Citaat:
Klopt ik denk dat je op veel dingen kunt bezuinigen maar niet nooit te nimmer op Onderwijs of de Zorg.
|
Beetje offtopic maar ik snap eigenlijk de hoofdvraag in dit topic toch niet zo goed (welk vlak, de laatste tijd zie ik vooral kattengejank in het binnenhof);
Onderwijs is m.i. geen kostenpost, het is in elk geval preferabel dat mensen een opleiding kunnen doen en dan vooral jongeren, maar ook voor de arbeidspopulatie.
als er zich dan een situatie voordoet dat er mensen om een reden (ik zeg maar iets grootschalige kapitale fraude ofzo) op straat komen te staan is het altijd nog voordeliger ze voor 800 euro (pff I wish) de maand bij te scholen dan ze voor eenzelfde (nee correctie een groter) bedrag in het werkloosheidstraject te zetten.
Basale zorg is überhaupt al van collectief belang en daar zou zelfs geen twijfel over moeten bestaan.
Helaas is alles allang verkocht en de kade verbrand, ik ben dan ook van plan om nadat ik nog 1 jaar school heb gedaan en daarna ga werken om te sparen voor het afmaken van mijn opleiding (

) weg te gaan, waarheen dan ook.