Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
@Noeleke: je geeft aan hulp van buitenaf nodig te hebben, dat denk ik ook. Dit rotgevoel kan door van alles komen, kan zomaar een dipje zijn (misschien ben je net geslaagd en heb je nog een heeeeeele lange vakantie voor je, dat kan iemand soms best uit het veld slaan), of heel iets anders. Je kunt eens met je huisarts praten wat je verder kunt doen, of op http://www.gripopjedip.nl/ kijken voor meer tips. Succes! Doe er zeker wat aan, want deze gedachten zijn (ook als je er niets mee doet) echt niet goed voor je. |
![]() |
|
![]() |
ik zou proberen het te relativeren, in plaas van de gedachtes weg te stoppen, ga er juist op in, en dan besef je je dat het onzin is en voel je je beter
zelf heb ik het heel soms ook wel eens, vooral bijv. in de vakantie als al m'n vrienden eg zijn op vakantie en ik ze een paar weken niet heb gezien(terwijl ik me thuis zit te vervelen) |
![]() |
|
Kijk, adviezen die helpen!
![]() ![]() Die site is echt super en nee, ik ben niet net geslaagd ![]() Wat ik me net bedacht is dat best veel oorzaken van die buien aan mijn vriendin liggen, maar misschien is dit voor een andere topic (hoewel het nog steeds om hetzelfde probleem gaat). Ik heb het gevoel dat ik meer voor haar over heb dan zij voor mij, maar ik wil haar gewoon echt niet kwijt. Ook denk ik soms dat ze geen tijd wil vrijmaken voor me, omdat ze bijna nooit kan. Ik zou echt 's avonds een keer spontaan langs willen gaan, maar dat durf ik nu niet omdat ik dan een slechte reactie kan verwachten. Iemand hier misschien tips/ervaring voor/mee? Het zou echt super helpen voor mijn dips, omdat dan een groot deel van de oorzaken weg is! Noeleke. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ehm.. ok
![]() Zou ik me niet zo moeten voelen? Ze zegt zelf wel dat ze het altijd leuk vindt als ik erbij kom/ben.. Maar ik snap het soms echt niet meer, misschien heeft het met initiatief te maken? Want ik moet altijd alles beginnen.. Enige tips over hoe je iemand meer initiatief kan laten tonen? Noeleke. |
![]() |
||
Citaat:
Nee, bij mij niet. Noeleke. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
sowieso ff met je vriendin over hebben dat is wel iemand die je vertrouwt meestal,
en achterhalen waarom het zo is en waarom je zo denkt, en denk dr ff aan 's avonds lijkt altijd alles erger dan 's ochtends, als ik savonds met n kutgevoel naar bed ga sta ik sochtends op en denk ik van o t valt eigenlijk best wel mee |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik ben bang dat anderen me niet aardig vinden en dat iedereen me gaat haten om iets. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar zoals ik al zei, ik vind het best fijn dat iemand hetzelfde probleem heeft, heb je toch niet het gevoel dat je als enige bent ![]() Maar, hoe voel jij je dan? Like, welke gevoelens heb je precies? Kun je dat uitleggen? Misschien kan ik je dan helpen, omdat ik het toch al een tijdje heb (weet niet hoe lang jij het al hebt) en ik heb sommige problemen wel weten op te lossen. Dus misschien kan ik jou daarmee ook helpen! Noeleke. |
![]() |
|
Fijn dat de mensen die hetzelfde meemaken elkaar tegenkomen, bedoel je?
![]() Tja, ik ken dat gevoel van "anders vind ik het zielig voor hem", maar tja, dat bleek achteraf niet het geval te zijn. Het waren juist wel die relaties dat ik niet echt met ze kon praten enzo. Duurde dan ook nooit lang... ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar ook al zou ik het er met mijn vrienden over hebben, zeggen ze allemaal dat dat niet zo is (ook dat meisje natuurlijk). Ik weet ook wel dat dat niet zo is, en ik haal me allemaal dingen in mijn hoofd die niet waar zijn. Ik weet zelf wel dat mijn vrienden mij supertof vinden, maarja, probeer dat maar eens aan mn hoofd uit te leggen 's avonds... Het is echt gewoon een vage gedachte. Het is gewoon niet uit mn kop te stampen, ik denk dat ik gewoon even moet praten met wat mensen die hetzelfde hebben (hint hint (A)) Noeleke |
![]() |
|
Verwijderd
|
Schrijf op wat je fijn vindt in het leven.
Denk aan fijne tijden met je vriendin en vrienden. Dingen die je nog wilt ondernemen en bereiken. Fantaseer over dingen die jou echt gaaf lijken, schrijf dit op. Wanneer je je neerslachtig voelt, lees de dingen die je geschreven hebt en probeer de leuke dingen te laten overheersen om dat gevoel te onderdrukken. Zet muziek op waar je blij van wordt.. of luister juist naar muziek die als uitlaatklep kan dienen. Ga een eind fietsen of sporten. Ga iets actiefs doen. Ik heb er al jaren geen last meer van, maar bovenstaande dingen hielpen mij altijd toen ik nog jonger was. Succes. |
![]() |
||
Citaat:
Ik ga morgenochtend op vakantie naar Bergen Op Zoom, doet er verder niet toe ![]() Maar ik ben van plan om een soort van dagboek bij te houden voor mn eerste vakantie alleen met vrienden, misschien helpt dat ![]() Mocht er toch iets onaangenaams voorbijkomen, was ik van plan om datzelfde dagboek aan mijn vriendin te laten lezen, misschien begrijpt ze me daardoor beter en kan ze me helpen ![]() ![]() Fijne vakantie allemaal, tot volgende week. Noeleke. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
dan vraag ik vrienden/vriendinnen om advies,tips of raad omdat ik t ff niet zie zitten en dan zeggen ze zo van dat alles wat ik denk niet waar is en dat ik wel veel vrienden heb enzo en dat ik niet lelijk ben enz.enz.enz. terwijl ik daar niet veel mee opschiet dan maar ik vraag gewoon om een oplossing, ik heb dit gevoel ook best vaak, ook vooral 's avonds ik wil hier ook best met je over praten omdat ik denk dat t wel ongeveer t zelfde is, ik heb nu een oplossing gevonden die wel een beetje werkt, ik lees 's avonds in bed gewoon boeken, over mensen met een leuk leven enzo, dan leef ik me helemaal in in de hoofdpersoon en verzet ik makkelijker mijn gedachten, muziek luisteren voor het slapen helpt bij mij totaal niet, omdat ik dan makkelijk over problemen na kan denken en dat is wat ik nu juist niet wil o haha zie nu dat je op vakantie bent ![]() ik hoop voor je dat je een leuke week hebt en al je probleme ff kan vergeten, veel plezier op vakantie en laat maar ff weten hoe het is geweest!! |
Advertentie |
|
![]() |
|
Duckdog, over dat inleven in die personages, ik herinner me nog de meest depressieve film die ik heb gekeken "Napoleon Dynamite", die knul was zo faal dat het ook niet leuk was om te kijken
![]() Maarehm, ik denk niet dat je er meteen over moet praten, weet niet precies waarom, maar het is gewoon niet meteen goed naar mijn mening. |
![]() |
||
Citaat:
Dankjewel, vakantie was echt top! Ik heb alleen wel één keertje kut gevoeld, omdat ik een beetje ruzie kreeg met mn vriendin ![]() Ik heb gewoon alles opgeschreven wat me dwarszat en natuurlijk ook alle leuke dingen ![]() Dit hielp mij wel een beetje om even weg te zijn van het echte denken. Ook ben ik erachter gekomen dat muziek bij mij wel heel erg helpt, vooral muziek maken. Speel jij een instrument? En als ik hier geen zin in heb, heb ik afgesproken met een goede vriend. Hij snapt mij en wil mij ook helpen, dus elke keer als ik afleiding zoek gaan we samen grappige filmpjes op internet kijken, hierdoor ga je lachen en maak je stoffen aan die je vrolijk maken ![]() Veel succes ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Muziek luisteren werkt bij mij soms maar niet altijd, zo ben ik bijvoorbeeld nog steeds fan van krezip maar als ik me kut voel weet ik gewoon dat ik die vooral niet moet luisteren, omdat die liedjes nogal sloom zijn zegmaar ga ik mezelf alleen maar meer kut voelen. nee ik speel geen instrument, wel merk ik dat als ik ga tekenen dat ik dan mn problemen ook vergeet. dat van die grappige filmpjes zal ik ns gaan proberen! |
![]() |
|
Verwijderd
|
Het is goed als je alles opschrijft, bij mij helpt dat tenminste. Ik heb niet helemaal een vergelijkbaar probleem maar ik denk wel vaak negatief, ben vooral bang voor de toekomst. Voordat ik ga slapen of als ik aan negatieve dingen denk dan schrijf ik het altijd op en zo zet ik die dingen van me af zeg maar. Bij mij helpt het ook om met een persoon te praten. Ik vertrouw degene erg, en hij kan me helpen en ik kan mijn verhaal kwijt.
|
![]() |
||
Citaat:
Heb je geen liedje met goede herinneringen? Ik heb één liedje (Era - Ameno) waar ik echt een superherinnering aan heb, ik was hem alleen even vergeten ![]() ![]() Zou je misschien wat van die tekeningen in kunnen scannen en posten? Of heb je dat al gedaan? Ik ben er erg benieuwd naar! Geeft niet als je vind dat ze niet de mooiste zijn, bij een tekening gaat het erom wat de kunstenaar ermee bedoeld ![]() Noeleke. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik had deze gevoelens eerst ook een hele lange tijd. Uiteindelijk ben ik weggelopen van huis, maar weer teruggekomen. Uiteindelijk ging het een langere tijd best goed, maar nu zijn de gevoelens weer terug. Ik ben naar maatschappelijk werk gegaan (dat is gratis en je hebt geen verwijsbrief nodig). Als ik jou was, zou ik dat ook doen. Want wij kunnen je hier niet mee helpen. |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
Doping juutje_17 | 8 | 06-04-2001 13:37 |