Heey,
Zoals jullie in een eerder topic van ons hebben kunnen lezen doen wij ons PWS over concentratie vermogen. Nou hebben wij onze tests uitgewerkt, alleen hebben wij nog wat theoretische kennis nodig. Nu kan ik op internet niet zoveel vinden over de werking van het concentratievermogen. Het enige belangrijke wat ik heb kunnen vinden in de de prefrontale cortex een centrale rol speelt binnen de werking van het concentratievermogen omdat deze de andere hersendelen aanzet tot het correct uitvoeren van hun taken. Nu lijkt het me logisch dat het concentratie vermogen dus getraind kan worden door de prefrontale cortex te trainen zodat deze er beter voor kan zorgen dat de hersendelen hun taken uitvoeren. Ook heb ik zelf bedacht dat ongeconcentreerdheid dus komt doordat de prefrontale cortex niet goed de juiste hersengebieden aanstuurt, waardoor je gedachten en activiteiten afdwalen naar dingen (naar hersengebieden) waar ze niet mee bezig moeten zijn.Klopt dit een beetje, en weten jullie misschien zelf meer hierover of een paar sites waar we meer informatie kunnen vinden over dit onderwerp?
Alvast bedankt!
|