Oud 28-10-2010, 19:36
Kode
Kode is offline
Ik zit met een klein dilemma omtrent het al dan wel of niet uitvragen van een meisje dat in een relatie zit. Ik heb haar ooit eens ontmoet ergens op een festival, geen gemeenschappelijke kenissen, gewoon een praatje met geslagen en haar msn gevraagd en we zijn ondertussen een tijdje verder en het lijkt mij wel eens leuk om ze beter leren te kennen.

Nu hebben toch al enkele vrienden mij gezegd dat ze het raar vinden om dat meisje uit te vragen, omdat ze in een relatie zit (uitvragen is eigenlijk nogal een groot woord, ik wil haar gewoon beter leren kennen). Wat is jullie mening over dergelijke zaken ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-10-2010, 19:40
marina16
marina16 is offline
ik vind dat dat gewoon kan hoor.
je wil verder toch niks van haar??
haar alleen beter leren kennen anders is het ook niet leuk om iemand op msn te hebben als je diegene niet kent.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2010, 19:43
Volk
Volk is offline
Gewoon doen. Ik zie er niks verkeerds in. En als zij vindt dat het niet kan geeft ze dat zelf wel aan.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2010, 19:51
Maizel
Maizel is offline
Ik vind dat het kan, zij zegt het zelf wel als ze er niet van gediend is.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2010, 19:59
Verwijderd
Dat je het zelf 'haar uitvragen' noemt, vind ik wel raar. Maar gewoon eens voor de gezelligheid afspreken, daar is niets vreemds aan.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2010, 22:28
hookee
hookee is offline
Als ze geen valse signalen wil afgeven aan haar vriend zal ze voorstellen samen met hem te komen. Als je zelf geen verkeerde signalen wil afgeven doe je hetzelfde.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2010, 08:50
Verwijderd
Zo lang jij er niks achter zoekt vind ik het kunnen.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2010, 10:59
Volk
Volk is offline
Citaat:
Als ze geen valse signalen wil afgeven aan haar vriend zal ze voorstellen samen met hem te komen. Als je zelf geen verkeerde signalen wil afgeven doe je hetzelfde.
Ze kunnen toch ook gewoon iets leuks doen zonder chaperonne erbij? Vind het een beetje overdreven om meteen ook die vriend erbij te halen.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2010, 14:17
Akhlys
Akhlys is offline
Citaat:
Lijkt me dat ze ook recht heeft op een eigen sociaal leven, daar heeft ze haar vriend niet voor nodig. Gewoon afspreken met iemand betekent niet automatisch dat je ook wat van die persoon wilt wat de partner weleens zou kunnen bedreigen

Ik zeg doen. Om af te spreken is er niemand nodig om de boel te controleren.
Oud 31-10-2010, 00:17
shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Citaat:
Een vrouw kan geen mannelijke vrienden hebben?
Oud 31-10-2010, 09:30
hookee
hookee is offline
Tuurlijk wel, en andersom ook. Maar ik zie "uit vragen" als iets meer intiems. Daar komt bij dat je in een relatie meestal dingen samen doet. Wat TS bedoelt met "haar alleen beter wil leren kennen" is me niet helemaal duidelijk, dat zal het ook zijn voor het meisje en haar partner.
Beter leren kennen kun je overal, dat doet TS zelfs al (dagelijks?) via MSN, misschien wil hij toch een stap verder dan hij wil toegeven.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2010, 09:53
Verwijderd
Je moet dan gewoon zeggen dat je "gewoon als vrienden" iets leuks wil gaan doen, zonder bijbedoelingen. Die bijbedoelingen heb je natuurlijk wel, maar de meeste vrouwen zijn wel naïef genoeg om daar in te trappen.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2010, 18:00
Kode
Kode is offline
Citaat:
Tuurlijk wel, en andersom ook. Maar ik zie "uit vragen" als iets meer intiems. Daar komt bij dat je in een relatie meestal dingen samen doet. Wat TS bedoelt met "haar alleen beter wil leren kennen" is me niet helemaal duidelijk, dat zal het ook zijn voor het meisje en haar partner.
Beter leren kennen kun je overal, dat doet TS zelfs al (dagelijks?) via MSN, misschien wil hij toch een stap verder dan hij wil toegeven.
Mooi inzicht daar ;-) , ik voel me wel aangetrokken tot het meisje, toegegeven. Maar dit is best een oppervlakkige vorm van aantrekking, ik praat met haar een keer of 2 per week via chat; meestal (heel) leuke gesprekken en ik wil wel eens zien of het van persoon tot persoon ook zo is, ik denk dat ik er geen tekening bij moet maken dat chatten of smsen niet dezelfde ervaring geeft als in het echt.

Nu, ik heb geen kwade bedoelingen om zaken te forceren, met andere woorden, ik "verwacht" niets, ik hoop wel liefst op een zo leuk mogelijke afspraak.

Jullie hebben ineens een bijvraag van me die ik nog had (omtrent de vriend) ook ineens beantwoord, het lijkt mij ook redelijk dat hij daar niet moet bij komen zitten aangezien ik hem nog niet gezien of gesproken heb. Ben ik jullie zeer dankbaar voor.

U mag gerust nog verder discussieren, ik vind het heel interessant.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2010, 19:35
gerard321
gerard321 is offline
lol waarom zou dit niet kunnen, als je er verder niks mee bedoelt is het goed, als je intentie is om iets kapot te maken of what ever dan ben je niet slim bezig
Met citaat reageren
Oud 03-11-2010, 15:48
Lekker-chickie
Lekker-chickie is offline
gewoon doen.!
ik zou niet weten waarom niet,
haar vriend hoort haar te vertrouwen dat ze alleen met je uit gaat en meer niet
Met citaat reageren
Oud 03-11-2010, 20:07
Kode
Kode is offline
Vandaag heb ik dan maar geprobeerd een afspraakje te maken en ze komt een filmpje meepikken hier ^^
Met citaat reageren
Oud 04-11-2010, 06:01
Verwijderd
Ik vind het nog steeds wel vreemd dat je eerst spreekt van 'haar mee uitvragen' en nu weer van 'een afspraakje maken'. Dat zijn termen die je normaal gesproken gebruikt voor mensen waarmee je een relatie aan het opbouwen bent, niet voor mensen waarmee je een vriendschap aan het opbouwen bent. Als je een film gaat kijken met je mannelijke vrienden, zeg je dan ook dat je ze mee uitvraagt voor een afspraakje? Misschien moet je eens nadenken over wat je nu eigenlijk van haar wil.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2010, 08:48
Qimm
Qimm is offline
wat valt iedereen toch over terminologie wat maakt het uit hoe je het noemt, het gaat toch om de intensie?
Oud 04-11-2010, 09:50
Verwijderd
Om gewoon vrienden te worden is het meer standaard dat te doen in het bijzijn van gemeenschappelijke kennissen of vrienden ofzo. Dan kun je beter haar een keer meevragen als je zelf iets met vrienden gaat doen, iets wat zij misschien leuk vindt (gezien de plek waar jullie elkaar zagen) en zo heb je gemeenschappelijke mensen. 1 op 1 zou ik vreemd vinden als je elkaar praktisch niet kent en lijkt daarmee op een date. Als je dat wel wil, is het vooral aan haar of zij dat een probleem vindt of niet.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2010, 13:15
blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
wat valt iedereen toch over terminologie wat maakt het uit hoe je het noemt, het gaat toch om de intensie?
en zelfs al hééft hij de intentie om ooit een relatie met haar te beginnen, dat staat hem toch helemaal vrij?
ik had een tijd geleden ook mijn zinnen gezet op een 'bezette man', maar als je iemand beter wil leren kennen om te kunnen weten of het écht klikt en om te weten te komen of het écht iets is, écht meer een bevlieging, dan moét je mekaar toch eerst beter leren kennen? want dat weet je toch niet zomaar?
ik ben toen ook tig keer gaan uiteten met die bezette man, en wij zijn toen altijd héél beleefd en netjes gebleven, we hebben onze partners nooit bedrogen - maar op een bepaald moment hadden we dus door dat het écht klikte en dat we écht voor elkaar gemaakt waren, en toen hebben we onze bruggen pas opgeblazen en zijn we samen iets begonnen. ondertussen getrouwd en baby op komst, dus dat 'afspraakje' met die 'bezette man' was de beste zet die ik ooit heb gedaan.

ik zeg dus, doen!
Met citaat reageren
Oud 04-11-2010, 13:26
gerard321
gerard321 is offline
dan is het not done om te doen, je gaat toch niet lopen kloten in een bestaande relatie waar slaat dat op
Met citaat reageren
Oud 04-11-2010, 13:44
Volk
Volk is offline
Als je relatie door gekloot uit gaat was het toch niet zo'n goede relatie. Als je ervan overtuigd bent dat iemand beter bij jou kan zijn dan bij een ander vind ik dat je ervoor moet gaan. Tenzij die ander duidelijk laat weten geen interesse te hebben. Dan moet je het fatsoen hebben een stap achteruit te doen en de ander gelukkig laten zijn.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2010, 13:57
blauw engeltje
Citaat:
Als je relatie door gekloot uit gaat was het toch niet zo'n goede relatie. Als je ervan overtuigd bent dat iemand beter bij jou kan zijn dan bij een ander vind ik dat je ervoor moet gaan. Tenzij die ander duidelijk laat weten geen interesse te hebben. Dan moet je het fatsoen hebben een stap achteruit te doen en de ander gelukkig laten zijn.
voilà.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2010, 14:03
blauw engeltje
Citaat:
dan is het not done om te doen, je gaat toch niet lopen kloten in een bestaande relatie waar slaat dat op
TS gaat toch niet "kloten" in een bestaande relatie? hij wil gewoon een meisje beter leren kennen, en dat is zeker zijn goed recht. als dat meisje daarop ingaat betekent dat alleen maar dat ze TS blijkbaar OOK beter wil leren kennen, dus is er al helemaal geen probleem.

het probleem is dat jij je inbeeldt dat je de vriend van het meisje bent, en dat je het maar niets zou vinden als je vriendin eventueel interesse zou kunnen hebben in een ander.

tja, bummer...
Met citaat reageren
Oud 04-11-2010, 15:10
Verwijderd
Citaat:
het probleem is dat jij je inbeeldt dat je de vriend van het meisje bent, en dat je het maar niets zou vinden als je vriendin eventueel interesse zou kunnen hebben in een ander..
Hierop inhakend: TS, wat vind je ervan als het meisje interesse in jou blijkt te hebben? Bouw je dan het contact af? Ga je door tot een relatie? En als je dan een relatie zou krijgen, ooit, zou je dit contact dan zien als stiekem toch wel een beetje zien of er een relatie in zat? Dat je daarmee alsnog de 'stoker' bent binnen hun relatie..

Ik zat me af te vragen waarom het meisje ja zal zeggen, ik zou zelf altijd de voorkeur hebben van groepjeskennismakingen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-11-2010, 15:19
Qimm
Qimm is offline
oh nee dat lijtk me niets, 1 nieuw iemand is eng genoeg hoor. Brr ik vind het niets om als vreemde eend in ene groep met bestaande dynamiek te belanden. 1 op 1 vind ik minder eng.
Oud 04-11-2010, 15:25
gerard321
gerard321 is offline
Citaat:
TS gaat toch niet "kloten" in een bestaande relatie? hij wil gewoon een meisje beter leren kennen, en dat is zeker zijn goed recht. als dat meisje daarop ingaat betekent dat alleen maar dat ze TS blijkbaar OOK beter wil leren kennen, dus is er al helemaal geen probleem.

het probleem is dat jij je inbeeldt dat je de vriend van het meisje bent, en dat je het maar niets zou vinden als je vriendin eventueel interesse zou kunnen hebben in een ander.

tja, bummer...
nou nee, maar fijn dat je voor mij dingen kan inbeelden wel handig. als iemand een relatie heeft moet je dat gewoon respecteren
Met citaat reageren
Oud 04-11-2010, 15:39
Qimm
Qimm is offline
wtf

hoe respecteer je een relatie niet door beviend met iemand te willen raken _O-
Oud 04-11-2010, 16:54
gerard321
gerard321 is offline
dat bedoelde ik niet hoor....
Met citaat reageren
Oud 04-11-2010, 17:00
Qimm
Qimm is offline
maar daar gaat het topic wel over, waar heb jij het dan over?
Oud 04-11-2010, 17:09
blauw engeltje
Citaat:
nou nee, maar fijn dat je voor mij dingen kan inbeelden wel handig. als iemand een relatie heeft moet je dat gewoon respecteren
nee, nu draai je nog steeds rond de pot!
als die jongen dat meisje beter wil leren kennen heeft hij daar het volste recht toe, als hij verliefd is op haar OOK, en als hij éigenlijk graag een relatie met haar zou willen hebben heeft hij er ook nog steeds het volste recht toe om dat aan haar kenbaar te maken.
als dat meisje - met vriend - nou vindt dat ze die jongen OOK beter wil leren kennen - ondanks vriend - dan zie ik echt niet waarom het probleem bij de jongen zou liggen?? mensen hebben gevoelens, waarom zou je je daar niet naar mogen gedragen??
ligt het probleem dan niet eerder bij het meisje? of nog eerder, bij de relatie van het meisje? want als het écht 100% goed zit tussen hen heeft die vriend van dat meisje toch helemaal niets te vrezen, eender welke intenties de derde partij zou hebben??

en zolang TS het meisje niet zomaar ineens gaat zoenen of zich echt opdringen aan haar vind ik écht niet dat hij "haar relatie niet respecteert".
Met citaat reageren
Oud 04-11-2010, 18:52
Verwijderd
Citaat:
Ben ik iedereen, tegenwoordig? Ik ben de enige die iets over de terminologie zegt

Ja, het gaat om de intentie, maar de woorden die hij gebruikt kunnen wel iets zeggen over zijn intentie. Hij mag van mij best bevriend raken met een meisje dat hij ook aantrekkelijk vindt, maar als hij denkt dat ze aan het daten zijn terwijl zij denkt dat ze bevriend aan het raken zijn, gaat een van de twee teleurgesteld raken.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2010, 19:51
Qimm
Qimm is offline
natuurlijk ben jij iedereen, sarah
Oud 07-11-2010, 17:15
Kode
Kode is offline
Dit afspraakje is allereerst bedoeld (voor mij althans) om haar beter te leren kennen, en om wat plezier te maken. Vind ik haar leuk, en wilt ze alleen vriendschap, ja, dan is dat spijtig, het is niet dat ik diepe gevoelens heb voor haar. Mocht ze mij ook zien als relatiemateriaal, dan is dat heel fijn.

Iemand vroeg hier of dit afspraakje niet bedoeld was als aftasting ofdat ze relatiemateriaal is; Ja, waarom niet, tot nu toe vind ik het een leuk meisje en ze ziet er best goed uit, mag ik toch even kijken of het er niet in zit hé, maar niet door te forceren natuurlijk.

Achja, we zien wel wat er van komt.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2010, 19:14
hookee
hookee is offline
Citaat:
Vind ik haar leuk, en wilt ze alleen vriendschap, ja, dan is dat spijtig...
Nou ja, dan zijn je intenties toch anders dan wat je ons aan het begin van het topic wilde laten geloven.

En wat blauw engeltje zegt is waar. Het wordt overal verfoeid om in bestaande relaties te "roeren" maar het is ieder's volste recht. Echter, beide partijen zijn dan ook volledig verantwoordelijk; TS door haar uit te vragen, het meisje om dat te acccepteren. Dat begint al bij MSN-en.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2010, 20:19
Kode
Kode is offline
Citaat:
Nou ja, dan zijn je intenties toch anders dan wat je ons aan het begin van het topic wilde laten geloven.

En wat blauw engeltje zegt is waar. Het wordt overal verfoeid om in bestaande relaties te "roeren" maar het is ieder's volste recht. Echter, beide partijen zijn dan ook volledig verantwoordelijk; TS door haar uit te vragen, het meisje om dat te acccepteren. Dat begint al bij MSN-en.
Misschien ben ik wat onduidelijk geweest: dat was gesteld als voorwaarde dat ik haar leuk zou vinden (leuk vinden op een manier dat ik haar als relatiemateriaal zie). Dat was dus een mogelijke situatie, het is niet gezegd dat die situatie zich voor gaat doen, wie weet valt ze wel tegen, alles kan nog gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2010, 20:25
deadlytown
deadlytown is offline
Ik zou zeggen spreek een x met der af.

en het lijkt me dat je alleen vrienden wilt worden? dan is gewoon beter leren kennen geen fout.
Oud 09-11-2010, 15:48
Armoed
Armoed is offline
Hoeft mijn vriendin niet te proberen iig.
Oud 11-11-2010, 08:29
blauw engeltje
Citaat:
Hoeft mijn vriendin niet te proberen iig.
spijtig genoeg heb jij der niks aan te zeggen of ze het hoeft te proberen of niet ze maakt toch haar eigen beslissingen??
Met citaat reageren
Oud 11-11-2010, 11:55
JustADreamer
JustADreamer is offline
Ik zou als meisje in een relatie er wel over na moeten denken of ik met een gozer afspreek of niet. Als het té goed klikt dan gebeurd het niet, klikt het niet genoeg dan gebeurd het ook niet. Als ik het idee heb dat ik een vriendschappelijke klik met iemand heb, maar me verder niet tot hem aangetrokken voel zie ik geen probleem. Ik wil geen risico lopen dat ik mijn vriend kwijt raak. Ik weet dat ik andere mannen aantrekkelijk kan vinden, lijkt me vrij normaal, maar dat betekend niet dat ik me in situaties ga plaatsen waarin er ook daadwerkelijk iets zou kunnen gebeuren. Op dit moment niet althans, als ik het idee heb dat ik iets beters zou kunnen vinden dan wat ik in deze relatie heb, ja dan ligt het weer anders...
Oud 11-11-2010, 12:46
blauw engeltje
Citaat:
Ik zou als meisje in een relatie er wel over na moeten denken of ik met een gozer afspreek of niet. Als het té goed klikt dan gebeurd het niet, klikt het niet genoeg dan gebeurd het ook niet. Als ik het idee heb dat ik een vriendschappelijke klik met iemand heb, maar me verder niet tot hem aangetrokken voel zie ik geen probleem. Ik wil geen risico lopen dat ik mijn vriend kwijt raak. Ik weet dat ik andere mannen aantrekkelijk kan vinden, lijkt me vrij normaal, maar dat betekend niet dat ik me in situaties ga plaatsen waarin er ook daadwerkelijk iets zou kunnen gebeuren. Op dit moment niet althans, als ik het idee heb dat ik iets beters zou kunnen vinden dan wat ik in deze relatie heb, ja dan ligt het weer anders...
als je niet het idee hebt dat je iets beters zou kunnen vinden dan wat je in je huidige relatie hebt zàl je niet iemand vinden waarmee het "té goed klikt" ... of wel dan
ik kan iemand ook erg aantrekkelijk vinden, maar daarom zou ik mezelf dus echt niet 'verleiden' door met die persoon uit te gaan oid hoor ... waarmee ik bedoel: ik kan gerust met andere mannen die ik aantrekkelijk vind omgaan/uitgaan ZONDER in de verleiding te komen om vreemd te gaan oid.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2010, 20:17
Armoed
Armoed is offline
Citaat:
spijtig genoeg heb jij der niks aan te zeggen of ze het hoeft te proberen of niet ze maakt toch haar eigen beslissingen??
lol nee ik ben daar niet zo van ('ze maakt toch haar eigen beslissingen'), als ze dat soort dingen wil doen dan kan ze vertrekken, ik hou haar niet tegen
Oud 11-11-2010, 23:00
serac
serac is offline
Citaat:
Je moet dan gewoon zeggen dat je "gewoon als vrienden" iets leuks wil gaan doen, zonder bijbedoelingen. Die bijbedoelingen heb je natuurlijk wel, maar de meeste vrouwen zijn wel naïef genoeg om daar in te trappen.

voor Kazet Nagorra :
Ho ho !
verwaande aap !

voor TS : gewoon doen, stel haar iets voor, en als jullie samen uit zijn, maak je duidelijk dat het alleen vrienden is ; je ziet vanzelf of het schip strandt, niks mis mee.

Laatst gewijzigd op 11-11-2010 om 23:06.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten