Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik vond het vooral zuur dat ik vorige week bijna precies dezelfde tas tegen kwam in een tassenwinkel in Groningen ![]() (ik had uiteraard eerst wel een mailtje naar de NL leverancier gestuurd of dit model echt echt niet in Nederland ook te koop zou komen, volgens hen niet ![]() |
![]() |
||
Citaat:
heb mn halve NES collectie uit de VS
||
Hier heb je voorbeeld hoe het officieel gaat.
![]() Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Het lijkt veel goedkoper, maar in de praktijk kan het flink tegenvallen.
Ik heb mijn synthesizer geïmporteerd vanuit Amerika, kostte hier 660 euro en daar 400. Uiteindelijk kwam er nog zo'n 200 euro bij op door de Douane, plus dat ik er een maand op heb moeten wachten. Maargoed, muziekapparatuur is vaak wel flink goedkoper, volgens mij sowieso elektronica in het algemeen. Mijn gearbox bijvoorbeeld heb ik inclusief douanekosten gehaald voor nog geen 50% van de nieuwprijs hier. |
![]() |
|
Vaak wordt bij elecktronica, onafhankelijk van de wisselkoers, 1 euro = 1 dollar gebruikt
Daarom lijkt het voordelig om uit de VS te importeren, maar daar komt bij dat de meeste Amerikaanse webwinkels (Amazon, CompUSA enz...) niet naar het buitenland verzenden, je zit met BTW en invoerrechten en wat moet je doen als het product kapot gaat? Op Ebay zijn er slechts een paar verkopers die naar het buitenland verzenden. Wat je wel kunt doen is de verkoper een berichtje te sturen om te vragen of ze toch mischien naar Nederland willen verzenden (natuurlijk niet als ze in de advertentie uitdrukkelijk hebben vermeld dat niet te doen) Voor de verzending van kleine, goedkope producten kun je het beste ¨Air Mail´´ gebruiken. Dat is stukken goedkoper dan DHL, UPS, Fedex of TNT en er wordt minder streng gecontroleerd op de inhoud van het pakketje. Nadeel ervan is dat het veel langer duurt (soms wel 3 weken) en het minder zeker is dat je pakketje aankomt. |
![]() |
|
![]() |
Mijn ervaring is dat ik met USPS nooit invoerkosten hoef je betalen en met UPS vrijwel altijd en dat die exorbitant hoog zijn. Met artikelen van eBay heb ik nog nooit problemen gehad. Maar die kwamen bijna altijd uit China en zij vullen standaard Gift - value 5$ in op die pakketjes.
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() Er zijn ook meerdere US EBayers die producten zeer goedkoop aanbieden, maar helaas niet naar Nederland verzenden. Ook daar zijn weer simpele oplossingen op gevonden. Kijk eens op www.crafty-move.nl/usa.html . Je kan je eigen US adres krijgen, vanwaar het product weer naar jou verzonden wordt. Koop zelf bijv. mijn inktcartridges op deze manier. Je betaalt eenmalig ca. EUR 4,- aan fee, en je vult zelf (!) (online) je douane aangifte formulier in. Koop je iets voor jezelf, dan kan je dat eigenlijk als 'gift' beschouwen! ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|