![]() |
|
![]() |
Zie onder andere hier: http://www.trouw.nl/nieuws/nederland/article2823622.ece
Wat vinden jullie ervan? Moet zo'n onderzoek kunnen? Is het sowieso te doen? En dan als spin-off discussie: moet immigratie beperkt worden? Zo ja, hoe dan? En voor wie? Mijn excuses als dit al in andere threads is besproken. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dat lijkt me zinvoller dan elke keer weer mensen uit achtergebleven gebieden, mensen die geen Nederlands of Engels spreken, binnen te halen. Heel hard misschien maar: hebben we dan niet meer aan ingenieur uit Zweden dan analfabeet uit Turkije of Marokko of Somalie. En dan nog iets: waarom trouwen veel Marokkanen, Turken en Somaliers 'toevallig' steeds met mensen uit eigen dorp. Vaak familie ook? Waarom trouwt een Turk dan niet gewoon gezellig met een Zweedse. En een Marokkaanse met een Canadees? OK, ik maak het beetje belachelijk maar volgens mij wordt huwelijkshereniging vaak gebruikt om familieleden en clan-leden naar Nederland te halen. Dat lijkt me nou net niet te bedoeling! |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Wat hebben Engelsen, Duitsers, Surinamers enzovoorts nu weer van doen met de massale import van kansloze migranten uit Islamitische landen? Helemaal niets. Het ging de PVV ten slotte over de vraag wat de integratieproblemen die kansarme migranten veroorzaakten de samenleving kosten, en niet over immigratie als geheel fenomeen. Ik denk dat de kosten-baten van die kansloze migranten zeer negatief zal uitvallen. Dat is, als men de ballen heeft om die vragen van de PVV te beantwoorden tenminste. En ik vrees dat men dat niet heeft, en liever gaat vingertje wijzen.
|
Verwijderd
|
Ik verzoek je het voorstel van de PVV eens nog eens te lezen T_ID:
http://pvv.nl/index.php?option=com_c...=2103&Itemid=1 En het is natuurlijk obvious dat kansloze migranten wellicht meer zullen kosten dan dat ze zullen opleveren. Gelukkig zijn de meeste migraten dat niet, ook niet de migranten uit islamitische landen ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En het zal zeker veranderen, maar nu is er weer flinke stijging van Somaliers, Bosniers en Irakezen die mensen naar Nederland laat komen voor huwelijk! Op deze manier is het elke keer wat. Ik zou nooit op Pim gestemd hebben, maar Fortuyn had toch wel punt toen hij zei: als ik ga dweilen doe ik eerst de kraan dicht. En als die mensen zou graag met elkaar willen trouwen, waarom moeten ze dan altijd in Nederland gaan wonen. Turk of Marokkaan of Irakees of Afghaan komt steeds naar Nederland. Waarom in 50% van de gevallen niet juist daarheen? Ik zou bijna zeggen: Laat iedereen die wil trouwen met iemand uit zo'n buiteland munt opgooien. Kop dan mogen jullie allebei in Nederland komen wonen. Munt dan mogen jullie allebei in dat andere land gaan wonen. Natuurlijk kan dat niet, maar denk dat animo voor huwelijken dan flink zou afnemen. Nederland en het hele Westen moet keihard optreden tegen deze praktijken. Trouwen doe je uit liefde, en niet omdat je naar Nederland wilt komen! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
We kunnen niet elke generatie opnieuw gaan beginnen met integreren. Sorry girls and guys! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
"De kern van Fritsma’s vragen is steeds dezelfde: Den Haag geeft onevenredig veel geld uit aan (niet-westerse) allochtonen en ziet daar weinig voor terug." Toch ergerlijk dat een hoogleraar nota bene niet in staat is (of niet in staat wil zijn) om dat te scheiden van andere vraagstukken. Het vertroebeld het debat zo erg als mensen het telkens over andere dingen hebben. Citaat:
En nee, de uitzondering die wel slaagt na tig generaties is geen grond om de algehele praktijk te ontkennen.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Bron: http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/...008-804-pb.htm http://www.msvnijmegen.nl/site/index...=961&Itemid=93 http://www.fd.nl/artikel/10945824/tu...de-ondernemers http://www.lokum.nl/turkije/2009/07/...t-crisis-niet/ |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Waarom ben je toch zo intolerant? Je grossiert in demoniserende gesloten waardeoordelen, terwijl je zelf nog niet eens een terechte conclusie op basis van je eigen standpunten toelaat zonder er bovenop te springen.
||
![]() |
Citaat:
(2) Nou, maar als men dan zo van elkaar houdt, dan is men toch liever samen arm in Afghanistan dan rijk in Nederland? Gaat toch om de liefde? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Trouw dan aub met elkaar. Dan ga je toch samen in Afghanistan wonen! Citaat:
Een woord, nou ja, twee: NO WAY!!!!! Westen, Nederland, wees niet langer blind en doof! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() En aan al die economische immigranten die naar het Westen komen: ga aub uw eigen samenleving opbouwen! En daar help ik u graag bij, links als ik ben. Turn Somalia into Sweden is toch beter dan: All Somalis to Sweden ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik vraag me wel af wat de PVV jou ooit misdaan hebt dat je alle aanhangers ervan met zo'n passie haat.
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
(2) Dat mag ze toch. Alleen waarom moet ze naar Nederland komen? Waarom komt die Nederlander niet naar haar land? Gaat toch om de liefde? Al heel toevallig dat je verliefd wordt op je nichtje. Maar goed ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
De regels die die huwelijken aan banden leggen zorgen dus voor meer vrijheid in de partnerkeuze. Via die weg kan een gearrangeerd huwelijk in ieder geval niet meer plaatsvinden. Over wat ruraal Turkije daarna doet hebben we natuurlijk geen directe controle, die zullen zichzelf moeten beschaven. Citaat:
Goed om dat te horen dan. Kun je je voortaan beperken tot de waarheid over de PVV en aanhangers dan?
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je mag op elk willekeurig moment besluiten om niet langer constant te liegen over PVV'ers en hun standpunten, en een beetje realistisch te doen over integratie.
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Over miljonairs: ik zat er op te wachten maar dan is er toch groot verschil: Persoon gaat zelf voor miljonair. In geval van nichtje van Turkse platteland wordt jongen (of meisje whatever) geacht te trouwen. Is toch meer eigen keuze vs. dwang dus. En dan nog een verschil: de schaal. Hoeveel miljonairs zijn er in Nederland? Ik hoop niet zoveel ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Tenminste, voor wie dat wil horen.
|||
Citaat:
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Vandaar ook dat er inkomenseisen zijn ingevoerd. Dat er vervolgens 10 kinderen uitkomen is geen rekening mee gehouden (het is ook allemaal zo ingewikkeld). Helaas is dat de gewoonte op deze wereld; degenen die het zich niet kunnen veroorloven krijgen de meeste kinderen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Overigens: die hoeveelheid kinderen hadden wij hier vroeger ook. Kinderen waren vroeger voor mensen een soort van oude dags voorziening. En in veel arme landen zie je dat dat nog steeds zo is. Wat ikzelf altijd zo jammer vind, is dat het vanuit je hoge, veilige troontje in Nederland lekker makkelijk is om anderen op te leggen hoe ze moeten leven ( het liefst volgens de VVD richtlijnen ) terwijl die lui werkelijk geen flauw benul hebben hoe het er elders in de praktijk aan toe gaat. Maar dat geheel terzijde. Ik moet zeggen: Kenjirro heeft wel een punt. Hoe gaan we de vergrijzing aanpakken. Op een gegeven moment gaat het punt komen dat er niet genoeg mensen zijn die alle ouwe mensen moeten verzorgen. ( Zowel financieel als praktisch ). Heeft hhhhendrisksks en zijn rechtse tegenpool daar een werkbare oplossing voor? |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
"Liegen over andere mensen om hen zwart te maken is fout. Waarom ben je toch zo intolerant? Je grossiert in demoniserende gesloten waardeoordelen, terwijl je zelf nog niet eens een terechte conclusie op basis van je eigen standpunten toelaat zonder er bovenop te springen." |
![]() |
||
Citaat:
Moet je nagaan, terwijl diezelfde partij wel er is voor jou, of je dat nu kan hebben of niet. Zonder hen betaalde je onderhand minstens tweemaal zoveel aan ziektekostenverzekering per maand. Om nog maar te zwijgen van andere belastingen die we kwijt waren geweest als de massa-immigratie niet was tegengehouden de afgelopen jaren voorgaand aan het aantreden van het slappe Balkenende IV.
||
Verwijderd
|
Citaat:
En aangezien ik jou ook niet serieus neem, met je ongefundeerde gedemoniseer van linkse partijen, zijn we toch samen in dat schuitje. ![]() |
![]() |
|
Als men gewoon banen creeert voor slecht/niet geschoolde immigranten dan los je een groot deel van het probleem op. Verder is er het vergrijzingsprobleem. Het schijnt dat de Iraanse bevolking voor meer dan 70% uit mensen onder de 30 jaar bestaat. Misschien voor hen de grens opengooien. Iran is zo ongeveer het meest ontwikkelde land in het middenoosten, dat en het zijn vooral de opgeleide, meer welvarende bevolkingsgroepen die onderdrukt worden.
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|