Met een aantal mensen van mijn afdeling spelen we dit jaar het sinterklaasspel: een dobbelspel waarbij iedereen cadeautjes inzet en die met behulp van een dobbelsteen en opdrachtjes verdeeld worden.
Iedereen moet een stuk of 4 cadeautjes meenemen, voor een euro of 10 bij elkaar. Niet veel geld per cadeautje, en toch wil je met iets leuks aankomen. Iemand tips? Leuke aanbiedingen gezien, frusteltjes tegengekomen, ervaringen uit een verdelen met geslaagde cadeautjes? Er zijn vast meer mensen die deze tips kunnen gebruiken, dus barst los!
Bij ons was een fles jipenjanneke champanje het hoogtepunt. Het was ingepakt, dus iedereen dacht dat het een echte fles drank was en wilde die van de ander hebben als ze iets van de ander mochten kiezen.
Dit is niet allemaal voor een dergelijk iets met collega's geschikt.
Een paar jaar geleden was er bij ons spel een hele strijd over een blikken doosje met een fietsbandenplakset, omdat (behalve de koper) niemand wist wat er in zat.
Ik ben uiteindelijk maar een Blokker binnen gestampt en heb wat spulletjes gekocht: kerstlampjes, wollen huissokken, een drankspel en een vaas. We zullen zien of iemand het leuk vindt.
Speelgoedwinkels hebben voor de categorie ´jeugdsentiment´ vaak in de <5euro bakken nog wel een tamagotchi, een magic twisty of een dvd van bassie en adriaan liggen.
een staatslot deed het goed vorig jaar, en een apparaat dat je aan je sleutelbos kon hangen en dat dan piepte als je er naar floot was ook een groot succes en grote pakjes doen het ook altijd goed voor het dobbelen