Oud 08-04-2010, 19:15
LRS.
LRS. is offline
Hallo,

Ik heb een paar dagen geleden de politie gebelt (op een gewoon info nummer) om iets te vragen over politieagenten op msn. Want opeens voegde iemand me toe op msn, en die begon te praten dat ie politie agent was en dat ik het land de aankomende 2 weken niet mocht verlaten. Nou klinkt dat als bullshit en niemand die dat gelooft maar toch kwam het heel serieus over, het leek heel echt enzo. Dus ik de politie bellen om enige verwarring te voorkomen.
Daar kreeg ik een heel vriendelijke vrouw aan de telefoon, en die vertelde mij dat ze er nog nooit van gehoord had, maar dat ze het zouden kunnen onderzoeken. Maar omdat ik minderjarig ben, moesten ze het onderzoeken omdat het voor hun enigzins 'bedreigend' overkwam. Nouja, ik vond het allemaal wel best, op 1 voorwaarde: zolang ze maar geen contact met m'n ouders zouden opnemen, aangezien ik nogal veel ruzie thuis heb en daar niet zo'n zin in heb. Maar als het echt nodig was, dat ze dan eerst contact op zouden nemen met mij. Dit heb ik meedere malen gezegt, en de vrouw heeft mij op het hart gedrukt dat dat niet zou gebeuren en dat ze echt eerst contact op zouden nemen met mij.

Nou kom ik vandaag thuis, en heeft een of andere gast van de technische recerche (of hoe je dat dan ook mag schrijven) mijn moeder gebelt, via haar mobiele telefoon op haar werk. Ja, op haar fucking werk! Ze schrok zich helemaal de tering met politie enzo. Maar die man kwam dus met het verhaal dat ik aangifte gedaan zou hebben, en dat ze verder geen ander contact met mij konden opnemen dan met mijn moeder omdat ze daar het nummer nog van hadden (m'n moeder had eerder aangifte gedaan tegen een gestolen fiets, en daardoor hadden ze haar nummer). Terwijl dat allemaal bullshit is, want ik heb dat msn-gesprek door moeten e-mailen en ik heb toch gebelt met mijn eigen mobiele telefoon MET nummerherkenning?

Mogen ze zomaar contact opnemen met mijn ouders, terwijl ik hun heel erg heb duidelijk gemaakt dat ze dat niet mogen doen en eerst contact op met mij zouden moeten nemen? En mogen ze liegen over het feit dat ze mijn mobiele nummer en e-mail adress niet zouden hebben?

Sorry voor de taal waarin dit geschreven is, maar het moet een duidelijk verhaal blijven.

Graag reactie's volgens de Nederlandse wetgeving ofzo
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-04-2010, 19:29
Verwijderd
Ja? dat mogen ze. Kort en krachtig. Je bent en blijft minderjarig op dat moment(tenzij op civiel rechtelijk is gezegd dat je meerderjarig wordt verklaard)
Met citaat reageren
Oud 08-04-2010, 19:45
LRS.
LRS. is offline
Echt? Zelfs wanneer ze hebben belooft dat ze het niet zouden doen?
Met citaat reageren
Oud 08-04-2010, 20:34
martijn1985
martijn1985 is offline
tja, het is niet heel erg netjes, maar er is natuurlijk geen reden dat ze het niet zouden mogen. Je kunt mensen niet verbieden met andere mensen te bellen. En je kan als minderjarige niet verhinderen dat bepaalde informatie bij je ouders terecht komt, wat de politie ook zegt.
Oud 08-04-2010, 21:48
Verwijderd
En wat het betreft het oorspronkelijke probleem; dat is natuurlijk gewoon de een of andere grapjas geweest. Daar hoef je je niet druk om te maken.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2010, 10:35
LRS.
LRS. is offline
Ja, dat snap ik nu wel haha xd. Heb ik trouwens aangifte gedaan? Dat heb ik toch niet zo verteld? Ik had het alleen gevraagd, en geen aangifte gedaan toch ?
Met citaat reageren
Oud 09-04-2010, 10:59
Verwijderd
Voor zover ik weet kun je niet telefonisch aangifte doen, maar alleen in persoon of - voor bepaalde zaken - online.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2010, 14:32
LRS.
LRS. is offline
Maar waarom auwehoert meneer agent dan zo? Kan ik hier iets tegen doen, ookal heeft het geen zin voor mij? Ik zou die agent namelijk toch welleens wat willen zeggen, zomaar mijn moeder bellen die zich nu zorgen maakt om niks, en dat heeft hier weer een hele ruzie ontketent dus. Iets van een klacht ofzo, als dat kan?
Met citaat reageren
Oud 09-04-2010, 15:03
Verwijderd
No offence, maar waar maak je je eigenlijk zo druk om? Leg je moeder uit dat er sprake is van een misverstand en dan is alles toch weer goed?
Met citaat reageren
Oud 09-04-2010, 17:35
LRS.
LRS. is offline
nou kijk, zo simpel is het niet. maar dat is een lang verhaal
Met citaat reageren
Oud 09-04-2010, 17:42
Verwijderd
Hmkay. Nou ja, je kúnt er natuurlijk een klacht over indienen, maar of dat heel zinvol is betwijfel ik. Strikt genomen zijn hier geen procedurele fouten gemaakt namelijk.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2010, 21:37
Verwijderd
Nee, ze mochten jouw ouders niet bellen. Standaard arrest: motorpapieren. Je kan er helaas niet niets meer aan veranderen.

Je hebt (officieel) geen aangifte gedaan.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2010, 22:39
Verwijderd
Citaat:
Nee, ze mochten jouw ouders niet bellen. Standaard arrest: motorpapieren. Je kan er helaas niet niets meer aan veranderen.

Je hebt (officieel) geen aangifte gedaan.
Dat arrest heeft met het kunnen beroepen op AVAS op grond van rechtsdwaling te maken, toch? Dat heeft hier toch niks mee te maken?
Met citaat reageren
Oud 10-04-2010, 11:03
LRS.
LRS. is offline
wow, zoveel verstand heb ik er nou ook niet van xd. heb ik nou aangifte gedaan of niet? zoals die man mijn moeder vertelde? word hier ook enige aantekening van gemaakt, en kan ik hier nog last van krijgen?

dankjullie trouwens voor jullie goeie reacties .
Met citaat reageren
Oud 10-04-2010, 12:29
Verwijderd
Citaat:
Dat arrest heeft met het kunnen beroepen op AVAS op grond van rechtsdwaling te maken, toch? Dat heeft hier toch niks mee te maken?
Het arrest heeft er inderdaad niks mee te maken, maar je moet Commando's posts hier dan ook niet serieus nemen, want dit soort onzin kraamt hij consequent uit.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2010, 12:45
Verwijderd
Citaat:
Het arrest heeft er inderdaad niks mee te maken, maar je moet Commando's posts hier dan ook niet serieus nemen, want dit soort onzin kraamt hij consequent uit.
Ik moet je toch eventjes tegen spreken, want het is mogelijk om dat arrest te gebruiken. Althans, het is een stukje van een heel betoog tegen over dat.

Maar ingeval, je hebt aangifte gedaan.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2010, 13:48
Verwijderd
Citaat:
Ik moet je toch eventjes tegen spreken, want het is mogelijk om dat arrest te gebruiken. Althans, het is een stukje van een heel betoog tegen over dat.

Maar ingeval, je hebt aangifte gedaan.
Nou vertel, hoe wil je dit arrest dan gebruiken? Welke wederrechtelijke handeling heeft TS uitgevoerd?
Met citaat reageren
Oud 10-04-2010, 13:58
Verwijderd
Citaat:
Nou vertel, hoe wil je dit arrest dan gebruiken? Welke wederrechtelijke handeling heeft TS uitgevoerd?
Het gaat niet om het wederrechtelijk. Hij zou wel daarmee kunnen ontlenen voor een andere juridische vraag, die niet met wederrechtelijke handelingen zijn gedaan ofzo.

Overigens, voor de TSer, tsjah... antwoord is duidelijk...
Met citaat reageren
Oud 10-04-2010, 14:27
Verwijderd
Citaat:
Het gaat niet om het wederrechtelijk. Hij zou wel daarmee kunnen ontlenen voor een andere juridische vraag, die niet met wederrechtelijke handelingen zijn gedaan ofzo.

Overigens, voor de TSer, tsjah... antwoord is duidelijk...
Nogmaals, hoe wil je dit arrest dan gebruiken?
Met citaat reageren
Oud 10-04-2010, 18:37
Verwijderd
Jongens, laten we ons concentreren op het juist beantwoorden van TS' vraag. Als jullie graag over het arrest willen doorgaan, doe dat dan aub via pm
Met citaat reageren
Oud 10-04-2010, 20:53
Nouk-san
Nouk-san is offline
Volgens mij heeft de politie wel recht om je ouders te bellen als jij hiervoor geen toestemming hebt gegeven--je bent immers minderjarig. Toch vind ik, maar dat is mijn mening, het wel wat onbeschoft dat ze je eerst iets beloven en vervolgens niet nakomen, maar ja... je hebt geen poot om op te staan omdat je nog minderjarig bent.
Oud 10-04-2010, 21:50
LRS.
LRS. is offline
haha ja. ik moet die politie agent maandag terugbellen van mijn moeder, dus dan zal ik even met hem praten
even goed praten

ghehe.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2010, 13:38
Verwijderd
Citaat:
Jongens, laten we ons concentreren op het juist beantwoorden van TS' vraag. Als jullie graag over het arrest willen doorgaan, doe dat dan aub via pm
Kopmuntkip en Commando claimen toch ook dat dat arrest relevant is? Dit lijkt me dan ook weldegelijk de plaats om daar verder over te praten. Ik ben ook zeer benieuwd.

@LRS: ik weet niet wat je van plan bent, maar ik denk niet dat een agent heel erg onder de indruk is van een 15 jarige met een grote mond. Doe gewoon normaal, daar bereik je meer mee.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2010, 00:20
Go
Go is offline
Nee, want er is met je afgesproken dat ze geen contact met je ouders op zouden nemen. Er bestaat geen hogere regel die de politie verplicht om contact met je ouders op te nemen, dus gezien de afspraak mocht dit niet. Maar er is natuurlijk weinig aan te veranderen. Mocht je het leuk vinden, dan kun je natuurlijk wel een klacht indienen.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2010, 19:54
LRS.
LRS. is offline
ja dat vind ik leuk :$.

stelletje *@#%@$%*^)&8. beetje zomaar mijn moeke bellen op der werk. btw, ik moet die politieman nog steeds terug bellen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten