Oud 25-07-2009, 19:16
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Zie onder andere hier: http://www.trouw.nl/nieuws/nederland/article2823622.ece

Wat vinden jullie ervan? Moet zo'n onderzoek kunnen? Is het sowieso te doen?

En dan als spin-off discussie: moet immigratie beperkt worden? Zo ja, hoe dan? En voor wie?

Mijn excuses als dit al in andere threads is besproken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-07-2009, 19:18
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Ik vind zelf dat we verstandig moeten kijken naar gevolgen van sociale fenomenen. Dus ook naar immigratie.
Ik denk zelf niet dat je het tot op de euro kan berekenen. Voor stigmatisering ben ik niet heel bang. Al loert dat gevaar wel.

Ik ben voorstander van strikter immigratie beleid. Zo stel ik voor:

(1) Beperk huwelijksimmigratie van niet-Westerse allochtonen.
(2) Verbiedt het hebben van twee paspoorten (als tweede paspoort niet-Westers is).

Maar wat denken jullie!
Met citaat reageren
Oud 25-07-2009, 19:32
Verwijderd
Ik vind het allemaal best, mits de PVV dat onderzoek zelf betaald, want ik heb geen zin om voor die idioot belastinggeld te verspillen dat nuttiger besteedt kan worden.

Immigratie moet beperkt worden. Maakt mij niet uit uit welk land ze komen, westers of niet.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2009, 19:34
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Immigratie moet beperkt worden. Maakt mij niet uit uit welk land ze komen, westers of niet.
Maar hoe wou je dat doen?
Met citaat reageren
Oud 25-07-2009, 19:37
Verwijderd
Ik zie niet in waarom een dubbele paspoort verboden moet worden.

Verder:

Immigrant nuttig voor economie’

Een verstandig kabinet laat de bijdrage van migranten aan de economie onderzoeken, vindt hoogleraar Peter Nijkamp. Hij verwacht een positieve uitkomst.

Hoogleraar economie Peter Nijkamp ziet geen enkel probleem in een onderzoek naar de kosten en baten van allochtonen, mits dat over een langere periode wordt bekeken. Hij verwacht daarbij een positief resultaat voor de economie.

„We hoeven heus niet terug naar de Batavieren of Hugenoten, hoewel zij Nederland groot hebben gemaakt”, zegt Nijkamp, hoogleraar aan de Vrije Universiteit in Amsterdam. Om de vraag van de Partij voor de Vrijheid (PVV) goed te beantwoorden moet er wel gerekend worden over een periode van circa 25 jaar en niet over tien jaar, zoals de PVV wil.

Zo’n onderzoek is heel goed mogelijk, meent Nijkamp. Nog sterker: „Een verstandig kabinet laat dat uitrekenen. Het wordt tijd eens wetenschappelijk naar dit vraagstuk te kijken, zodat we op basis van feiten verder kunnen praten.”

Het PVV-verzoek aan Haagse ministeries om de kosten en baten van (niet-westerse) allochtonen uit te rekenen, maakte de afgelopen week een heftige discussie los. Veel critici beschouwen het als een aanslag op de solidariteit in Nederland, wanneer de rekenmachine wordt losgelaten op één bevolkingsgroep.

Professor Nijkamp noemt het wel ’merkwaardig’ dat een politieke partij zo geïnteresseerd is in een specifieke bevolkingsgroep. „Het is ook jammer dat de PVV in haar vraagstelling zo prominent de kosten voorop zet.” Want dat de uitslag van zo’n rekensom dramatisch zal uitpakken voor de migranten gelooft hij niet.

Nijkamp verwacht eerder, op basis van vele internationale onderzoeken, dat in Nederland allochtonen licht bijdragen aan de economie. Uit die onderzoeken blijkt niet dat buitenlanders banen ’inpikken’. Ze zorgen wel voor een innovatieve economie.

Dat de meeste mensen denken dat allochtonen de overheid geld kosten, verbaast de hoogleraar niet. „De kosten zijn kortetermijnzaken waar je veelvuldig mee wordt geconfronteerd. De opbrengsten zie je pas op lange termijn. Daarbij zijn kosten nadelig en krijgen ze veel aandacht. Dat mensen dat onthouden is normale psychologie.”

Wel vindt hij het jammer dat het zo werkt. „Het is tragisch dat een kleine groep criminele Marokkanen zorgt voor een verkeerde beeldvorming over de gehele groep van immigranten. Daarom moet de politiek ook niet zo krampachtig reageren op deze vraag van de PVV, maar die juist omarmen.”
Met citaat reageren
Oud 25-07-2009, 19:38
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het allemaal best, mits de PVV dat onderzoek zelf betaald, want ik heb geen zin om voor die idioot belastinggeld te verspillen dat nuttiger besteedt kan worden.

Immigratie moet juist gestimuleerd worden, hoe wil je anders vergrijzing tegengaan? Ouderen harder aanpakken of studenten?
Met citaat reageren
Oud 25-07-2009, 19:43
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Immigratie moet juist gestimuleerd worden, hoe wil je anders vergrijzing tegengaan? Ouderen harder aanpakken of studenten?
Maar als je dat al zou willen, is het dan niet zinvoller om hoger opgeleiden en mensen die goed in je samenleving in te halen zijn, binnen te halen?

Dat lijkt me zinvoller dan elke keer weer mensen uit achtergebleven gebieden, mensen die geen Nederlands of Engels spreken, binnen te halen.

Heel hard misschien maar: hebben we dan niet meer aan ingenieur uit Zweden dan analfabeet uit Turkije of Marokko of Somalie.

En dan nog iets: waarom trouwen veel Marokkanen, Turken en Somaliers 'toevallig' steeds met mensen uit eigen dorp. Vaak familie ook?

Waarom trouwt een Turk dan niet gewoon gezellig met een Zweedse. En een Marokkaanse met een Canadees? OK, ik maak het beetje belachelijk maar volgens mij wordt huwelijkshereniging vaak gebruikt om familieleden en clan-leden naar Nederland te halen. Dat lijkt me nou net niet te bedoeling!
Met citaat reageren
Oud 25-07-2009, 19:44
BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
meer neuken?
Oud 25-07-2009, 19:48
Verwijderd
Citaat:
Maar als je dat al zou willen, is het dan niet zinvoller om hoger opgeleiden en mensen die goed in je samenleving in te halen zijn, binnen te halen?

Dat lijkt me zinvoller dan elke keer weer mensen uit achtergebleven gebieden, mensen die geen Nederlands of Engels spreken, binnen te halen.

Heel hard misschien maar: hebben we dan niet meer aan ingenieur uit Zweden dan analfabeet uit Turkije of Marokko of Somalie.
Mwa, we hebben hoger opgeleiden genoeg itt ontwikkelingslanden.

Citaat:
En dan nog iets: waarom trouwen veel Marokkanen, Turken en Somaliers 'toevallig' steeds met mensen uit eigen dorp. Vaak familie ook?

Waarom trouwt een Turk dan niet gewoon gezellig met een Zweedse. En een Marokkaanse met een Canadees? OK, ik maak het beetje belachelijk maar volgens mij wordt huwelijkshereniging vaak gebruikt om familieleden en clan-leden naar Nederland te halen. Dat lijkt me nou net niet te bedoeling!
In deze culturen speelt de familie een grotere rol in het dagelijks leven dan in de Nederlandse cultuur. Als je trouwt trouw je dus ook met de familie. Het is gewoon een andere kijk op het huwelijk. Maar onder Nederlandse turken en Marokkanen is er al sprake van verandering.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2009, 19:49
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Een verstandig kabinet laat de bijdrage van migranten aan de economie onderzoeken, vindt hoogleraar Peter Nijkamp. Hij verwacht een positieve uitkomst.
Standaardmethode van de linkse struisvogelpolitiek: verkloot de definities zodat je het over een heel ander fenomeen hebt, en trek een andere conclusie.

Wat hebben Engelsen, Duitsers, Surinamers enzovoorts nu weer van doen met de massale import van kansloze migranten uit Islamitische landen? Helemaal niets.

Het ging de PVV ten slotte over de vraag wat de integratieproblemen die kansarme migranten veroorzaakten de samenleving kosten, en niet over immigratie als geheel fenomeen. Ik denk dat de kosten-baten van die kansloze migranten zeer negatief zal uitvallen.

Dat is, als men de ballen heeft om die vragen van de PVV te beantwoorden tenminste. En ik vrees dat men dat niet heeft, en liever gaat vingertje wijzen.
Oud 25-07-2009, 19:52
Verwijderd
Ik verzoek je het voorstel van de PVV eens nog eens te lezen T_ID:
http://pvv.nl/index.php?option=com_c...=2103&Itemid=1

En het is natuurlijk obvious dat kansloze migranten wellicht meer zullen kosten dan dat ze zullen opleveren. Gelukkig zijn de meeste migraten dat niet, ook niet de migranten uit islamitische landen .
Met citaat reageren
Oud 25-07-2009, 19:53
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
In deze culturen speelt de familie een grotere rol in het dagelijks leven dan in de Nederlandse cultuur. Als je trouwt trouw je dus ook met de familie. Het is gewoon een andere kijk op het huwelijk. Maar onder Nederlandse turken en Marokkanen is er al sprake van verandering.
Maar ze zijn NEDERLANDER! Toevallig met Turkse of Marokkaanse achtergrond. Dus: niet doen aub!

En het zal zeker veranderen, maar nu is er weer flinke stijging van Somaliers, Bosniers en Irakezen die mensen naar Nederland laat komen voor huwelijk!
Op deze manier is het elke keer wat. Ik zou nooit op Pim gestemd hebben, maar Fortuyn had toch wel punt toen hij zei: als ik ga dweilen doe ik eerst de kraan dicht.

En als die mensen zou graag met elkaar willen trouwen, waarom moeten ze dan altijd in Nederland gaan wonen. Turk of Marokkaan of Irakees of Afghaan komt steeds naar Nederland. Waarom in 50% van de gevallen niet juist daarheen?

Ik zou bijna zeggen:

Laat iedereen die wil trouwen met iemand uit zo'n buiteland munt opgooien. Kop dan mogen jullie allebei in Nederland komen wonen. Munt dan mogen jullie allebei in dat andere land gaan wonen.

Natuurlijk kan dat niet, maar denk dat animo voor huwelijken dan flink zou afnemen.

Nederland en het hele Westen moet keihard optreden tegen deze praktijken. Trouwen doe je uit liefde, en niet omdat je naar Nederland wilt komen!
Met citaat reageren
Oud 25-07-2009, 19:55
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Standaardmethode van de linkse struisvogelpolitiek: verkloot de definities zodat je het over een heel ander fenomeen hebt, en trek een andere conclusie.
Ik ben ook links, en juist daarom tegen huwelijksmigratie op deze manier en op deze schaal! Zie mijn andere post. Als mensen zo nodig willen trouwen prima, maar waarom dan altijd toevallig in Nederland gaan wonen.

We kunnen niet elke generatie opnieuw gaan beginnen met integreren. Sorry girls and guys!
Met citaat reageren
Oud 25-07-2009, 19:57
Verwijderd
Citaat:
Maar ze zijn NEDERLANDER! Toevallig met Turkse of Marokkaanse achtergrond. Dus: niet doen aub!

En het zal zeker veranderen, maar nu is er weer flinke stijging van Somaliers, Bosniers en Irakezen die mensen naar Nederland laat komen voor huwelijk!
Op deze manier is het elke keer wat. Ik zou nooit op Pim gestemd hebben, maar Fortuyn had toch wel punt toen hij zei: als ik ga dweilen doe ik eerst de kraan dicht.

En als die mensen zou graag met elkaar willen trouwen, waarom moeten ze dan altijd in Nederland gaan wonen. Turk of Marokkaan of Irakees of Afghaan komt steeds naar Nederland. Waarom in 50% van de gevallen niet juist daarheen?

Ik zou bijna zeggen:

Laat iedereen die wil trouwen met iemand uit zo'n buiteland munt opgooien. Kop dan mogen jullie allebei in Nederland komen wonen. Munt dan mogen jullie allebei in dat andere land gaan wonen.

Natuurlijk kan dat niet, maar denk dat animo voor huwelijken dan flink zou afnemen.

Nederland en het hele Westen moet keihard optreden tegen deze praktijken. Trouwen doe je uit liefde, en niet omdat je naar Nederland wilt komen!
Je kan toch niet verwachten dat iedereen precies dezelfde ideeën over het huwelijk heeft als jij? Zoals je wellicht weet zijn de regels al ontzettend aangescherpt. Als je echt met iemand uit een niet-westers land wil trouwen moet diegene en jij aan ontzettend veel voorwaarden voldoen. En het is natuurlijk logisch waarom men op dit moment liever in Nederland woont dan pak hem beet Afghanistan.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2009, 19:59
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ik verzoek je het voorstel van de PVV eens nog eens te lezen T_ID:
http://pvv.nl/index.php?option=com_c...=2103&Itemid=1
Dank je, want daarin staat perfect wat ik bedoelde:
"De kern van Fritsma’s vragen is steeds dezelfde: Den Haag geeft onevenredig veel geld uit aan (niet-westerse) allochtonen en ziet daar weinig voor terug."

Toch ergerlijk dat een hoogleraar nota bene niet in staat is (of niet in staat wil zijn) om dat te scheiden van andere vraagstukken. Het vertroebeld het debat zo erg als mensen het telkens over andere dingen hebben.
Citaat:
Gelukkig zijn de meeste migraten dat niet, ook niet de migranten uit islamitische landen .
Oh? Bron daarvan?

En nee, de uitzondering die wel slaagt na tig generaties is geen grond om de algehele praktijk te ontkennen.
Oud 25-07-2009, 20:09
Verwijderd
Citaat:
Dank je, want daarin staat perfect wat ik bedoelde:
"De kern van Fritsma’s vragen is steeds dezelfde: Den Haag geeft onevenredig veel geld uit aan (niet-westerse) allochtonen en ziet daar weinig voor terug."

Toch ergerlijk dat een hoogleraar nota bene niet in staat is (of niet in staat wil zijn) om dat te scheiden van andere vraagstukken. Het vertroebeld het debat zo erg als mensen het telkens over andere dingen hebben.
Niet-westers staat er tussen haakjes. Maar het voorstel is duidelijk: Wat kost de allochtoon? Dat het PVV-volk nou allochtoon, moslim en niet-blanke als synoniemen zien, is natuurlijk een ander verhaal. Maar ik ben er ook van overtuigd dat niet-westerse allochtonen ons meer opleveren dan kosten.

Citaat:
Oh? Bron daarvan?

En nee, de uitzondering die wel slaagt na tig generaties is geen grond om de algehele praktijk te ontkennen.
Nouja er is nog altijd sprake van een sociaal-economische kloof tussen de niet-westerse allochtoon en de autochtoon, maar het gaat steeds beter.

Bron:
http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/...008-804-pb.htm
http://www.msvnijmegen.nl/site/index...=961&Itemid=93
http://www.fd.nl/artikel/10945824/tu...de-ondernemers
http://www.lokum.nl/turkije/2009/07/...t-crisis-niet/
Met citaat reageren
Oud 25-07-2009, 20:21
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Niet-westers staat er tussen haakjes. Maar het voorstel is duidelijk: Wat kost de allochtoon?
Nee, dat staat daar niet.
Citaat:
Dat het PVV-volk nou allochtoon, moslim en niet-blanke als synoniemen zien, is natuurlijk een ander verhaal.
Liegen over andere mensen om hen zwart te maken is fout.

Waarom ben je toch zo intolerant? Je grossiert in demoniserende gesloten waardeoordelen, terwijl je zelf nog niet eens een terechte conclusie op basis van je eigen standpunten toelaat zonder er bovenop te springen.
Oud 25-07-2009, 20:24
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Je kan toch niet verwachten dat iedereen precies dezelfde ideeën over het huwelijk heeft als jij? Zoals je wellicht weet zijn de regels al ontzettend aangescherpt. Als je echt met iemand uit een niet-westers land wil trouwen moet diegene en jij aan ontzettend veel voorwaarden voldoen. En het is natuurlijk logisch waarom men op dit moment liever in Nederland woont dan pak hem beet Afghanistan.
(1) Als je hier wilt wonen hou je je toch aan het raamwerk van onze normen en waarden? Een huwelijk om een nicht naar Nederland te halen hoort daar niet bij!

(2) Nou, maar als men dan zo van elkaar houdt, dan is men toch liever samen arm in Afghanistan dan rijk in Nederland? Gaat toch om de liefde?
Met citaat reageren
Oud 25-07-2009, 20:26
Verwijderd
Citaat:
Nee, dat staat daar niet.
Laat me nou het niet kopiëren en plakken, want dat is vrij zinloos want het staat er letterlijk. Dat Fritsma geen rekening heeft gehouden met dat "de allochtoon" ook bijvoorbeeld een blanke christelijke Duitser kan zijn, is natuurlijk geheel zijn eigen probleem. Ik vond het de PVV wel sieren, dat ze zich niet uitsluitend op moslims wilden beperken. Al ging dat natuurlijk onbewust.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2009, 20:28
Verwijderd
Citaat:
(1) Als je hier wilt wonen hou je je toch aan het raamwerk van onze normen en waarden? Een huwelijk om een nicht naar Nederland te halen hoort daar niet bij!
Ik vind het bij "onze" normen en waarden passen, dat we ons niet moeten bemoeien met de partnerkeuze van een individu.

Citaat:
(2) Nou, maar als men dan zo van elkaar houdt, dan is men toch liever samen arm in Afghanistan dan rijk in Nederland? Gaat toch om de liefde?
Natuurlijk gaat het niet alleen om liefde Je kan wel nog zo verliefd zijn op elkaar, maar ik zou zelfs niet met het meisje van mijn avatar in Afghanistan willen wonen!
Met citaat reageren
Oud 25-07-2009, 20:28
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Maak dan subcategorieen: Westers en niet-Westers.

Maar laten we elkaar niet voor de gek houden. We hebben meer problemen met analfabeet uit Somalie dan met hoogleraar uit Denemarken? Toch...

Helaas, want ik blijf lief-links
Met citaat reageren
Oud 25-07-2009, 20:30
Verwijderd
Citaat:
Maak dan subcategorieen: Westers en niet-Westers.

Maar laten we elkaar niet voor de gek houden. We hebben meer problemen met analfabeet uit Somalie dan met hoogleraar uit Denemarken? Toch...

Helaas, want ik blijf lief-links
Ik heb met geen van hen problemen eerlijk gezegd. Ik gun het de Somaliër om les te krijgen van de Deen in lezen en schrijven.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2009, 20:31
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Ik vind het bij "onze" normen en waarden passen, dat we ons niet moeten bemoeien met de partnerkeuze van een individu.
Zeker! Maar wij hoeven als samenleving als geheel dan toch ook niet voor de kosten (als in: financieel en sociaal) op te draven?
Trouw dan aub met elkaar. Dan ga je toch samen in Afghanistan wonen!

Citaat:
Natuurlijk gaat het niet alleen om liefde Je kan wel nog zo verliefd zijn op elkaar, maar ik zou zelfs niet met het meisje van mijn avatar in Afghanistan willen wonen!
O, dus dat nichtje in Turkije wil wel met achterneef in Nederland trouwen. Maar niet met achterneef in dorpje verderop.

Een woord, nou ja, twee: NO WAY!!!!!

Westen, Nederland, wees niet langer blind en doof!
Met citaat reageren
Oud 25-07-2009, 20:33
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Ik heb met geen van hen problemen eerlijk gezegd. Ik gun het de Somaliër om les te krijgen van de Deen in lezen en schrijven.
Ik ook Ben lief-links he! Maar ook onze samenleving heeft draagkracht! Vergelijk het met reddingsboot. Daar kunnen - HELAAS - ook maar beperkt aantal mensen in. Zoveel mogelijk graag, maar gaat nu eenmaal niet onbeperkt!

En aan al die economische immigranten die naar het Westen komen: ga aub uw eigen samenleving opbouwen! En daar help ik u graag bij, links als ik ben.

Turn Somalia into Sweden is toch beter dan: All Somalis to Sweden
Met citaat reageren
Oud 25-07-2009, 20:34
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Dat Fritsma geen rekening heeft gehouden met dat "de allochtoon" ook bijvoorbeeld een blanke christelijke Duitser kan zijn, is natuurlijk geheel zijn eigen probleem
Ik vind het wel humor. Als ze islamieten zeg dan zeik je discriminatie racisme dit en dat. Als ze allochtonen zeggen verander je het onderwerp en zeik je onwaar positieve balans en dit en dat.

Ik vraag me wel af wat de PVV jou ooit misdaan hebt dat je alle aanhangers ervan met zo'n passie haat.
Oud 25-07-2009, 20:34
Verwijderd
Citaat:
Zeker! Maar wij hoeven als samenleving als geheel dan toch ook niet voor de kosten (als in: financieel en sociaal) op te draven?
Trouw dan aub met elkaar. Dan ga je toch samen in Afghanistan wonen!
Zoals ik al zei zijn de regels zodanig aangescherpt, dat de persoon in kwestie toch echt zelf moet zorgen voor zn importbruid/bruidegom.

Citaat:

O, dus dat nichtje in Turkije wil wel met achterneef in Nederland trouwen. Maar niet met achterneef in dorpje verderop.

Een woord, nou ja, twee: NO WAY!!!!!

Westen, Nederland, wees niet langer blind en doof!
Waarom mag dat nichtje niet zelf kiezen met wie ze wel of niet trouwt?
Met citaat reageren
Oud 25-07-2009, 20:36
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het wel humor. Als ze islamieten zeg dan zeik je discriminatie racisme dit en dat. Als ze allochtonen zeggen verander je het onderwerp en zeik je onwaar positieve balans en dit en dat.

Ik vraag me wel af wat de PVV jou ooit misdaan hebt dat je alle aanhangers ervan met zo'n passie haat.
Ik zeg dus net dat ik het de PVV vind sieren... Ik haat trouwens niemand, ik heb wel betere dingen te doen .
Met citaat reageren
Oud 25-07-2009, 20:37
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Zoals ik al zei zijn de regels zodanig aangescherpt, dat de persoon in kwestie toch echt zelf moet zorgen voor zn importbruid/bruidegom.

(1) Maar waarom sowieso partner uit buiteland halen? En dan toevallig iemand uit eigen dorp?

(2) Dat mag ze toch. Alleen waarom moet ze naar Nederland komen? Waarom komt die Nederlander niet naar haar land? Gaat toch om de liefde?
Al heel toevallig dat je verliefd wordt op je nichtje. Maar goed Heel toevallig allemaal... Heel raar...
Met citaat reageren
Oud 25-07-2009, 20:38
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Off-topic:

Breaking News!

Ik lijk het eens te zijn me T_ID!
Met citaat reageren
Oud 25-07-2009, 20:38
Verwijderd
Citaat:
Ik ook Ben lief-links he! Maar ook onze samenleving heeft draagkracht! Vergelijk het met reddingsboot. Daar kunnen - HELAAS - ook maar beperkt aantal mensen in. Zoveel mogelijk graag, maar gaat nu eenmaal niet onbeperkt!

En aan al die economische immigranten die naar het Westen komen: ga aub uw eigen samenleving opbouwen! En daar help ik u graag bij, links als ik ben.

Turn Somalia into Sweden is toch beter dan: All Somalis to Sweden
Ik heb niet zoveel met "links" of "rechts" dat is ook alleen maar hokjes denken. Maar het is helemaal waar wat je zegt. Maargoed, wat gaan we aan onze eigen vergrijzingsprobleem doen, behalve meer neuken, want dat kan de overheid helaas ook niet reguleren?
Met citaat reageren
Oud 25-07-2009, 20:40
Verwijderd
Citaat:
(1) Maar waarom sowieso partner uit buiteland halen? En dan toevallig iemand uit eigen dorp?

(2) Dat mag ze toch. Alleen waarom moet ze naar Nederland komen? Waarom komt die Nederlander niet naar haar land? Gaat toch om de liefde?
Al heel toevallig dat je verliefd wordt op je nichtje. Maar goed Heel toevallig allemaal... Heel raar...
Ik heb je toch een paar posts uitgelegd dat ideeën over het huwelijk voor heel wat mensen kan verschillen? Als iemand met zn nicht of neef trouwt en hij of zij kan hem of haar zelf onderhouden (of nog beter: diegene kan zichzelf goed onderhouden), wat is dan nog het probleem? Waarom moeten we ons zelfs bemoeien met de partnerkeuze van mensen? Waarom zijn miljonairs zo in trek in Nederland? Is dat dan wel echte liefde?
Met citaat reageren
Oud 25-07-2009, 20:41
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Omdat de familie staat op een gearrangeerd importhuwelijk natuurlijk.
De regels die die huwelijken aan banden leggen zorgen dus voor meer vrijheid in de partnerkeuze. Via die weg kan een gearrangeerd huwelijk in ieder geval niet meer plaatsvinden. Over wat ruraal Turkije daarna doet hebben we natuurlijk geen directe controle, die zullen zichzelf moeten beschaven.
Citaat:
Ik zeg dus net dat ik het de PVV vind sieren... Ik haat trouwens niemand, ik heb wel betere dingen te doen .
Oh, en ik dacht vanwege de leugens over de PVV in je posts nog wel dat je zo'n typetje was met hyperlange tenen die een identiteitsprobleem oploste door maar iedereen die negatief doet over die groep te haten, ook wel bekend als contraracisme.
Goed om dat te horen dan. Kun je je voortaan beperken tot de waarheid over de PVV en aanhangers dan?
Oud 25-07-2009, 20:49
Verwijderd
Citaat:
Omdat de familie staat op een gearrangeerd importhuwelijk natuurlijk.
De regels die die huwelijken aan banden leggen zorgen dus voor meer vrijheid in de partnerkeuze. Via die weg kan een gearrangeerd huwelijk in ieder geval niet meer plaatsvinden. Over wat ruraal Turkije daarna doet hebben we natuurlijk geen directe controle, die zullen zichzelf moeten beschaven.
Deze huwelijken zijn dus aan banden gelegd, omdat je nu aan heel veel voorwaarden moet voldoen, willen jij en je partner uit een niet-westers land kunnen trouwen.

Citaat:
Oh, en ik dacht vanwege de leugens over de PVV in je posts nog wel dat je zo'n typetje was met hyperlange tenen die een identiteitsprobleem oploste door maar iedereen die negatief doet over die groep te haten, ook wel bekend als contraracisme.
Goed om dat te horen dan. Kun je je voortaan beperken tot de waarheid over de PVV en aanhangers dan?
Ach laten we eerlijk zijn, nuanceren is niet bepaald een sterke kant van de PVV of wel? En nouja, of het nou bedoeld of onbedoeld is, nu gaan ze onderzoeken wat de "allochtoon" ons oplevert. Beetje flauw natuurlijk dat je mij nu afschildert als iemand die de aanhangers van de PVV haat .
Met citaat reageren
Oud 25-07-2009, 20:57
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Deze huwelijken zijn dus aan banden gelegd, omdat je nu aan heel veel voorwaarden moet voldoen, willen jij en je partner uit een niet-westers land kunnen trouwen.
En vanwege overdreven politieke correctheid geldt dat zelfs voor landen als Singapore.
Citaat:
Ach laten we eerlijk zijn, nuanceren is niet bepaald een sterke kant van de PVV of wel?
We hebben nog nooit PVV beleid in actie gezien, dus dat weet niemand.
Citaat:
Beetje flauw natuurlijk dat je mij nu afschildert als iemand die de aanhangers van de PVV haat .
Hoho, jíj schildert jezelf af. Ik benoem alleen maar.
Je mag op elk willekeurig moment besluiten om niet langer constant te liegen over PVV'ers en hun standpunten, en een beetje realistisch te doen over integratie.
Oud 25-07-2009, 21:03
Verwijderd
Citaat:
En vanwege overdreven politieke correctheid geldt dat zelfs voor landen als Singapore.
Enig idee hoe groot de culturele kloof is tussen Singapore en Nederland? Wat nou trouwens als een Singaporean moslim naar Nederland wil emigreren?

Citaat:
We hebben nog nooit PVV beleid in actie gezien, dus dat weet niemand.
Je kan ook ongenuanceerd zijn in je uitspraken.

Citaat:
Hoho, jíj schildert jezelf af. Ik benoem alleen maar.
Je mag op elk willekeurig moment besluiten om niet langer constant te liegen over PVV'ers en hun standpunten, en een beetje realistisch te doen over integratie.
What ever vriendje.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2009, 21:16
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Ik heb je toch een paar posts uitgelegd dat ideeën over het huwelijk voor heel wat mensen kan verschillen? Als iemand met zn nicht of neef trouwt en hij of zij kan hem of haar zelf onderhouden (of nog beter: diegene kan zichzelf goed onderhouden), wat is dan nog het probleem? Waarom moeten we ons zelfs bemoeien met de partnerkeuze van mensen? Waarom zijn miljonairs zo in trek in Nederland? Is dat dan wel echte liefde?
Maar heel lullig gezegd hebben wij daar toch niks mee te maken? Iemand is toch gewoon Nederlander? En niet Turk of Marokkaan?
Over miljonairs: ik zat er op te wachten maar dan is er toch groot verschil:

Persoon gaat zelf voor miljonair. In geval van nichtje van Turkse platteland wordt jongen (of meisje whatever) geacht te trouwen. Is toch meer eigen keuze vs. dwang dus.

En dan nog een verschil: de schaal. Hoeveel miljonairs zijn er in Nederland? Ik hoop niet zoveel
Met citaat reageren
Oud 25-07-2009, 22:51
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Enig idee hoe groot de culturele kloof is tussen Singapore en Nederland? Wat nou trouwens als een Singaporean moslim naar Nederland wil emigreren?
Een hoop gezeik met de IND dat mogelijk helemaal niet nodig is omdat hij/zij buiten de groep valt waarvoor zulke maatregelen bedoeld zijn.

Citaat:
Je kan ook ongenuanceerd zijn in je uitspraken.
Bij de PVV duidelijk voor de werving. Je vangt geen SP-vee zonder platte dingen te roepen. Er zit meer achter.

Tenminste, voor wie dat wil horen.
Oud 25-07-2009, 23:37
Elle
Elle is offline
Citaat:
Wat vinden jullie ervan? Moet zo'n onderzoek kunnen? Is het sowieso te doen?
Ik zie geen bezwaren.
Citaat:
En dan als spin-off discussie: moet immigratie beperkt worden? Zo ja, hoe dan? En voor wie?
Ja, voor alle groepen die geen positief effect hebben op de economie. Dus niet quitte, maar de baten moeten significant hoger zijn dan de kosten.
Oud 26-07-2009, 00:18
Verwijderd
Citaat:
Er zijn genoeg partners hier te vinden.

Citaat:
Het gaat altijd om liefde. Ze zijn toch hier? Dan is alleen liefde wat je nodig hebt.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2009, 06:45
Verwijderd
gaan we dan ook de importbruidjes uit rusland stoppen, die hierheen komen voor eenzame rijke VVD'ers?
Met citaat reageren
Oud 26-07-2009, 07:04
hookee
hookee is offline
Citaat:
gaan we dan ook de importbruidjes uit rusland stoppen, die hierheen komen voor eenzame rijke VVD'ers?
Ik vond de term "draagkracht" wel gepast, in het ene geval wordt de samenleving belast, in het andere geval de rijke man.
Vandaar ook dat er inkomenseisen zijn ingevoerd.
Dat er vervolgens 10 kinderen uitkomen is geen rekening mee gehouden (het is ook allemaal zo ingewikkeld). Helaas is dat de gewoonte op deze wereld; degenen die het zich niet kunnen veroorloven krijgen de meeste kinderen.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2009, 07:21
Verwijderd
Citaat:
Ik vond de term "draagkracht" wel gepast, in het ene geval wordt de samenleving belast, in het andere geval de rijke man.
Vandaar ook dat er inkomenseisen zijn ingevoerd.
Dat er vervolgens 10 kinderen uitkomen is geen rekening mee gehouden (het is ook allemaal zo ingewikkeld). Helaas is dat de gewoonte op deze wereld; degenen die het zich niet kunnen veroorloven krijgen de meeste kinderen.
Ah... Ok, dat is prima.
Overigens: die hoeveelheid kinderen hadden wij hier vroeger ook. Kinderen waren vroeger voor mensen een soort van oude dags voorziening. En in veel arme landen zie je dat dat nog steeds zo is.

Wat ikzelf altijd zo jammer vind, is dat het vanuit je hoge, veilige troontje in Nederland lekker makkelijk is om anderen op te leggen hoe ze moeten leven ( het liefst volgens de VVD richtlijnen ) terwijl die lui werkelijk geen flauw benul hebben hoe het er elders in de praktijk aan toe gaat. Maar dat geheel terzijde.

Ik moet zeggen: Kenjirro heeft wel een punt. Hoe gaan we de vergrijzing aanpakken. Op een gegeven moment gaat het punt komen dat er niet genoeg mensen zijn die alle ouwe mensen moeten verzorgen. ( Zowel financieel als praktisch ). Heeft hhhhendrisksks en zijn rechtse tegenpool daar een werkbare oplossing voor?
Met citaat reageren
Oud 26-07-2009, 08:26
Elle
Elle is offline
Citaat:
Citaat:
Wat ikzelf altijd zo jammer vind, is dat het vanuit je hoge, veilige troontje in Nederland lekker makkelijk is om anderen op te leggen hoe ze moeten leven ( het liefst volgens de VVD richtlijnen ) terwijl die lui werkelijk geen flauw benul hebben hoe het er elders in de praktijk aan toe gaat. Maar dat geheel terzijde.
Waar haal je dat vandaan, Louis? De VVD is een partij voor iedereen met realistische opvattingen. Als je hard werkt en wat van je leven wilt maken lijkt de VVD mij juist de meest geschikte partij. Ongeacht je afkomst, geslacht of sociaal-economische positie.
Oud 26-07-2009, 08:56
Verwijderd
Citaat:
Waar haal je dat vandaan, Louis? De VVD is een partij voor iedereen met realistische opvattingen. Als je hard werkt en wat van je leven wilt maken lijkt de VVD mij juist de meest geschikte partij. Ongeacht je afkomst, geslacht of sociaal-economische positie.
O beste meid, ik heb hele realistische opvattingen, en daar past voor mij de VVD niet bij.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2009, 10:21
Verwijderd
Citaat:
Een hoop gezeik met de IND dat mogelijk helemaal niet nodig is omdat hij/zij buiten de groep valt waarvoor zulke maatregelen bedoeld zijn..
Je beantwoordt mn vraag niet: enig idee hoe groot de culturele kloof is tussen Nederland en Singapore?

Citaat:
Bij de PVV duidelijk voor de werving. Je vangt geen SP-vee zonder platte dingen te roepen. Er zit meer achter.

Tenminste, voor wie dat wil horen.
Lol, wacht zal je even citeren:

"Liegen over andere mensen om hen zwart te maken is fout.

Waarom ben je toch zo intolerant? Je grossiert in demoniserende gesloten waardeoordelen, terwijl je zelf nog niet eens een terechte conclusie op basis van je eigen standpunten toelaat zonder er bovenop te springen."
Met citaat reageren
Oud 26-07-2009, 10:31
Verwijderd
tja, blijkbaar mag demoniseren van links naar rechts niet, maar van rechts naar links wel

ik hoop echt voor de VVD dat tid geen lid is, want zulke leden maken meer kapot dan je ooit herstellen kan als partij
Met citaat reageren
Oud 26-07-2009, 11:28
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
tja, blijkbaar mag demoniseren van links naar rechts niet, maar van rechts naar links wel

ik hoop echt voor de VVD dat tid geen lid is, want zulke leden maken meer kapot dan je ooit herstellen kan als partij
Nou, aangezien jouw bijdrage voornamelijk bestaat uit persoonlijke aanvallen, en het tentoon spreiden van je vooroordelen en onwetendheid over de VVD, neem ik je niet erg serieus.

Moet je nagaan, terwijl diezelfde partij wel er is voor jou, of je dat nu kan hebben of niet. Zonder hen betaalde je onderhand minstens tweemaal zoveel aan ziektekostenverzekering per maand.

Om nog maar te zwijgen van andere belastingen die we kwijt waren geweest als de massa-immigratie niet was tegengehouden de afgelopen jaren voorgaand aan het aantreden van het slappe Balkenende IV.
Oud 26-07-2009, 12:12
Verwijderd
Citaat:
Nou, aangezien jouw bijdrage voornamelijk bestaat uit persoonlijke aanvallen, en het tentoon spreiden van je vooroordelen en onwetendheid over de VVD, neem ik je niet erg serieus.

Moet je nagaan, terwijl diezelfde partij wel er is voor jou, of je dat nu kan hebben of niet. Zonder hen betaalde je onderhand minstens tweemaal zoveel aan ziektekostenverzekering per maand.

Om nog maar te zwijgen van andere belastingen die we kwijt waren geweest als de massa-immigratie niet was tegengehouden de afgelopen jaren voorgaand aan het aantreden van het slappe Balkenende IV.
O maar andere partijen claimen net zo zeer ten onrechte dat ze er voor mij zijn. En die geloof ik ook niet.
En aangezien ik jou ook niet serieus neem, met je ongefundeerde gedemoniseer van linkse partijen, zijn we toch samen in dat schuitje.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2009, 12:51
Inanis
Inanis is offline
Als men gewoon banen creeert voor slecht/niet geschoolde immigranten dan los je een groot deel van het probleem op. Verder is er het vergrijzingsprobleem. Het schijnt dat de Iraanse bevolking voor meer dan 70% uit mensen onder de 30 jaar bestaat. Misschien voor hen de grens opengooien. Iran is zo ongeveer het meest ontwikkelde land in het middenoosten, dat en het zijn vooral de opgeleide, meer welvarende bevolkingsgroepen die onderdrukt worden.
Oud 26-07-2009, 14:31
Verwijderd
Je bedoelt mensen bij roltrappen neerzetten om men erop/eraf te 'helpen', of toezichthouder op een kruispunt? :')
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten