Oud 13-10-2009, 18:45
93sfie
93sfie is offline
Hoi,
Ik ben een meisje van 16, en heb nog nooit een vriendje gehad.
Veel mensen in mijn omgeving hebben wel verkering.
Ook in mijn vriendengroep.
Aan de ene kant heb ik wel 'behoefte' aan een vriendje.
Aan de andere kant, hier komt het probleem, heb ik vaak dat ik jongens niet meer leuk vind als het te close word.

Een voorbeeld:
Ik vond een keer een jongen leuk.
Hij werkte bij mij, en telkens als ik met hem moest werken
ging ik met hem praten en laggen enzo.
Ik probeerde er een beetje voor te zorgen dat hij mij ook leuk vond.
Na een tijdje vond hij mij dus ook leuk, en dat had ik wel door maar hij had
het nog niet gezegd.. Toen hadden we gezoend.
Daarna vertelde hij dus dat hij me leuk vond. In het begin was ik er wel blij mee,
maar om eén of andere reden vond ik hem na een tijdje opeens niet meer leuk.
Je denkt nu waarschijnlijk; Pff, dat gebeurt iedereen toch wel eens..
Dat is waar, maar ik heb zo'n idee dat ik 'bang' ben voor een relatie.
Telkens wanneer ik bijna een relatie heb, haak ik af.
Heel stom, want het lijkt me heel leuk om een vriendje te hebben.
Maar het hele gebeuren van ouders ontmoeten, bij elkaar thuis komen, bij elkaar slapen, eerste keer sex. Al die dingen daar zie ik zo tegenop dat ik het eigenlijk niet aandurf.
Als ik dan ben afgehaakt, denk ik toch weer van; ohh ik zou ook wel een vriendje willen..

Heel lulverhaal maar ik hoop dat jullie het een beetje begrijpen..
Ik zeg er wel bij dat ik best wel snel iemand leuk vind.
Misschien is het gevoel daarom ook snel weer weg..
Ik denk gewoon dat ik veel mis omdat ik niet 'durf'.
Ik heb zowiezo wel vaak dat ik nieuwe dingen eng vind,.
nieuwe school, nieuwe baan. Maar dan zó eng dat ik het vermijd.
Je moet niet denken dat ik autistisch ben ofzo.
Ik ben best spontaan en maak redelijk snel contact.

Anyways..
Iemand die dit herkent? En iemand die weet wat ik de volgende keer bij zo'n situatie moet doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-10-2009, 20:00
Akhlys
Akhlys is offline
Je moet je ten eerste niet laten beďnvloeden door mensen die wel een relatie hebben (gehad). Het komt op mij in ieder geval over alsof je er gewoon nog niet klaar voor bent. Probeer het ook niet te pushen, maar laat het gewoon lopen en kijk rustig naar wat er op je pad komt Het is geen drama dat je de stap naar een relatie nog niet durft te nemen, dat komt vanzelf wel zodra je iemand vindt die Echt bij je past.
Oud 13-10-2009, 20:30
I C U
I C U is offline
Ik heb zelf ook een tijd gehad dat ik jongens leuk vond, ook best een date wilde etc., maar echt een relatie? Nee dank je wel. Het idee alleen al! Dat ging vanzelf over toen ik iemand tegenkwam die ik wel heel erg leuk vond en waarmee ik wel écht verder wilde. Toen dat uit ging, had ik weer zo'n periode van nein danke! Maar ook die periode ging voorbij en nu ben ik weer happy aan de man

Anyway, moraal van dit verhaal: don't worry, begin niet aan een relatie omdat de rest dat ook doet en wees niet bang dat je overschiet. Allesch komt goed. En daarbij, misschien moet je er gewoon niet zo zwaar aan tillen. Oké, dus er is een jongen die je leuk vindt, en ja, je hebt gezoend en date een beetje, so what? Je hoeft niet met 'm te trouwen Iets moet ook de kans krijgen om te groeien, je kan het altijd nog een relatie noemen Je eigen tempo bepalen is ook essentieel.
Oud 13-10-2009, 22:44
Verwijderd
Ik herken het wel van toen ik 16 was (en 18 trouwens, en 19 ), en geloof me, op een gegeven moment wil je iemand liever dan dat je bang bent. Ik heb trouwens op m'n 19e wel ernstig tegen mezelf gezegd dat ik bij de jongen die ik op dat moment leuk vond, echt niet weg mocht lopen als hij mij ook leuk vond, want dat was een goeie. En dat hielp wel, het een klein beetje afdwingen, want door niet weg te lopen kwam ik erachter dat het toch wel heeel erg leuk was. Maar goed, dat hoeft heus niet meteen op je 16e.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2009, 15:35
cenerentola
cenerentola is offline
Als je met jongen zoent of afspreekt, dan betekent het niet dat je meteen aan hem vastzit. Volgens de meeste die hebben gereageerd ben je nog niet toe aan relatie. Ik denk dat je wel toe bent aan een relatie, maar dat jij je eerst over je angsten heen moet zetten. Misschien moet je met jongens langzaam aan beginnen en zelf het tempo aangeven. Dus niet meteen zoenen na een eerste date en pas met een jongen naar bed gaan als je daar aan toe bent. De meeste jongens duiken niet meteen boven op je en begrijpen best als je eerst nog wilt wachten.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2009, 18:22
93sfie
93sfie is offline
bedankt allemaal!
ik weet gewoon van mezelf dat als het er van zou komen dat ik er geen spijt van zou hebben.
ik doe het gewoon rustigg aan & ik zie wel wat er van komt.
ik kan het altijd nog uitmaken.

ik hoop alleen niet, dat het bij hem allemaal zó lang duurt,
dan hij denkt;
Laterrr!
Met citaat reageren
Oud 14-10-2009, 18:26
cenerentola
cenerentola is offline
Citaat:
bedankt allemaal!
ik weet gewoon van mezelf dat als het er van zou komen dat ik er geen spijt van zou hebben.
ik doe het gewoon rustigg aan & ik zie wel wat er van komt.
ik kan het altijd nog uitmaken.

ik hoop alleen niet, dat het bij hem allemaal zó lang duurt,
dan hij denkt;
Laterrr!
Maak je geen zorgen. Als hij geen geduld heeft, dan vindt hij je ook niet leuk genoeg!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten