Oud 18-03-2010, 20:00
Verwijderd
Heej iedereen, ik zit op VWO-2 en moet aan het eind van het jaar kiezen; of ik wel òf niet doorga met Spaans.
Het is opzig wel een makkelijke taal en je hebt er best veel aan, maar onze methode (Gente Joven) is gewoonweg bagger (dat lesboek lijkt wel een stripboek en is nog onoverizhtelijk dan met schrift).
Ik hoop dat iemand val jullie mij advies kan geven, alvast bedankt!

BKee

Laatst gewijzigd op 18-03-2010 om 20:40.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-03-2010, 19:33
waterijsje
waterijsje is offline
Ik weet niet of het klopt, maar in je titel staat frans of duits? En hier heb je het over Spaans.
Ik kan je niet helpen met advies geven over Spaans, want dat wordt niet eens aangeboden op onze school en ik ben dus ook niet bekend met deze lesmethode.
Oud 25-03-2010, 10:30
Kruskovac
Kruskovac is offline
Spaans is 'n relatief makkelijke taal. Het wordt veel gesproken en wordt ook bij steeds meer vervolgopleidingen gegeven. 't Hebben van basiskennis aan Spaans is dan wel handig.

Maar van Spaans op de middelbare school moet je ook niet meer verwachten dan basiskennis. Dat heeft z'n voordelen. Ik haal nu zonder veel moeite goede punten voor Spaans en moet er niet aan denken dat ik 'n ander vak had ipv Spaans waarvoor ik veel moeite moest doen, want de andere vakken zijn al moeilijk genoeg.

Over Frans en Duits... Je moet kijken wat je meer ligt. Duits gaat vooral over naamvallen, der das die den... Bij Frans gaat het vooral over qui of que, cette...ces, de la = du etc.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2010, 13:32
Fashion Icone
Fashion Icone is offline
Ik zou FRANS kiezen ik zelf heb DUITS en nu verwar ik duits met nederlands.
en haal ik lagere cijfers bij nederlands.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2010, 08:00
talkingworm
talkingworm is offline
Over Spaans weet ik niets, dat het ik niet op mijn school, maar als je dat makkelijk en leuk vind dan zou ik er gewoon mee doorgaan.

Bij de keuze Frans of Duits zou ik afwegen of je Frans goed kan. Mijn probleem was dat ik in de derde een hele slechte leraar Frans had en dat ik er daardoor helemaal niets meer van snapte, Duits snapte ik wel omdat dat op Nederlands lijkt.
Als je nu het niveau Frans goed kan bijhouden dan zou ik er voor gaan. Ik kon dat niet en heb toen voor Duits gekozen. Achteraf een hele goeie keus als ik zie hoe mijn franse-klasgenoten zitten te zwoegen op leesteksten enzo
Met citaat reageren
Oud 30-03-2010, 19:37
Verwijderd
Bedankt voor het advies iedereen, ik denk dat ik voor Duits en Spaans ga (Spaans is idd egt makkelijk) en Duits is ook een stuk makkelijker dan Frans
Dank jullie wel
Met citaat reageren
Oud 19-04-2010, 16:49
33
33 is offline
Ik heb zelf Frans gekozen omdat ik het een makkelijkere en leukere taal vindt. Maar ja, wij hadden in de eerste en tweede ook een flut leraar voor duits dus dat helpt ook niet echt. Ik zou de taal kiezen die je het makkelijkst en het leukst vindt.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2010, 11:43
Joke:D
Joke:D is offline
waarom ga je niet door met alle 3?
Met citaat reageren
Oud 21-04-2010, 19:00
Verwijderd
Veel mensen denken dat Duits makkelijker is omdat het meer op Nederlands lijkt, maar dat valt voorzover ik weet nog vies tegen. Dus kies liever de taal die je het meest aanspreekt. Ik heb zelf voor Frans gekozen en denk dat ik Duits heel wat moeilijker had gevonden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten