Oud 05-03-2010, 22:51
Martiño
Martiño is offline
Oud 05-03-2010, 22:51
Verwijderd
Sarah's titel is wel beter
Oud 05-03-2010, 22:52
Verwijderd
De titel kan nog veranderd worden.
Oud 05-03-2010, 22:52
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Sarah's titel is wel beter
Deze titel wilde ik al heel lang. /nerd
Oud 05-03-2010, 22:53
Verwijderd

Ook goed. Beter dan 'Saai' in elk geval.
Oud 05-03-2010, 22:53
Verwijderd
Citaat:
Nouja "voor de rest"? Nederlandse criminelen verzieken het ook niet voor "de rest". Ik als Nederlander associeer mij niet met Nederlandse crimineeltjes, dus de gemiddelde Marokkaan hoeft zich van mij ook niet te identificeren met kut-Marokkaantjes. Of zich te verantwoorden voor het gedrag van die criminelen. Dat doen wij immers ook niet.
Overigens hebben genoeg moslim/Marokkaanse organisaties zich gedistantieerd van Marokkaans geweld.
Nederlandse criminelen verzieken het weldegelijk voor de rest, want dat zijn de lui die op straat Marokkaanse meisjes in elkaar meppen omdat ze een hoofddoekje dragen. Waardoor al haar vrienden en familieleden zich minder geaccepteerd voelen in het land, waardoor haar twaalfjarige broertje met stenen gaat gooien naar Nederlandse omaatjes. En andersom werkt dat ook natuurlijk. En zo rolt het allemaal verder tot iedereen zonder duidelijk aanwijsbare reden een hekel heeft aan 'al die kutmensen'.
Oud 05-03-2010, 22:54
Verwijderd
Oh, en wat ik nog probeerde te posten in het vorige topic:
dat we niet meer ranzig hoeven te zoenen in het stuk, maar elkaar nu mentaal en fysiek af mogen maken.
Ook leuk

(en we zijn erin getraind in het echte leven )
Oud 05-03-2010, 22:54
Martiño
Martiño is offline
Een crimineel verziekt het per definitie voor "de rest" want hij brengt de maatschappij schade toe.
Oud 05-03-2010, 22:55
Verwijderd
Citaat:
Nederlandse criminelen verzieken het weldegelijk voor de rest, want dat zijn de lui die op straat Marokkaanse meisjes in elkaar meppen omdat ze een hoofddoekje dragen. Waardoor al haar vrienden en familieleden zich minder geaccepteerd voelen in het land, waardoor haar twaalfjarige broertje met stenen gaat gooien naar Nederlandse omaatjes. En andersom werkt dat ook natuurlijk. En zo rolt het allemaal verder tot iedereen zonder duidelijk aanwijsbare reden een hekel heeft aan 'al die kutmensen'.
Daar heb je gelijk in.

Maar goed, dan nog hoef ik me niet te verantwoorden voor een kut-Nederlander, zo min een Marokkaans persoon zich hoeft te verantwoorden voor het gedrag van een kut-Marokkaan.
Oud 05-03-2010, 22:56
Martiño
Martiño is offline
Ohja, de persoon die de finesse van de titel snapt mag zich bij mij melden voor een kopje Earl Grey
Oud 05-03-2010, 22:56
Verwijderd
Citaat:
Wel eens op een vrijdagavond over de lijnbaan gelopen in Roffa? Dan vind je criminele kutjeugd die voor 90% bestaat uit kutmarokkaantjes.
Een vriendin van me is er pas nog betast en geslagen door een stel jongetjes van een jaar of 10.
Je kan je ook afvragen hoe dat nu komt. Dat is niet omdat ze Marokkaanse grootouders hebben.
Oud 05-03-2010, 22:59
Martiño
Martiño is offline
Mean 54
Sarah 47
Paranoide 45
fizzle-fluffy 40
Martiño 38
Absinthe 33
*Miekje* 30
N00dles 30
Jaeger 27
ecnelis 26
Kazet Nagorra 21
JJoosje 20
Archont 15
Trimm Trabb 15
Pippeloen 13
Katje 12
Commendatore 12
sann 5
Barabas 5
grl 4
Havock 3
Rationeel 2
Mr Soija 2
Stefenootje 1
MentaleTheo 1
Oud 05-03-2010, 23:00
Verwijderd
Citaat:
Je kan je ook afvragen hoe dat nu komt. Dat is niet omdat ze Marokkaanse grootouders hebben.
Wel omdat ze slecht opgevoed zijn door hun ouders, die een slechte binding hebben met hun kinderen omdat ze zich slecht aanpassen aan de Westerse cultuur, terwijl hun kinderen niet weten waar ze bij horen, en zo ontstaat er een soort losbandigheid en zoeken de jochies elkaar op straat op en nemen ze elkaars gekke ideeën over en vormen ze bendes.

In een notendop.
Oud 05-03-2010, 23:00
Verwijderd
Ik verveel me een beetje. Geen reet op tv.
Oud 05-03-2010, 23:02
Martiño
Martiño is offline
qft
Oud 05-03-2010, 23:02
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik was te laat in het vorige topic, dus nog maar even hier:

Citaat:
Dat stukje 'hun hele volk' zint me niet, met dat soort termen construeer je namelijk onderscheid dat in werkelijkheid niet noodzakelijkerwijs bestaat. Wat dat betreft zint me het Franse idee meer, daar kun je in elk geval Fransman worden zonder dat je wordt afgerekend op waar je oorspronkelijk vandaan komt of waar je ouders oorspronkelijk vandaan komen.

Overigens word ik zelf niet graag aangeduid als 'Nederlander' en zo in dat hokje geduwd, ik zeg liever 'ik heb een Nederlands paspoort'.
Ik ben opegroeid in een multi-culturele buurt en heb op een basisschool gezeten waar ik één van slechts 3 Nederlandse kinderen was (van de 1500). Daar werd ons geleerd dat je elkaars afkomst moet respecteren en dat je ook trots mag zijn op je eigen afkomst.
Jij brengt het nu alsof ik iets ontzettend racistisch zeg, terwijl ik dat helemaal niet zo bedoel.
Ik vind ook dat het helemaal niet uitmaakt waar iemand vandaan komt, het gaat om hoe iemand is als mens, hoe iemand anderen behandeld etc. Maar door die groep criminele Marokkaanse jeugd krijgen veel mensen het beeld dat dat normaal is voor de Marokkaanse cultuur, wat natuurlijk niet zo is.
Stel nou dat ik in het buitenland zou wonen en er zijn daar constant problemen met vervelende Nederlanders, dan zou ik kwaad zijn op mijn medelanders omdat ze mij een slechte naam bezorgen.
Er zijn namelijk een hoop kortzichtige mensen die ervan uitgaan dat dan íedereen zo is. Ik heb het wel meegemaakt als ik een grote stad was met vriendinnen van me die angstig werden als er Marokkanen langsliepen, terwijl er vaak helemaal niks aan de hand is.
Oud 05-03-2010, 23:03
Verwijderd
internet doet waanzinnig bizar hier
Verwijderd
Citaat:
Wel omdat ze slecht opgevoed zijn door hun ouders, die een slechte binding hebben met hun kinderen omdat ze zich slecht aanpassen aan de Westerse cultuur, terwijl hun kinderen niet weten waar ze bij horen, en zo ontstaat er een soort losbandigheid en zoeken de jochies elkaar op straat op en nemen ze elkaars gekke ideeën over en vormen ze bendes.

In een notendop.
En ik denk dat dat alleen erger wordt door Wilders ed. Wat Paranoide zegt. Als iedereen zegt dat je crimineel bent, waarom zou je niet iets jatten, iedereen vindt je toch al crimineel.
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ik verveel me een beetje. Geen reet op tv.
Ik ken een website waar je duizent dingen kan downloaden die allemaal cool zijn. Alleen op invite though. Ik ben er mijn 1,5tB harddisk mee aan het volgooien.
Oud 05-03-2010, 23:04
Verwijderd
Ik kom net van Alice in Wonderland.
Oud 05-03-2010, 23:05
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ik kom net van Alice in Wonderland.
Ennnn???
Verwijderd
Ik heb nog geen internet. Forumen op je telefoon uit verslaving en verveling.
Verwijderd
Marco Pastors mag ook het land uit van mij. Die mongool zit Rotterdams belastinggeld te verspillen aan nutteloze hertellingen.
Oud 05-03-2010, 23:06
Verwijderd
Citaat:
Ik ken een website waar je duizent dingen kan downloaden die allemaal cool zijn. Alleen op invite though. Ik ben er mijn 1,5tB harddisk mee aan het volgooien.
Jij zit toch ook op what.cd? Daar moet ik ook eens binnendringen.
Oud 05-03-2010, 23:07
Verwijderd
Citaat:
Ik was te laat in het vorige topic, dus nog maar even hier:

Ik ben opegroeid in een multi-culturele buurt en heb op een basisschool gezeten waar ik één van slechts 3 Nederlandse kinderen was (van de 1500). Daar werd ons geleerd dat je elkaars afkomst moet respecteren en dat je ook trots mag zijn op je eigen afkomst.
Jij brengt het nu alsof ik iets ontzettend racistisch zeg, terwijl ik dat helemaal niet zo bedoel.
Ik vind ook dat het helemaal niet uitmaakt waar iemand vandaan komt, het gaat om hoe iemand is als mens, hoe iemand anderen behandeld etc. Maar door die groep criminele Marokkaanse jeugd krijgen veel mensen het beeld dat dat normaal is voor de Marokkaanse cultuur, wat natuurlijk niet zo is.
Stel nou dat ik in het buitenland zou wonen en er zijn daar constant problemen met vervelende Nederlanders, dan zou ik kwaad zijn op mijn medelanders omdat ze mij een slechte naam bezorgen.
Er zijn namelijk een hoop kortzichtige mensen die ervan uitgaan dat dan íedereen zo is. Ik heb het wel meegemaakt als ik een grote stad was met vriendinnen van me die angstig werden als er Marokkanen langsliepen, terwijl er vaak helemaal niks aan de hand is.
Ik breng het helemaal niet alsof jij racistisch bent. Ik wil er alleen even op wijzen dat er hier nu continu mensen in hokjes worden geduwd. Zoals 'Marokkaan' omdat zijzelf of hun voorouders daar misschien vandaan kwamen, terwijl de meeste personen die zo worden aangeduid (ook) een Nederlands paspoort hebben.
Advertentie
Oud 05-03-2010, 23:07
Verwijderd
Citaat:
En ik denk dat dat alleen erger wordt door Wilders ed. Wat Paranoide zegt. Als iedereen zegt dat je crimineel bent, waarom zou je niet iets jatten, iedereen vindt je toch al crimineel.
Wilders' uitspraken zijn idd niet constructief. Maar iedereen die crimineel wordt omdat ze denken dat iedereen hen al crimineel vindt, spoort ook niet.
Oud 05-03-2010, 23:08
Verwijderd
Citaat:
Wilders' uitspraken zijn idd niet constructief. Maar iedereen die crimineel wordt omdat ze denken dat iedereen hen al crimineel vindt, spoort ook niet.
In zekere zin gebeurt het wel.
Oud 05-03-2010, 23:09
Verwijderd
Citaat:
Wel eens op een vrijdagavond over de lijnbaan gelopen in Roffa? Dan vind je criminele kutjeugd die voor 90% bestaat uit kutmarokkaantjes.
Een vriendin van me is er pas nog betast en geslagen door een stel jongetjes van een jaar of 10.
Juist, in Rotterdam wonen relatief veel Marokkanen in armoedige omstandigheden. Bovendien worden ze door veel mensen toch wel vrij vijandig benaderd. Vanzelfsprekend gaat de criminaliteit in zo'n groep dan ook omhoog. Dat betekent echter niet dat alle Marokkanen intrinsiek crimineel zijn, het betekent alleen dat mensen (in het algemeen) onder bepaalde omstandigheden eerder de criminaliteit ingaan.

Neemt niet weg dat die kutjochies in je voorbeeld aangepakt moeten worden, hoor, 't is niet alsof ik crimineel gedrag probeer recht te praten of probeer te zeggen dat als we lief doen opeens alles zal veranderen in regenbogen en glitters en roze cupcakes ofzo. Maar ik vind het onzin om irrelevante eigenschappen aan hele bevolkingsgroepen toe te wijzen. Al helemaal als die eigenschap opeens het enige identificerende kenmerk van de bevolkingsgroep wordt. Daar wordt niemand beter van.
Verwijderd
Citaat:
In zekere zin gebeurt het wel.
Ja.
Verwijderd
Citaat:
Oho, welke is dat?
Oud 05-03-2010, 23:10
Verwijderd
Ik verveel me. Ik kan wel Gone with the Wind gaan kijken maar dan ben ik ook weer drie uur verder.
Oud 05-03-2010, 23:11
Verwijderd
Citaat:
Juist, in Rotterdam wonen relatief veel Marokkanen in armoedige omstandigheden. Bovendien worden ze door veel mensen toch wel vrij vijandig benaderd. Vanzelfsprekend gaat de criminaliteit in zo'n groep dan ook omhoog. Dat betekent echter niet dat alle Marokkanen intrinsiek crimineel zijn, het betekent alleen dat mensen (in het algemeen) onder bepaalde omstandigheden eerder de criminaliteit ingaan.

Neemt niet weg dat die kutjochies in je voorbeeld aangepakt moeten worden, hoor, 't is niet alsof ik crimineel gedrag probeer recht te praten of probeer te zeggen dat als we lief doen opeens alles zal veranderen in regenbogen en glitters en roze cupcakes ofzo. Maar ik vind het onzin om irrelevante eigenschappen aan hele bevolkingsgroepen toe te wijzen. Al helemaal als die eigenschap opeens het enige identificerende kenmerk van de bevolkingsgroep wordt. Daar wordt niemand beter van.
Ik ga de cursus hoe-verwoord-ik-mijn-mening doen bij jou
Oud 05-03-2010, 23:12
Verwijderd
aahw ik word net gebeld door sam z'n opa, 't arme kind heeft zijn sleutelbeen gebroken
Oud 05-03-2010, 23:13
Verwijderd
aw en het speelt zo moeilijk in een mitella
Oud 05-03-2010, 23:14
Martiño
Martiño is offline
Oh verdorie ga je nog bij hem langs nu?
Oud 05-03-2010, 23:15
Verwijderd
ja dit is ook al de 2e keer. Een keer was ie met z'n opa en oma in spanje en is ie gevallen in het zwembad, en nu is uit bed gevallen.
Verwijderd
Citaat:
Ennnn???
Aardige film. was geen fan van het 3d gedoe, niet veel toegevoegde waarde, maar verder prima film.
Verwijderd
Citaat:
Oh verdorie ga je nog bij hem langs nu?
Nee ik kan daar echt niet meer komen nu (en ook niet terug). Ik zie hem morgen.
Verwijderd
Citaat:
aahw ik word net gebeld door sam z'n opa, 't arme kind heeft zijn sleutelbeen gebroken
Aw jakkes
Dat geneest ook heel kut, omdat het niet gegipst kan worden enzo.
Oud 05-03-2010, 23:16
Verwijderd
nouja het scheelt dat hij een kind is, dan geneest het wel vrij snel. En dan letten ze er wat beter op of het wel mooi staat en of er geen plaatje op moet.
Oud 05-03-2010, 23:17
Verwijderd
Citaat:
Aardige film. was geen fan van het 3d gedoe, niet veel toegevoegde waarde, maar verder prima film.
Oh mooi, dan ga ik a.s. maandag lekker goedkoop naar de 2d-versie in de cinecitta, zonder reclame en zonder pauze <3
Oud 05-03-2010, 23:18
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Aww.
Oud 05-03-2010, 23:19
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Hoe werkt het eigenlijk met die 3D-brillen? Kan je dat ook opzetten als je zelf al een bril hebt? Anders wordt 't een beetje lastig.
Oud 05-03-2010, 23:20
Martiño
Martiño is offline
Ik wil de 3d zien, maar ik heb niemand die met mij wil gaan
Oud 05-03-2010, 23:21
Verwijderd
In toevoeging op Barabas: Niet alleen in zekere zin hoor, maar gewoon in gewone zin. Het is namelijk nogal kut om te leven in een omgeving waarin iedereen tegen je is, behalve je eventuele land-van-herkomst-matties. Dat betekent niet dat je maar dingen moet gaan jatten, en lang niet iedereen doet dat, maar de drempel wordt dan wel een stuk lager. Vergelijk het met die high school shootings, dat zijn altijd mensen die veel gepest worden. Die krijgen dan vanzelfsprekend een hekel aan hun omgeving, en vinden het dan ook niet erg meer om die omgeving kwaad te doen. Het verschil is dat de allochtonen elkaar nog hebben, dus die worden (sociaal gezien) wat minder ver in een hoek gedreven. Waardoor ze ook wat minder erge misdaden begaan.

Ik gok dat Wilders z'n opkomst juist méér criminaliteit onder de allochtone jeugd betekent.
Verwijderd
Citaat:
Hoe werkt het eigenlijk met die 3D-brillen? Kan je dat ook opzetten als je zelf al een bril hebt? Anders wordt 't een beetje lastig.
dat lukt wel want die brillen zijn vrij groot, het staat alleen wel een beetje dom
Verwijderd
O lel ik was afgeleid en nu ben ik veel te laat. Nouja och.
Oud 05-03-2010, 23:22
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
dat lukt wel want die brillen zijn vrij groot, het staat alleen wel een beetje dom
Het staat bij iedereen dom, dus ach.
Oud 05-03-2010, 23:22
Verwijderd
dat is ook waar.
Oud 05-03-2010, 23:23
Verwijderd
Citaat:
Ik ga de cursus hoe-verwoord-ik-mijn-mening doen bij jou
Nou, als ik je zo nu en dan 'ns zie posten in dergelijke discussies dan doe je het over het algemeen behoorlijk prima, hoor

Citaat:
Ai! Hoe?

Sleutelbeen ook echt, iieh, dat lijkt me toch zo'n nare breuk
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten