Advertentie | |
|
![]() |
|
euhh, rente betaal je over de (resterende)hoofdsom niet over dat bedrag dat je aflost...
De maandelijkse rentekosten, voor het eerste jaar, zijn 500 per maand. Er wordt echter niet maandelijks betaald, maar 1 maal per jaar op 31 december (verschil tussen kosten en uitgaven). In de opgave berekend de ondernemer per kwartaal zijn winst, en neemt dan 1500 aan rentekosten op (januari, februari en maart)
|
![]() |
Ik heb nog een vraag over m&o, misschien dat iemand deze ook kan beantwoorden?:
De NV heeft een stockdividend gedeclareerd van 10% en een cashdividend van 10%. De winst bedroeg €250.000,-. de dividendbelasting bedraagt 15%. Het nominaal geplaatste kapitaal bedraagt €1.000.000,-. De nominale waarde van een aandeel is €100,- . Er is €50.000,- beschikbaar gesteld voor vennootschapsbelasting. Nu is mijn vraag hoeveel bedraagt het stockdividend en het cashdividend? Mijn antwoordenboek geeft 0,1x€1.000.000,- voor beide (stockdividend 0,1x€1.000.000,- en het cashdividend 0,1x€1.000.000,- ). Maar waarom doen die 10% van het geplaatste aandelenkapitaal en niet van de winst? Brokkepap |
![]() |
|
Permanence is een werkmethode voor administreren, het zorgt ervoor dat een bedrijf op regelmatige intervallen (bijvoorbeeld wekelijk, maandelijks of in de opgave per kwartaal) kan kijken hoe het bedrijf er voor staat. Praktisch zie je de permanence door kosten die je bijvoorbeeld eenmaal per jaar moet betalen (zoals de rentekosten in de opgave) al per kwartaal als kosten op te nemen.
2e vraag: Dividend wordt altijd over het nominale geplaatste aandelen kapitaal berekend, is gewoon een regel.
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|