Oud 09-05-2010, 20:18
janagoesfamous
janagoesfamous is offline
Wat ik mij eigenlijk al een hele poos afvraag is ofdat een condoom bij het vrijen voldoende is of is de pil een absolute noodzaak bij het vrijen?
Met citaat reageren
Oud 09-05-2010, 21:42
Verwijderd
Ten eerste: verkeerde forum.

Een condoom is niet 100% veilig (kan altijd scheuren, ofzo) en de pil is ook niet 100% veilig. Als je allebei gebruikt is het natuurlijk veiliger. En mocht je het alleen met de pil doen, dan moet je er wel zeker van zijn dat je allebei clean bent, want de pil beschermt niet tegen soa's.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2010, 22:14
Qimm
Qimm is offline
hier gaat het al een jaar of 4 goed
Oud 09-05-2010, 23:16
Nonaj
Nonaj is offline
Het zou in principe op zichzelf veilig genoeg moeten zijn, maar in de praktijk komt het nogal eens voor dat het condoom af glijdt of scheurt oid en dan is het natuurlijk niet meer veilig. Om het veiliger te maken zou je er wel een zaaddodend middel bij kunnen kopen.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2010, 23:21
Verwijderd
Absolute noodzaak is het niet om de pil te gebruiken, condoom is ook erg veilig.
Tenzij je het verkeerd gebruikt ofzo, of er onverwachte dingen gebeurd.

Voor de zekerheid zou ik je gewoon aanraden om aan de pil te gaan, of iets dergelijks.
Dan weet je het altijd zeker.

Dit moet inderdaad naar een andere locatie
Met citaat reageren
Oud 10-05-2010, 10:15
Verwijderd
Als 1000 vrouwen een jaar lang regelmatig seks hebben en elke keer een condoom gebruiken, zijn aan het eind van dat jaar 20 vrouwen zwanger. Dat komt vooral doordat condooms kunnen scheuren. Als een condoom scheurt en je hebt dat door, kun je natuurlijk een morning-afterpil nemen. Maar je hebt het niet altijd door.
Het is aan jou en je partner of je dat risico wil nemen

Ter vergelijking: als 1000 vrouwen een jaar lang regelmatig seks hebben en de pil gebruiken zonder die te vergeten, zijn er aan het eind van dat jaar 3 vrouwen zwanger.
En als 1000 vrouwen elke keer condooms gebruiken én de pil gebruiken zonder die te vergeten, is er aan het eind van dat jaar een halve vrouw zwanger. Dat kan niet, maar je snapt wat ik bedoel.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2010, 17:56
Pluis
Pluis is offline
seks -> L&G
Oud 28-05-2010, 08:05
nature_lover
nature_lover is offline
als je alleen bang bent om van je vriend of je vriendin zwanger te worden/maken dan is een pil wel voldoende, maar dubble dutch is natuurlijk altijd beter. zoals gezegd is de pil niet geschikt om SOA's te voorkomen. veel plezier!!
Met citaat reageren
Oud 29-05-2010, 16:52
Gambokkur
Gambokkur is offline
Citaat:
Als 1000 vrouwen een jaar lang regelmatig seks hebben en elke keer een condoom gebruiken, zijn aan het eind van dat jaar 20 vrouwen zwanger. Dat komt vooral doordat condooms kunnen scheuren. Als een condoom scheurt en je hebt dat door, kun je natuurlijk een morning-afterpil nemen. Maar je hebt het niet altijd door.
Het is aan jou en je partner of je dat risico wil nemen

Ter vergelijking: als 1000 vrouwen een jaar lang regelmatig seks hebben en de pil gebruiken zonder die te vergeten, zijn er aan het eind van dat jaar 3 vrouwen zwanger.
En als 1000 vrouwen elke keer condooms gebruiken én de pil gebruiken zonder die te vergeten, is er aan het eind van dat jaar een halve vrouw zwanger. Dat kan niet, maar je snapt wat ik bedoel.
Statistisch gezien is dat vreemd, je zou verwachten dat die kans bij gecombineerd gebruik gelijk is aan 20 / 1000 * 3 / 1000 = 60 / 1000000 = 0,06 zwangere per 1000 vrouwen.
Dat onderzoek deugde niet, mijns inziens, of die vrouwen logen.
Oud 30-05-2010, 11:46
Verwijderd
Citaat:
Statistisch gezien is dat vreemd, je zou verwachten dat die kans bij gecombineerd gebruik gelijk is aan 20 / 1000 * 3 / 1000 = 60 / 1000000 = 0,06 zwangere per 1000 vrouwen.
Dat onderzoek deugde niet, mijns inziens, of die vrouwen logen.
Of ik heb een rekenfoutje gemaakt waardoor ik de komma verkeerd plaatste, natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2010, 22:06
Verwijderd
Niks bied 100% zekerheid, maar als je de pil én condoom gebruikt is de kans nihil.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2010, 15:30
alisonn
alisonn is offline
de condoom is genoeg veligheid. als je maar een goede kwaliteit neemt. want als ze knappen is het soms foute boel. als ik jou was zou ik de pil erbij doen. dan heb je altijd zekerheid.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten