Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik heb nooit iets met havo te maken gehad. Maar als je er vanuit gaat dat de vakken moeilijker worden per leerjaar, lijkt het me niet verstandig om met een 5.5 het vak Scheikunde te kiezen, maar dat ben ik. Als je er nu hard voor wil gaan werken en denkt dat je het echt kan; ik hou je echt niet tegen. Maar lijkt me niet dat het je lukt, sorry.
|
![]() |
|
![]() |
wat vind je precies de moeilijke onderdelen bij SK?
ik vind namelijk dat het juist telkens makkelijker word(meer snappen, minder stampen, maar mn cijfers zijn nu wel lager dan vorig jaar, toen 9-10 nu 7-8) ik zit op vwo, maar denk dat het wel redelijk vergelijkbaar zal zijn, het word telkens logischer, eerst moet je gewoon blind foprmules leren, dan leer je dat verschillende atomen verschillende aantallen bindingen willen en worden die formules ineens al logischer, en dat zet zich steeds verder voort al moet je natuurlijk wel dingen uit je hoof blijven leren, maar als er op deze manier logica achter zit vind ik het een stuk makkelijker om te leren als bij blind stampwerk als woordjes en als je het wel een leuk vak vind heb je tenminste wel de motivatie, dus dat scheelt ook al een hoop |
![]() |
|
Ik doe N&G en zit in m'n examenjaar en scheikunde valt hartstikke mee! Vooral als je BINAS goed weet te gebruiken, goed oplet, en je huiswerk maakt. Wat ik wel merk is dat veel klasgenoten van me moeite hebben/hadden met zuren en basen en soms organische chemie.
|
Daar sluit ik me bij aan ^
Als je gewoon goed oplet en je huiswerk maakt dan komt het echt wel goed. Vakken worden niet moeilijker per leerjaar, je leert gewoon meer. Je zou niet een 8 halen in klas 1, 7 in klas 2, 6 in klas 3, 5 in klas 4 en 4 in klas 5. Je blijft redelijk dezelfde cijfers halen als je niks verandert. Als je meer doet haal je hogere cijfers, als je minder doet haal je lagere cijfers.... |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Moeite profiel 5e klas Gymnasium Pipo122 | 11 | 06-07-2016 18:02 | |
Studeren |