Oud 29-03-2010, 20:26
Verwijderd
Als ik dan toch een rode kaart krijg dan maar goed. Wat een complete onzin trouwens.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-03-2010, 20:27
Verwijderd
1. Leif (dorpeling)
2. JasperJD (wolf)
3. sann (tovenaar)
4. N00dles
5. grl
6. Fizzle-fluffy (ziener)
7. Dott (jager)
8. Absinthe (evilziener)
9. kleinepierik (wolf)
10. Wammus (dorpeling)
11. Archont (dorpeling)
12. testout.com (dorpeling)
13. Heksjuh
14. Toddish (bane)
15. Femke Sjekkie
16. Tink* (dorpeling)
17. Musiquefreak (leerling/ziener)

Blauw = opgehangen
Rood = gegeten
Groen = neergeschoten door de jager
Met citaat reageren
Verwijderd
Omdat jullie de hele boel volspamden, dacht ik; ik quote het lijstje maar even op tijd.
Met citaat reageren
Verwijderd
Hehe nice!

Btw ik vind dat Heksjuh nog maar een ronde moet overleven, toch wel beetje zielig voor haar die zware druk op haar schoudertjes
Met citaat reageren
Oud 29-03-2010, 20:28
Verwijderd
Wie heeft er berichten geplaatst?
Totaal aantal berichten: 501
Gebruikersnaam Berichten
Archont 84
N00dles 82
grl 77
Femke Sjekkie 54
Heksjuh 40
Absinthe 39
Dott 30
Wammus 26
Leif 16
Spelleider 14
testout.com 13
Musiquefreak 9
JasperJD 9
Dingaantouwtje 4
sann 2
Abzg 1
kleinepierik 1
Toon topic & sluit venster
Met citaat reageren
Oud 29-03-2010, 20:29
Verwijderd
Volgende spel wordt echt eentje met doorgewinterde rookies-af
Met citaat reageren
Oud 29-03-2010, 20:30
Verwijderd
Citaat:
Volgende spel wordt echt eentje met doorgewinterde rookies-af
Ach wie weet doe ik wel spelleideren Ik heb ook in het spel gezegd dat ik volgend spel niet meedoe als speler als wammus geen wolf was.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2010, 20:31
Heksjuh
Heksjuh is offline
Citaat:
Hehe nice!

Btw ik vind dat Heksjuh nog maar een ronde moet overleven, toch wel beetje zielig voor haar die zware druk op haar schoudertjes
Wat lief van je
Ik vond jou de eerste ronde wel echt irritant. Maar gelukkig hebben we je niet meteen de eerste ronde opgehangen
Oud 29-03-2010, 20:32
Lorelei
Lorelei is offline
Spelleider: Het was al helemaal duidelijk hoe dit spel ging eindigen, Archont heeft daarin niets beinvloed of zo. En wij hebben in het topic ook al openlijk besproken wat er goed en fout is gegaan tijdens dit spel. Het lijkt me niet erg zinvol om daar een rode kaart voor te geven.
Oud 29-03-2010, 20:33
Verwijderd
Eens met Grl. Al vind ik het wel een beetje jammer dat het spel niet officieel afgemaakt wordt op deze manier.
(maar dat heeft verder niets met Archont te maken)
Met citaat reageren
Dott
Dott is offline
Ik vond dat mijn schot ook wel mooi was
Haha, volgende spel ben ik wel weer van de partij vond het erg leuk, en het ging lang niet zo slecht als waar ik bang voor was ^^
Heksjuh
Heksjuh is offline
Hoe zit het met de rode kaart van testout.com? Ik vind dat die ook wel mag vervallen, ik geloof dat ze het echt niet expres na de uitslag nog over het spel heeft gepost.

Oja Dott
Al was het nog mooier als je Femke had afgeschoten
Oud 29-03-2010, 20:34
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Eens met Grl. Al vind ik het wel een beetje jammer dat het spel niet officieel afgemaakt wordt op deze manier.
(maar dat heeft verder niets met Archont te maken)
Nou ja, we kunnen het wel nog officieel afmaken. Maar over de uitslag valt niet echt meer te raden.
Oud 29-03-2010, 20:34
Verwijderd
Citaat:
Ik vond dat mijn schot ook wel mooi was
Haha, volgende spel ben ik wel weer van de partij vond het erg leuk, en het ging lang niet zo slecht als waar ik bang voor was ^^
Ik vond jouw schot helemaal niet mooi!

Met citaat reageren
Oud 29-03-2010, 20:35
Heksjuh
Heksjuh is offline
Ik had ook helemaal niet door dat Absinthe evilziener was, ik dacht dat ze ook dorpeling was.
Oud 29-03-2010, 20:37
Lorelei
Lorelei is offline
Ik had wel een vermoeden maar wist het niet zeker. Het was vooral door weg te strepen dat ik erop uitkwam dat ze het waarschijnlijk wel moest zijn. Hoewel ik van Wammus ook echt een tijdje gedacht heb dat hij het was.
Oud 29-03-2010, 20:37
Sherlock
Sherlock is offline
Femke had het prima uitgespeeld Ik had het hele potje mijn hoofd er niet naar en ook niet heel veel zin om er veel moeite in te steken ik had het wel makkelijker uit kunnen spelen als Kleinepierik niet opeens stopte met posten.
Oud 29-03-2010, 20:38
Sherlock
Sherlock is offline
En voor ons was het al heel snel duidelijk dat grl verrader was
Oud 29-03-2010, 20:38
Verwijderd
Ik wist dat Absinthe een slechterik moest zijn, want ze deed opvallende aanvallen (vooral ook naar mij) en bleef redelijk stil. Ik dacht eerst verrader, maar evilziener was ook prima Mooi schot idd, Dott.

En ik ben het ook niet eens met de rode kaart voor Archont.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2010, 20:39
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
En voor ons was het al heel snel duidelijk dat grl verrader was
Voor jullie wel ja

Ik heb echt enorm genoten van dit spel. En ik heb de meester der misleiding Archont misleid.. Ik hoopte echt dat ik erin zou blijven tot het eind zodat ik even een flinke: HAH, GOTCHA! kon zeggen
Verwijderd
Oh, en ik dacht overigens wel dat N00dles slecht was. En toen stemde ik dus inderdaad op testout.com. Daarna vroeg ik Wammus' functie op, hij bleek dorpeling. Toen stond Grl al bovenaan op mijn verdachtenlijstje. Dus toen wilde ik eigenlijk Grl of N00dles opvragen, maar toen werd ik neergeschoten.
Met citaat reageren
Heksjuh
Heksjuh is offline
Citaat:
Ik wist dat Absinthe een slechterik moest zijn, want ze deed opvallende aanvallen (vooral ook naar mij) en bleef redelijk stil. Ik dacht eerst verrader, maar evilziener was ook prima Mooi schot idd, Dott.

Maar aanvallen naar jou vond ik niet verdacht want ik dacht je verrader was.
Oud 29-03-2010, 20:40
Verwijderd
Citaat:

Maar ik dacht dus écht dat jij slecht was en deed een beetje omgekeerde psychologie, zegmaar
Met citaat reageren
Oud 29-03-2010, 20:41
Verwijderd
Citaat:
Voor jullie wel ja

Ik heb echt enorm genoten van dit spel. En ik heb de meester der misleiding Archont misleid.. Ik hoopte echt dat ik erin zou blijven tot het eind zodat ik even een flinke: HAH, GOTCHA! kon zeggen
Gaaf
Met citaat reageren
Oud 29-03-2010, 20:41
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Oh, en ik dacht overigens wel dat N00dles slecht was. En toen stemde ik dus inderdaad op testout.com. Daarna vroeg ik Wammus' functie op, hij bleek dorpeling. Toen stond Grl al bovenaan op mijn verdachtenlijstje. Dus toen wilde ik eigenlijk Grl of N00dles opvragen, maar toen werd ik neergeschoten.
HAH TOCH! Ik heb die ronde volgens mij ook op testout gestemd
Oud 29-03-2010, 20:42
Verwijderd
Citaat:
HAH TOCH! Ik heb die ronde volgens mij ook op testout gestemd
Dat moet ook haast wel.

Ik was ook zó blij met Archonts plan om gelijkspel tussen drie spelers uit te lokken. Eigenlijk was het niet een heel slim plan (sorry) want met een verrader én een evilziener er nog in wordt er natuurlijk sowieso gekloot. In elk geval juichte ik zijn plan toe
Met citaat reageren
Oud 29-03-2010, 20:43
Spelleider
Spelleider is offline
De definitieve uitslag:

1. Leif (dorpeling)
2. JasperJD (wolf)
3. sann (tovenaar)
4. N00dles (dorpeling)
5. grl
7. Dott (jager)
8. Absinthe (verrader)
9. kleinepierik (wolf)
10. Wammus (dorpeling)
11. Archont (dorpeling)
13. Heksjuh
14. Toddish (bane)
15. Femke Sjekkie
16. Tink* (dorpeling)

Blauw = opgehangen
Rood = gegeten

Na een gelijkspel is N00dles opgehangen. Dit betekent dat het gelijkspel is tussen de dorpelingen en de wolven. (Hierna komt er een eetronde waarna er één dorpeling en één wolf overblijven; volgens de regels van dit spel is dat een gelijkspel (zie wwstopic1)).

Al lijkt het hoogst onwaarschijnlijk, theoretisch gezien zou het mogelijk geweest zijn dat de laatste wolf de verrader opgegeten zou hebben. Nu we dit nooit meer in de praktijk kunnen bekijken (en omdat het toch al bekend is wie de verrader is) zeg ik dat de weerwolven gewonnen hebben.

De rode kaart van Testout.com is teruggetrokken.
Of Archont een rode kaart krijgt moet nog besproken worden.
Hierbij laat ik de rode kaart van Archont alsnog staan.

Dat is iets waar we meteen een discussie over willen starten. Wij als spelleiders zaten met een probleem. Archont had het vorige spel een waarschuwing gekregen. Sommigen zeggen dat die waarschuwing in acht moet worden genomen in dit spel. Als dat zo is heeft Archont nu een rode kaart. Anders niet.
De waarschuwing van Archont van het vorige spel is niet meegeomen. Hij krijgt een rode kaart omdat hij vroegtijdig postte.

Of er een eindverhaal komt is nog onduidelijk. Waarschijnlijk wel.

Laatst gewijzigd op 29-03-2010 om 20:56.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2010, 20:43
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Dat moet ook haast wel.

Ik was ook zó blij met Archonts plan om gelijkspel tussen drie spelers uit te lokken. Eigenlijk was het niet een heel slim plan (sorry) want met een verrader én een evilziener er nog in wordt er natuurlijk sowieso gekloot. In elk geval juichte ik zijn plan toe
Ik ook
Oud 29-03-2010, 20:44
Femke Sjekkie
Femke Sjekkie is offline
Ik dacht dat Noodles evilziener was
Met citaat reageren
Oud 29-03-2010, 20:45
Verwijderd
Citaat:

ja natuurlijk wel! Ik moet weten hoe ikaan mijn einde kom!
Met citaat reageren
Oud 29-03-2010, 20:46
Verwijderd
Een waarschuwing in een vorig spel telt toch niet mee in een nieuw spel?
Kom op, dat zou wel heel ver gaan. Ik heb nu ook één keer niemand opgevraagd omdat ik gewoon te laat thuis was. Als dat over drie spellen nog een keer gebeurt, heb ik toch zeker niet ook een rode kaart? Ik zou het belachelijk vinden in elk geval.
Met citaat reageren
Femke Sjekkie
Femke Sjekkie is offline
Citaat:
De definitieve uitslag:

1. Leif (dorpeling)
2. JasperJD (wolf)
3. sann (tovenaar)
4. N00dles (dorpeling)
5. grl
7. Dott (jager)
8. Absinthe (verrader)
9. kleinepierik (wolf)
10. Wammus (dorpeling)
11. Archont (dorpeling)
13. Heksjuh
14. Toddish (bane)
15. Femke Sjekkie
16. Tink* (dorpeling)

Blauw = opgehangen
Rood = gegeten

Na een gelijkspel is N00dles opgehangen. Dit betekent dat het gelijkspel is tussen de dorpelingen en de wolven. (Hierna komt er een eetronde waarna er één dorpeling en één wolf overblijven; volgens de regels van dit spel is dat een gelijkspel (zie wwstopic1)).
Er is nog een verrader, een wolf, en een dorpeling. En de nacht begint. Er komt dus een eetronde waarna verrader en wolf overblijven, dus is er geen gelijkspel toch
Met citaat reageren
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
De definitieve uitslag:

1. Leif (dorpeling)
2. JasperJD (wolf)
3. sann (tovenaar)
4. N00dles (dorpeling)
5. grl
7. Dott (jager)
8. Absinthe (verrader)
9. kleinepierik (wolf)
10. Wammus (dorpeling)
11. Archont (dorpeling)
13. Heksjuh
14. Toddish (bane)
15. Femke Sjekkie
16. Tink* (dorpeling)

Blauw = opgehangen
Rood = gegeten

De rode kaart van Testout.com is teruggetrokken.
Of Archont een rode kaart krijgt moet nog besproken worden.

Dat is iets waar we meteen een discussie over willen starten. Wij als spelleiders zaten met een probleem. Archont had het vorige spel een waarschuwing gekregen. Sommigen zeggen dat die waarschuwing in acht moet worden genomen in dit spel. Als dat zo is heeft Archont nu een rode kaart. Anders niet.

Ik ben blij dat jullie het spel wilden leiden, dat lijkt niet een favoriete rol te zijn maar zonder spelleiders kunnen we niet spelen.

Over Archont denk ik nog even na. Ik vind niet dat hij een rode kaart moet krijgen voor het posten hier (omdat er toch niets meer veranderd kon worden) maar als hij toen een waarschuwing heeft gekregen, mja.. ik weet niet. Het lijkt me dat Archont vooral een beetje overenthousiast is, ik weet niet of we dat moeten afstraffen.
Oud 29-03-2010, 20:47
Verwijderd
Ik heb wel nog een andere kwestie;
het is gelijkspel als er in de hangronde één wolf en één dorpeling over zijn. Maar wat als er één wolf en één verrader over zijn?

edit: wat Femke Sjekkie zegt dus. Het lijkt mij logischer dat dan de wolven hebben gewonnen, want dan is er geen goeierik meer over!
Met citaat reageren
Oud 29-03-2010, 20:48
Femke Sjekkie
Femke Sjekkie is offline
Citaat:
het is gelijkspel als er in de hangronde één wolf en één dorpeling over zijn. Maar wat als er één wolf en één verrader over zijn?
Als dat laatste zo is (zoals de spelleiders nu dus eigenlijk zeggen) had ik vanaf het hangen van Jasperjd al niet meer kunnen winnen
Met citaat reageren
Oud 29-03-2010, 20:49
Verwijderd
Citaat:

Dat vind ik grappig.
Met citaat reageren
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Als dat laatste zo is (zoals de spelleiders nu dus eigenlijk zeggen) had ik vanaf het hangen van Jasperjd al niet meer kunnen winnen
Hmnee. Idd. Dat zou wel een beetje raar zijn.

Maar ik dacht eerlijk gezegd dat bij 1vs1 de wolf altijd zou winnen omdat de wolf zichzelf anders vermoordt.
Geel
Geel is offline
Citaat:

edit: wat Femke Sjekkie zegt dus. Het lijkt mij logischer dat dan de wolven hebben gewonnen, want dan is er geen goeierik meer over!
Dit is iets wat ik met het spelleidersaccount niet durf te zeggen:

Inderdaad, wat als er een verrader en een wolf over zijn? Ik heb werkelijk geen idee..
Verwijderd
Citaat:
Dan had je alleen kunnen winnen als de jager nog over was of niet geschoten had of als je zelf een keer niet had gegeten.

Maar ik vind het sowieso raar als het nu zeker gelijkspel is.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2010, 20:50
Verwijderd
Citaat:
Dit is iets wat ik met het spelleidersaccount niet durf te zeggen:

Inderdaad, wat als er een verrader en een wolf over zijn? Ik heb werkelijk geen idee..
Als ik spelleider zou zijn, en dit zeg ik wederom ECHT los van mijn functie als evilziener, zou ik zeggen dat de wolven winnen als er een wolf en verrader over zijn.Want je mag ook niet op jezelf stemmen is vorig spel gebleken dus dan kan de verrader ook niet zichzelf ophangen in de laatste hangronde. Dat is raar.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2010, 20:50
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Dan had je alleen kunnen winnen als de jager nog over was of niet geschoten had of als je zelf een keer niet had gegeten.

Maar ik vind het sowieso raar als het nu zeker gelijkspel is.
Ja precies, het 1vs1 is in de eetronde. Maar dat wilden ze volgens mij juist voorkomen omdat je verplicht bent om te stemmen en eten.
Oud 29-03-2010, 20:51
kleinmeisje
kleinmeisje is offline
de wolf kan nog wel winnen als hij samen met een dorpeling in de eetronde overblijft toch?
alleen bij de hangronde is het gelijkspel.

maar aangezien de verrader bij de wolven hoort denk ik dat nu de wolven toch gewonnen hebben (hoewel de verrader wel verklapt is, geloof ik wel dat femke heksjuh opgegeten zou hebben).
Oud 29-03-2010, 20:51
Heksjuh
Heksjuh is offline
Spelleiders: bedankt voor het spelleiden, leuke verhalen
Oud 29-03-2010, 20:52
Verwijderd
Citaat:
Hmnee. Idd. Dat zou wel een beetje raar zijn.

Maar ik dacht eerlijk gezegd dat bij 1vs1 de wolf altijd zou winnen omdat de wolf zichzelf anders vermoordt.

Hoe bedoel je zichzelf vermoorden?

Bij een verrader vs wolf-situatie is de verrader toch een dorpeling, alleen dan aan de verkeerde kant. Dus dan eet ie de verrader op, en dat is dat.

Al vind ik dat bij een hangronde 1vs1 de dorpeling moet winnen, want dan is het zijn beurt om hem op te hangen. Maar let's not go there again.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2010, 20:52
Femke Sjekkie
Femke Sjekkie is offline
Nou ik zou natuurliljk als bedankje voor hekjuh's stem op grl, grl op kunnen eten
Met citaat reageren
Oud 29-03-2010, 20:53
Spelleider
Spelleider is offline
Al lijkt het hoogst onwaarschijnlijk, theoretisch gezien zou het mogelijk geweest zijn dat de laatste wolf de verrader opgegeten zou hebben. Nu we dit nooit meer in de praktijk kunnen bekijken (en omdat het toch al bekend is wie de verrader is) zeg ik dat de weerwolven gewonnen hebben.

Hierbij laat ik de rode kaart van Archont alsnog staan.
Oud 29-03-2010, 20:54
Verwijderd
Citaat:

Bij een verrader vs wolf-situatie is de verrader toch een dorpeling, alleen dan aan de verkeerde kant. Dus dan eet ie de verrader op, en dat is dat.

Al vind ik dat bij een hangronde 1vs1 de dorpeling moet winnen, want dan is het zijn beurt om hem op te hangen. Maar let's not go there again.
Dat is natuurlijk gewoon ontzettend stom, want dan heeft een wolf praktisch amper om te winnen. Dat bleek vorig spel ook al.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2010, 20:55
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:

Als je op het einde 2 dorpelingen en een wolf over hebt. En het is een eetronde. Dan is de wolf verplicht te eten. Die eet een dorpeling. Daarna is het hangronde en hangt de dorpeling de wolf op. Door deze eetverplichting vermoordt de wolf in feite zichzelf. Daar is tegen geprotesteerd in een van de vorige spellen, dus hebben de spelleiders van dit spel besloten dat het gelijkspel is als er een wolf en een dorpeling over zijn in de hangronde. Maar het lost het probleem maar een beetje op.
Oud 29-03-2010, 20:55
Verwijderd
Hoera voor de wolf en de verrader
Niet echt hoera voor de andere wolven, want die maakten er een beetje een zooitje van.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2010, 20:57
Lorelei
Lorelei is offline
Zelfs als we officieel niet gewonnen hadden, had ik toch gevonden dat we gewonnen hadden. Dus yay.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten