de partijen lezen. Voor recente ontwikkelingen kun je bijvoorbeeld kijken op www.nos.nl.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2009, 21:54
Kitten
Kitten is offline
Wat je zou kunnen doen is sites als nu.nl nalezen. De nieuwsberichten zijn meestal kort en to-the-point. Voor achtergronden zou je de NRC.nl bijv. kunnen checken. Daarnaast komen nieuwsberichten over 1 onderwerp hier vaak in 1 topic terecht. Dat zou je kunnen lezen.
Oud 17-06-2009, 09:28
Lorelei
Lorelei is offline
Een beetje googlen op politieke stromingen geeft je in ieder geval wat inzicht in vanuit welke ideeen partijen werken. Aan een partij programma heb je nog niet zoveel als je niets van de basis weet.
Oud 17-06-2009, 14:54
arPos
arPos is offline
wat is er gebeurt:

ehm:
Beloften
Moralistisch gezeik
kabinetscrisis
beloften
moralistisch gezeik
kabinetscrisis
investeringen in banken
"besparingen" op onderwijs (dit gaat ze echt nog problemen opleveren)
moralistisch gezeik.
gefaalde europese verkiezingen
moralistisch gezeik.

Dat was het wel zo'n beetje.
Oud 17-06-2009, 22:12
Verwijderd
Citaat:

"besparingen" op onderwijs (dit gaat ze echt nog problemen opleveren)
.
Klopt ik denk dat je op veel dingen kunt bezuinigen maar niet nooit te nimmer op Onderwijs of de Zorg.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2009, 01:44
arPos
arPos is offline
Citaat:
Klopt ik denk dat je op veel dingen kunt bezuinigen maar niet nooit te nimmer op Onderwijs of de Zorg.
Beetje offtopic maar ik snap eigenlijk de hoofdvraag in dit topic toch niet zo goed (welk vlak, de laatste tijd zie ik vooral kattengejank in het binnenhof);

Onderwijs is m.i. geen kostenpost, het is in elk geval preferabel dat mensen een opleiding kunnen doen en dan vooral jongeren, maar ook voor de arbeidspopulatie.
als er zich dan een situatie voordoet dat er mensen om een reden (ik zeg maar iets grootschalige kapitale fraude ofzo) op straat komen te staan is het altijd nog voordeliger ze voor 800 euro (pff I wish) de maand bij te scholen dan ze voor eenzelfde (nee correctie een groter) bedrag in het werkloosheidstraject te zetten.

Basale zorg is überhaupt al van collectief belang en daar zou zelfs geen twijfel over moeten bestaan.

Helaas is alles allang verkocht en de kade verbrand, ik ben dan ook van plan om nadat ik nog 1 jaar school heb gedaan en daarna ga werken om te sparen voor het afmaken van mijn opleiding () weg te gaan, waarheen dan ook.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten