Oud 13-07-2009, 12:10
m113
m113 is offline
Welke producten zijn in Amerika nou echt aanzienlijk goedkoper dan in Nederland op ebay?
kleding volgens mij sowieso
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-07-2009, 14:42
arPos
arPos is offline
Vrijwel alles met de huidige wisselkoers, het grootste probleem is importeren.
Oud 15-07-2009, 10:05
Nonaj
Nonaj is offline
Als je het snel binnen wilt hebben moet je het per koerier (DHL, FedEx oid) laten bezorgen + er komt vaak nog BTW en invoerrechten overheen.

Daar gaat je winst
Met citaat reageren
Oud 15-07-2009, 13:32
beertje806
beertje806 is offline
en je moet er vaak nog lang over wachten als de duane niet veel zin heeft.
Oud 15-07-2009, 15:58
Anna_Nibud
Anna_Nibud is offline
Als je nu iemand kent die naar de VS staat, dan kan die misschien iets voor je meenemen.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2009, 22:19
Vice
Vice is offline
Citaat:
Als je het snel binnen wilt hebben moet je het per koerier (DHL, FedEx oid) laten bezorgen + er komt vaak nog BTW en invoerrechten overheen.

Daar gaat je winst
Dat is alleen bij de wat duurdere producten. Dingen zoals shirts, cd's, dvd's en boeken zijn niet zo'n probleem. Je moet alleen kijken of het met verzendkosten niet alsnog te duur wordt. Daarom is eBay vooral leuk vind producten die gewoon niet in Nederland verkrijgbaar zijn.
Oud 16-07-2009, 00:40
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Dat is alleen bij de wat duurdere producten. Dingen zoals shirts, cd's, dvd's en boeken zijn niet zo'n probleem. Je moet alleen kijken of het met verzendkosten niet alsnog te duur wordt. Daarom is eBay vooral leuk vind producten die gewoon niet in Nederland verkrijgbaar zijn.
Ja ik importeerde dus een tas maar dat was eens maar nooit weer. De import- en verzendkosten waren duurder dan het ding zelf

Ik vond het vooral zuur dat ik vorige week bijna precies dezelfde tas tegen kwam in een tassenwinkel in Groningen

(ik had uiteraard eerst wel een mailtje naar de NL leverancier gestuurd of dit model echt echt niet in Nederland ook te koop zou komen, volgens hen niet )
Met citaat reageren
Oud 17-07-2009, 10:41
arPos
arPos is offline
Citaat:

Daar gaat je winst
zelfs dan nog niet, maar kleine dingen laat ik als "gift" versturen...

heb mn halve NES collectie uit de VS
Oud 17-07-2009, 13:52
Vice
Vice is offline
Hier heb je voorbeeld hoe het officieel gaat.

Citaat:
zelfs dan nog niet, maar kleine dingen laat ik als "gift" versturen...

heb mn halve NES collectie uit de VS
Dat is bij kleine dingen ook helemaal niet nodig. Ik heb zelf ook veel zooi via eBay uit Amerika besteld, maar nog nooit problemen gehad met invoerrechten.
Oud 18-07-2009, 21:04
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Hier heb je voorbeeld hoe het officieel gaat.

Dat is bij kleine dingen ook helemaal niet nodig. Ik heb zelf ook veel zooi via eBay uit Amerika besteld, maar nog nooit problemen gehad met invoerrechten.
Was dat via een koeriersdienst dan of gewoon via de post? Dat kan volgens mij ook schelen...
Met citaat reageren
Oud 20-07-2009, 14:59
Vice
Vice is offline
Citaat:
Was dat via een koeriersdienst dan of gewoon via de post? Dat kan volgens mij ook schelen...
Een groot deel wordt gewoon via de post bezorgt, aangezien het vaak gewoon door de brievenbus kan.
Oud 24-07-2009, 09:30
Verwijderd
Het lijkt veel goedkoper, maar in de praktijk kan het flink tegenvallen.
Ik heb mijn synthesizer geïmporteerd vanuit Amerika, kostte hier 660 euro en daar 400. Uiteindelijk kwam er nog zo'n 200 euro bij op door de Douane, plus dat ik er een maand op heb moeten wachten.
Maargoed, muziekapparatuur is vaak wel flink goedkoper, volgens mij sowieso elektronica in het algemeen. Mijn gearbox bijvoorbeeld heb ik inclusief douanekosten gehaald voor nog geen 50% van de nieuwprijs hier.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2009, 11:36
DreamAboutIt
DreamAboutIt is offline
Vaak wordt bij elecktronica, onafhankelijk van de wisselkoers, 1 euro = 1 dollar gebruikt
Daarom lijkt het voordelig om uit de VS te importeren, maar daar komt bij dat de meeste Amerikaanse webwinkels (Amazon, CompUSA enz...) niet naar het buitenland verzenden, je zit met BTW en invoerrechten en wat moet je doen als het product kapot gaat?

Op Ebay zijn er slechts een paar verkopers die naar het buitenland verzenden. Wat je wel kunt doen is de verkoper een berichtje te sturen om te vragen of ze toch mischien naar Nederland willen verzenden (natuurlijk niet als ze in de advertentie uitdrukkelijk hebben vermeld dat niet te doen)

Voor de verzending van kleine, goedkope producten kun je het beste ¨Air Mail´´ gebruiken. Dat is stukken goedkoper dan DHL, UPS, Fedex of TNT en er wordt minder streng gecontroleerd op de inhoud van het pakketje.
Nadeel ervan is dat het veel langer duurt (soms wel 3 weken) en het minder zeker is dat je pakketje aankomt.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2009, 17:29
Hazelwood
Hazelwood is offline
Mijn ervaring is dat ik met USPS nooit invoerkosten hoef je betalen en met UPS vrijwel altijd en dat die exorbitant hoog zijn. Met artikelen van eBay heb ik nog nooit problemen gehad. Maar die kwamen bijna altijd uit China en zij vullen standaard Gift - value 5$ in op die pakketjes.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2009, 23:27
Vice
Vice is offline
Citaat:
Op Ebay zijn er slechts een paar verkopers die naar het buitenland verzenden. Wat je wel kunt doen is de verkoper een berichtje te sturen om te vragen of ze toch mischien naar Nederland willen verzenden (natuurlijk niet als ze in de advertentie uitdrukkelijk hebben vermeld dat niet te doen)
Je moet daarom ook naar ebay.nl gaan en daar "internationaal" kiezen. Dan krijg je alleen de Amerikaanse verkopers die ook naar Nederland verzenden.
Oud 21-10-2009, 13:15
CMove
CMove is offline
Citaat:
Welke producten zijn in Amerika nou echt aanzienlijk goedkoper dan in Nederland op ebay?
kleding volgens mij sowieso
Naast EBay kan je ook de US winkels zelf bekijken. Kleding (merk!), electronica, GSM's, eigenlijk heel veel is daar stukken goedkoper. Als je iets wilt kopen, is het altijd handig om een prijsvergelijker te gebruiken. Kijk eerst eens op enkele Nederlandse prijsvergelijkingssites, en dan de internationale (www.google.com/products). Kom je bijna altijd uit op USA!

Er zijn ook meerdere US EBayers die producten zeer goedkoop aanbieden, maar helaas niet naar Nederland verzenden. Ook daar zijn weer simpele oplossingen op gevonden. Kijk eens op www.crafty-move.nl/usa.html . Je kan je eigen US adres krijgen, vanwaar het product weer naar jou verzonden wordt. Koop zelf bijv. mijn inktcartridges op deze manier. Je betaalt eenmalig ca. EUR 4,- aan fee, en je vult zelf (!) (online) je douane aangifte formulier in. Koop je iets voor jezelf, dan kan je dat eigenlijk als 'gift' beschouwen! Op de genoemde site staat ook hoe de douane omgaat met dit soort dingen (heffingen, de vrijstellingen van heffingen afhankelijk van de waarde van wat je bestelt, hoe hoog de heffingen maximaal kunnen zijn etc.).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten