![]() |
|
Als je twijfelt moet je het niet doen, want dan krijg je er spijt van.
Toen ik ontmaagd ben, was ik ontzettend verliefd op die jongen. Dat was de reden dat ik zoiets had van: 'Nou wil ik het.' Ik zie het bij mijn huidige vriend ook. Hij heeft zijn eerste keer met een willekeurig meisje beleeft, omdat hij 'het wel eens tijd vond worden'. Hij heeft daar nu spijt van. Nou ligt dat bij jongens misschien net iets anders dan bij meisjes, maar toch. Ik zou zeggen: wanneer jij je er goed bij voelt en je weet zeker dat je er klaar voor bent, dan kan het best. Over dat eventuele andere jongens dan af zouden haken, ik denk dat dat wel meevalt. Bij meiden is dat inderdaad wel sneller, dat ze het raar vinden dat hun vriend al met een ander meisje het bed heeft gedeeld, of met meerdere. Jongens denken daar niet zo diep over na ![]() Ik zou zeggen: denk er goed over, of je het zeker wilt en of je er klaar voor bent. Als je twijfelt over de jongen, dan moet je het niet doen. Dan kun je beter even wachten ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
maar het is echt niet iets waar je zo van af knapt hoor sowieso, wat voor vriend is het nou als je het daarvoor niet wilt? |
![]() |
|
![]() |
Het verschilt inderdaad per jongen. Sommige jongens zijn er gewoon vies van, anderen vinden het niet leuk dat je je 'seksueel-emotioneel' aan een ander hebt gegeven, anderen houden inderdaad meer van een maagdelijk meisje maar ook héél veel jongens hebben er geen problemen mee.
In ieder geval, als een jongen zelf ook geen maagd meer is mag hij niet zeuren. Maar tegelijkertijd ook, als je ergens nog twijfelt, moet je gewoon lekker ermee wachten. Misschien dat die twijfel binnenkort weg is. Je wilt er in ieder geval geen spijt van krijgen achteraf! |
![]() |
|
Ik zat (zit) hier ook behoorlijk mee, omdat mijn vriend niet mijn eerste is (en wat dat lastiger maakt - ik wel de zijne). Maar hij is een stuk christelijker opgevoed dan ik en hij vindt het helemaal geen probleem - eigenlijk was het ook best prettig dat ik al een beetje wist wat te doen en wat ik wou enzo, en we niet allebei zo liepen te klooien. De geen seks voor het huwelijk-regel die de bijbel voorschreef, stamt uit een tijd waar geen voorbehoedsmiddelen waren en ook geen voorzieningen voor alleenstaande moeders. Als je alleen seks had als je getrouwd was, wist je zeker dat je een kostwinnaar (de man) en een verzorger (de vrouw) had voor het kind, en dat dat zo zou blijven en het kind dus fatsoenlijk zou opgroeien en de vrouw niet verstoten zou worden door de gemeenschap. Tegenwoordig zijn er voorbehoedsmiddelen en zelfs als je die niet verstandig gebruikt, word je niet de gemeenschap uitgestuurd als je onverhoopt toch zwanger raakt. Wachten met seks tot het huwelijk is dus helemaal niet meer noodzakelijk. Bovendien - stel je voor dat je met iemand trouwt op wie je heel verliefd bent, maar de seks blijkt heel verschrikkelijk te zijn? En dan is de verliefdheid over, en dan is hij eigenlijk ook niet zo'n leuke man, en dan is je hele huwelijk weg. Nou is dat een rampscenario, maar het kan volgensmij geen kwaad om iemand op elk vlak te leren kennen voordat je je voor eeuwig aan diegene bindt.
|
![]() |
|
dus conclusie:
voor bijna alle mensen is het niet raar om het hun eerste keer te doen met iemand die het al heeft gedaan. en je zult waarschijnlijk daardoor niet niet een relatie kunnen hebben als iemand van de twee ontmaagd is ![]()
||
![]() |
Citaat:
Overweeg in alle rust wat je (ooit) wilt en wanneer, en laat je vooral niet pushen, door niemand niet. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Weetje, ik snap hoe je je voelt en waarom je er zo over denkt, maar het is tegenwoordig onrealistisch om van elkaar te verwachten dat je elkaars eerste bent. Als je je goed voelt bij hem en hem vertrouwd en je weet dat je er klaar voor bent en er volledig achter staat moet je je niet door "toekomstige" vriendjes laten leiden. Als toekomstige hij je niet zou willen omdat je al eerder sex hebt gehad horen jullie niet bij elkaar.
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
ontmaagd worden Daphne99 | 5 | 06-05-2013 13:57 | |
Seksualiteit |
wil ONTMAAGD WORDEN (ben 15) xboyboyx | 7 | 19-07-2006 14:04 | |
Seksualiteit |
Wie word eerder ontmaagd? amoblaz | 56 | 17-06-2006 07:15 | |
Seksualiteit |
Ik wil ontmaagd worden (ben 15) xboyboyx | 24 | 02-05-2006 17:41 | |
Seksualiteit |
ontmaagd worden meisje833 | 52 | 13-12-2005 15:36 | |
Seksualiteit |
Kun je ontmaagd worden door een meisje? Madame Blanche | 25 | 29-12-2002 02:26 |