Oud 08-02-2011, 20:43
Associated
Associated is offline
Ik zou het niet erg vinden als ik nu dood ging.
Want ik heb geen vrienden,en ik doe nu Havo 4. Als de dood bent hoef je lekker niets te leren en te doen.
Ik loop alleen maar te stressen om mijn tentamens en toetsen en huiswerk goed te maken.
ik wordt ook een beetje gepest,maar een klein beetje gelukkig.
Ik kan net zo goed een geweer kopen en mensen gaan neerknallen. ( wil ik niet hoor, toch)
Oud 08-02-2011, 20:49
Picidae
Picidae is offline
True dat zou je kunnen doen, maar daar schiet je verder weinig mee op.
En als je dood ben lig je daar maar te liggen, dat verveeld ook snel.
En ach ik heb ook geen goede vrienden, daar ga je echt niet (gelijk) dood aan.
Doe gewoon dingen die je leuk vindt zodat het leven minder leeg wordt .
En zorg dat je wat nuttigs te doen hebt door een baantje te zoeken...
Met citaat reageren
Oud 08-02-2011, 21:04
surimeid
surimeid is offline
ik zou kijken om met iemand te gaan oraten en je hart te luchten.
Er speelt meer mee denk ik en als je jou problemen en stress met een ander kan delen valt er al een last van je schouders. Dus dat is de eerste stap die ik zou zetten en je moet zo denken.Nog bijna anderhalf jaar en je begint aan een nieuwe studie. Nieuw mensen en dus een nieuwe start! Wie weet hoe leuk dat kan uitpakken voor je.

Probeer het eens!
Oud 09-02-2011, 00:01
Thinus
Thinus is offline
Als je geen leuk leven hebt doe er dan wat aan ipv zelfmedelijden te hebben. Dood zijn kun je nog zo lang doen, en mij lijkt er niet eens zoveel aan.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2011, 05:28
olha1
olha1 is offline
wat Thinus bedoeld is ga wat leuks doen probeer mensen te ontmoeten doe eens iets anders en zo heb je een leuker gevarierdd leven (al zijn er ook mensen natuurlijk die niet van verandering houden...)
Oud 09-02-2011, 08:16
Noeleke
Noeleke is offline
Citaat:
wat Thinus bedoeld is ga wat leuks doen probeer mensen te ontmoeten doe eens iets anders en zo heb je een leuker gevarierdd leven (al zijn er ook mensen natuurlijk die niet van verandering houden...)
Geen persoonlijk kritiek, maar meestal vinden zulke mensen (ik ben er zelf één van) het niet heel vanzelfsprekend om naar mensen toe te lopen en hoi te zeggen. Ik word ook een beetje gepest en heb geen echte vrienden, maar zoals de eerste reactie al zei (ik kan zn naam niet zien ) gewoon doorgaan, want je schiet er niet veel mee op als je gaat knallen.

Hopelijk heb je er wat aan

EDIT: de naam was XandiXy
Met citaat reageren
Oud 09-02-2011, 12:17
Pyro Power
Pyro Power is offline
Citaat:
Ik kan net zo goed een geweer kopen en mensen gaan neerknallen. ( wil ik niet hoor, toch)
Zou het misschien niet helpen door eens normaal te doen tegen andere mensen?

Citaat:
je snijdt jezelf? wauw, dan ben je levenloos.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2011, 12:39
Verwijderd
Misschien kan je een sport gaan doen die je leuk vindt? Dan ontmoet je daar vanzelf mensen. Of als je niet zo sportief bent bijvoorbeeld een cursus, muziekles ofzo. Als je alleen maar bezig bent met school en verder niets leuks doet, is het inderdaad heel saai, dus probeer iets te vinden dat je naast school kan doen en waarbij je ook nog eens andere mensen ontmoet. Dan wordt het vanzelf leuker
Met citaat reageren
Oud 09-02-2011, 21:29
Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Vind een passie, geef liefde aan mensen. Geef liefde aan jezelf.
Het leven draait niet alleen om school. Het leven draait om jou!
Oud 10-02-2011, 00:41
Batave
Batave is offline
Je kan je ook minder druk maken om dingen.
Oud 10-02-2011, 06:49
olha1
olha1 is offline
volgens mij is het juist dat er te weinig dingen zijn?
Oud 10-02-2011, 17:16
Verwijderd
Dood zijn is juist helemaal niet wat vind ik.

Ik hou van LEVEN!
Met citaat reageren
Oud 14-02-2011, 01:06
TheEditor
TheEditor is offline
Opgebouwd stressniveau. Deal with it.

Hoe erg het ook kan zijn.

Ik ben nooit gepest, daar niet van, maar er was altijd 1 gast die de zeik op mij nam. Niemand nam mij er op serieus, tot hij mij echt ooit door het lint liet gaan. Laten we zeggen dat het geen klein akkefietje was, en het niet mijn schuld was, anders ben ik een half uur verder met alles uit te leggen.

Ik heb hem toen op het schoolplein in elkaar gemept. Heb er ook gezeur van gekregen, maar mijn punt werd duidelijk, ik liet me niet zo makkelijk pushen door alles en iedereen.

Ik walg van mensen die graag makkelijk problemen zoeken, willen vechten. Je weet wel, typisch volk dat je tijdens het uitgaan zo nu en dan tegenkomt. Maar ik zag weinig anders te doen, dus ik sloeg hem liever in elkaar dan er niets aan te doen. Heb er nooit spijt van gehad.

Zie wat nodig is, doe wat nodig is. Als je je zo makkelijk rond laat pushen door alles en iedereen, doe er wat aan. Confronteer ze, en desnoods doe je het niet helemaal volgens het boekje. (als de schoolleiding je niet serieus neemt, neem het dan in eigen handen)

Laatst gewijzigd op 14-02-2011 om 23:43.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2011, 17:25
Joël
Joël is offline
Hoi,

Vervelend om je verhaal te horen. Ik heb zelf in een soortgelijke situatie gezeten op de basis- en middelbare school. Een klein beetje pesten moet je niet onderschatten; het kan schade aan je psyche veroorzaken waar je de rest van je leven mee rondloopt. Dat je ook al aangeeft niet meer te willen leven en fantaseert over mensen neerknallen zegt mij wel genoeg; het klinkt vrij ernstig. Het zijn erg normale gedachten onder de omstandigheden waarin je zit.

Een aantal tips:
- Heb je hobby's, of dingen die je leuk vind om te doen? Veel hobby's kun je samen met anderen doen, en daar kun je echt goede vrienden aan over vinden. Misschien niet eens vrienden voor het leven, maar het is erg belangrijk om een paar leeftijdsgenoten te vinden waarmee je samen dingen kan ondernemen. Als je geen hobby hebt, zoek er een. Snookeren, poolen, darten, breien, schaken, fietsen, wandelen andere sporten; het maakt eigenlijk niet uit, als je maar iets vind wat je leuk vind om te doen... Zoiets moet er zijn.
- Ga naar een huisarts, die kan je doorverwijzen naar instanties die trainingen geven waardoor je beter leert om met bepaalde situaties om te gaan, bijvoorbeeld een sociale vaardigheidstraining. Eigenlijk hebben de mensen die je wilt neerknallen dat misschien meer nodig dan jij, maar het kan je helpen om weerbaarder te worden. Over het algemeen denk ik echter dat zo'n sociale vaardigheidstraining vooral werkt als je daarna in een nieuwe sociale omgeving terecht komt, omdat in de huidige de verhoudingen misschien al bepaald zijn. Misschien voel je je beschaamd om deze stap te zetten, maar geloof me, je kunt de rest van je leven met een probleem blijven rondlopen, en dat wil je niet!
Oud 17-02-2011, 19:00
Em.
Em. is offline
Maar om eens in te gaan op de vraag in je TT: nee, ik denk niet dat je erg raar bent. De puberteit is sowieso niet echt een makkelijke periode, hoewel dat ook per mens verschilt, en ik denk dat er best wel wat meer mensen "dood" willen dan je op het eerste gezicht zou zeggen. Dood tussen aanhalingstekens, omdat je eigenlijk niet dood wilt, maar gewoon niet (zo) wilt leven. Je wilt niet dóód (want dood is niets) je wilt gewoon geen stress en geen angst. Als jij mocht kiezen tussen dood en een leven doorbrengen in een hangmat met *dingen die je leuk vindt*, dan denk ik dat je uiteindelijk het leven in die hangmat wilt. Je wilt niet dood, je wilt gewoon helemaal niets doen en rustig kunnen blijven liggen en het dekbed over je hoofd heentrekken of weet ik veel wat. Tenminste, dat is mijn ervaring.

Het is een kutperiode waar je inzit, vertel mij wat, maar het heeft wel iets van als álles kut is, kan men je eigenlijk niets meer maken. Misschien heeft je doodschieten fantasie daar ook samenhang mee, want hey, je kan de hele zooi toch neerschieten, het maakt tóch niets uit. Je wilt al dood, je wilt alles al kwijt, dus, so what?

Alleen word je niet gelukkiger van zo'n fantasie. Misschien kun je je 'het maakt toch geen zak meer uit' gevoelens proberen te richten op dingen die je zo frustreren. Word eens goed pist op zo'n belachelijke toets, op de hele belachelijk school, denk eens 'ik leer eens niet! ' en ontdek dat je er inderdaad niet dood aangaat. Wat moet je met een niveau dat te hoog ligt - waar je niet gelukkig van wordt? Of lees ik dat verkeerd tussen de regels door - school is te zwaar, te veel? Want als dat zo is, heb er dan eens schíjt aan, en ga lekker mbo doen, want je gaat er toch niet dood aan, ze kunnen je toch niets meer maken. School is wel 'belangrijk', maar binnen grenzen, want het moet niet je leven op gaan eten. Gelukkig zijn/worden is belangrijker, en dat wordt je over het algemeen niet van tevéél moeten leren.

En als je 'gewoon' te veel waarde aan school en goede cijfers en alles goed doen hecht (waar ik weer een held in ben, het is voor mij niet te moeilijk, maar ik kan er nog onder stressen) dan kan een beetje meer 'so what' ook geen kwaad. Soms moet je niet teveel /care voor iets hebben. Vooral niet om iets waar je niet dood aan gaat.

En de overgebleven tijd kun je inderdaad het beste besteden aan iets doen, schijnt iedere keer opnieuw te blijken. Ga sporten werken zingen musciceren vrijwilligerswerk doen vakken vullen whatever. Beweging schijnt goed te doen voor je, hoe zeg je dat, hoe je je voelt, behalve bij mij natuurlijk ;p en bovendien kan een andere omgeving, andere mensen die je even aan kunt spreken, ook heel goed doen voor je zelfvertrouwen/behoefte aan sociaal contact. Al is het maar iemand die je elke keer begroet, dan word je immers al gezien.
Oud 20-02-2011, 15:26
BroodPiraat
BroodPiraat is offline
(zelf)moord is een permanente oplossing voor een tijdelijk probleem...
Met citaat reageren
Oud 20-02-2011, 17:45
olha1
olha1 is offline
Citaat:
qft
Oud 20-02-2011, 23:04
Jefar
Jefar is offline
Citaat:
Niet als je zelfmoord pleegt omdat je chronisch verlamd bent aan je benen. /captain obvious
Oud 21-02-2011, 21:49
FluffyKitten
FluffyKitten is offline
Citaat:
Niet als je zelfmoord pleegt omdat je chronisch verlamd bent aan je benen. /captain obvious
Als we wijs gaan doen:
verlamming is tijdelijk permanent.
over enkele jaren kunnen ze operaties uitvoeren waardoor je weer behoorlijk kan functioneren.
dus nu niet meer zo baas doen.
Oud 23-02-2011, 14:55
Verwijderd
Citaat:
Citaat:
Als we wijs gaan doen:
verlamming is tijdelijk permanent.
over enkele jaren kunnen ze operaties uitvoeren waardoor je weer behoorlijk kan functioneren.
dus nu niet meer zo baas doen.
Chronisch verlamd aan je benen hóeft geen reden te zijn om je leven niet meer te kunnen leven. Zelfmoord is dan een oplossing voor het kutgevoel dat je hebt doordat je verlamd bent, terwijl dat kutgevoel wel onder controle te krijgen is wanneer je leert om te gaan met je handicap.

Wanneer iemand echt alleen nog maar in bed kan liggen en met z'n ogen kan knipperen, lijkt het me wel erg zwaar om die keuze te maken. Maar zelfs dan kun je er nog uit komen, denk ik, door maar dingen te vinden die je blijven stimuleren en motiveren. Dat lijkt me een héél zwaar proces.

Over echt ondraaglijk lijden zonder uitzicht op iets beters, mja, dan kun je idd misschien nog hoop vinden in het 'misschien vinden ze nog een medicijn uit' oid.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2011, 21:46
Verwijderd
Zelfmoord overweeg je eigenlijk wanneer je niet beseft dat je perceptie vertekend is en het wel leuk kán zijn, hoewel het op dat moment in de verste verte daar niet op lijkt. Dus cliché blabla, maar er zíjn leukere dingen te doen en als je ze niet in je eentje kunt bereiken, kun je daar altijd hulp bij vragen. Zelfmoord is dus volgens mij ook inderdaad een oplossing voor het gevoel dat je op dat moment hebt, maar zeker niet hoeft te houden.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2011, 13:27
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Volgens mij heeft ts niet om een discussie over zelfmoord gevraagd. Maargoed.
Oud 25-02-2011, 22:40
Balthazar
Balthazar is offline
Om even terug te komen bij de TS zijn eerste post. Het is nou eenmaal zo dat school tijd van je vraagt maar de tijd buiten school kun je ook doorbrengen met vrienden van buiten de school. soms even tijd maken voor je vrienden dat wordt vaak ook wel gewaardeerd. En misschien kom je erachter dat 1 van je vrienden eigenlijk een hele goede vriend is. De dood is sowieso nooit de oplossing, je doet er alleen maar andere mensen verdriet mee.

Het zou voor de mensen die je proberen te helpen ook wel leuk zijn dat je reageert op onze reacties. wat je wel en niet goed vind want daar leren wij ook weer van.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2011, 16:04
Joshua101
Joshua101 is offline
sorry maar je moet even stil staan hoe prachtig het leven is.
ik zou zeggen ga een stukje wandelen en geniet van je omgeving.
en stel dan die vraag nog een keer aan jezelf.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2011, 19:39
Associated
Associated is offline
Oke, Wat jullie moeten weten is dat ik niet op straat loop met het hoofd naar beneden en met een gezicht van: Oh di gaat zo huilen. Ik heb lol met mijn vrienden op school en nouja, pesten het is af en toe een grapje over mij, maar de volgende les maak ik er weer 1 over hem. Je weet wel, het is gewoon onschuldig pesten.
Maarja ik ben dus best gelukkig, normaal dus. Maar als ik fantaseer over een aanvalsgeweer te kopen en mijn school binnen te lopen en mensen neer te schieten vindt ik het wel, nou.... ok. ik denk niet van OMG dan ben ik dood, nee maar meer van: ok ik ben dood, klaar. Ik vind het leven nou ook niet zo leuk. Ik zou het nog steeds niet erg vinden om dood te gaan. Ik vind het best leuk omdat te fantaseren eigelijk, meer omdat ik wel benieuwd ben naar de reacties, want ik lijk gelukkig maar als ik dan de school aanval...... (gebeurt niet want,waar koop ik een geweer?)
Oud 10-03-2011, 22:47
Verwijderd
Nou ik ga je niet tippen waar je die kopen kan. (dat weet ik zelf ook niet eens). Maargoed, wat de reacties dan zijn, kun je zelf toch ook wel verzinnen. Je hoort het ook wel eens op het nieuws.
Maar dat je er serieus over fantaseert vind ik nou niet helemaal oke... Iedereen zal geschokt, verdrietig en ontdaan zijn. Nou dat is leuk..?!
En in je 1ste post zeg je dat je geen vrienden hebt en nu heb je ze wel en maak je er lol mee? Wel mooi dat je ze hebt hoor, want echte vrienden zijn dierbaar(vind ik).
Met citaat reageren
Oud 11-03-2011, 11:32
napoleonzuurtje
napoleonzuurtje is offline
het feit dat je dit topic opent laat al zien dat je je leven goed genoeg vind om er minstens over te twijfelen.
en ik zou niet te veel naar reclames van de NEM kijken de volgende tijd.
niet doen, zoek hulp
Oud 14-03-2011, 20:13
Associated
Associated is offline
Citaat:
het feit dat je dit topic opent laat al zien dat je je leven goed genoeg vind om er minstens over te twijfelen.
en ik zou niet te veel naar reclames van de NEM kijken de volgende tijd.
niet doen, zoek hulp

Wat is NEM?
Oud 15-03-2011, 17:40
Rivka
Rivka is offline
In plaats van te whinen kun je ook nog proberen om iets van je leven te máken, in plaats van schrijven dat het lekker makkelijk is om dood te zijn. Het leven is niet altijd leuk, dus? Iedereen dealt met stress en moeilijke emoties, maar is dat een reden om je leven dan maar meteen in de 'afvalbak' te gooien? Deal with it en leef een fijn leven.
Oud 15-03-2011, 22:07
On efil
On efil is offline
Citaat:
Want ik heb geen vrienden,en ik doe nu Havo 4. Als de dood bent hoef je lekker niets te leren en te doen.
Ik loop alleen maar te stressen om mijn tentamens en toetsen en huiswerk goed te maken.

Vrienden zoeken dan, zo moeilijk is het niet.

Met citaat reageren
Oud 16-03-2011, 15:43
Verwijderd
@Hierboven, dat gaat niet altijd zo gemakkelijk als er al veel ''kliekjesvorming'' is, en voor sommige is dat nou eenmaal wat lastiger.....
Met citaat reageren
Oud 14-04-2011, 22:12
Ronald245
Ronald245 is offline
Citaat:
Oke, Wat jullie moeten weten is dat ik niet op straat loop met het hoofd naar beneden en met een gezicht van: Oh di gaat zo huilen. Ik heb lol met mijn vrienden op school en nouja, pesten het is af en toe een grapje over mij, maar de volgende les maak ik er weer 1 over hem. Je weet wel, het is gewoon onschuldig pesten.
Maarja ik ben dus best gelukkig, normaal dus. Maar als ik fantaseer over een aanvalsgeweer te kopen en mijn school binnen te lopen en mensen neer te schieten vindt ik het wel, nou.... ok. ik denk niet van OMG dan ben ik dood, nee maar meer van: ok ik ben dood, klaar. Ik vind het leven nou ook niet zo leuk. Ik zou het nog steeds niet erg vinden om dood te gaan. Ik vind het best leuk omdat te fantaseren eigelijk, meer omdat ik wel benieuwd ben naar de reacties, want ik lijk gelukkig maar als ik dan de school aanval...... (gebeurt niet want,waar koop ik een geweer?)

hmm zo denk ik ook wel eens... maar dan zit ik echt diep in de put...
vraag me af wat erna de dood komt
Met citaat reageren
Oud 15-04-2011, 12:12
Laura_x_
Laura_x_ is offline
Zelfmoord lost niks op. Er zijn zoveel mensen die om je geven, je zou ze er echt veel verdriet mee doen. Denk daar maar eens over na.

Ga afleiding zoeken, word lid van sportclub bijvoorbeeld en leer nieuwe mensen kennen. Als je er echt moeite voor doet, zal het vanzelf beloond worden. En vooral erover blijven praten.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2011, 15:13
Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Ken je Tony Robbins? Een heel goede man die je kan helpen.
Wacht, ik stuur je wat filmpjes, die je zult moeten kijken omdat ik je anders behoorlijk dom vind :/

http://www.robbinsmadanestraining.com/final.html

http://www.robbinsmadanestraining.com/finalsandra.html

http://robbinsmadanescoachtraining.com/?p=198

http://robbinsmadanescoachtraining.com/?p=629

http://robbinsmadanescoachtraining.com/?p=661

http://www.robbinsmadanestraining.com/jimview1.html

Je hoeft ze niet allemaal te bekijken, maar de meeste gaan over mensen die zelfmoord willen plegen en het is heel nuttig

Oud 15-04-2011, 15:23
Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Trouwens, als je op school mensen wilt schieten, doe dit dan niet op het Montessori Lyceum Amsterdam of het IJburg College. Dankjewel!
Oud 15-04-2011, 18:19
Aphrodite013
Aphrodite013 is offline
Klinkt misschien een beetje cliché,maar 15 is gewoon een lastige leeftijd..
Maar ook een hele leuke!
Nieuwe dingen ondekken, leuke dingen doen, gewoon veel lol maken!
Huiswerk is misschien vervelend, maar (helaas) wel nodig..
Het is bijna mei vakantie en daarna nog maar een paar weken voor de zomervakantie, probeer daar aan te denken!?
Het leven is te mooi en leuk om eruit te stappen!

Veel sterkte
Met citaat reageren
Oud 15-04-2011, 20:08
Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Nee, kijk gewoon de video's.
Oud 16-04-2011, 20:56
olha1
olha1 is offline
Citaat:
Ken je Tony Robbins? Een heel goede man die je kan helpen.
Wacht, ik stuur je wat filmpjes, die je zult moeten kijken omdat ik je anders behoorlijk dom vind :/

http://www.robbinsmadanestraining.com/final.html

http://www.robbinsmadanestraining.com/finalsandra.html

http://robbinsmadanescoachtraining.com/?p=198

http://robbinsmadanescoachtraining.com/?p=629

http://robbinsmadanescoachtraining.com/?p=661

http://www.robbinsmadanestraining.com/jimview1.html

Je hoeft ze niet allemaal te bekijken, maar de meeste gaan over mensen die zelfmoord willen plegen en het is heel nuttig

die gozer is echt goed...

wel een goede aanrader.
Oud 18-04-2011, 11:06
Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Citaat:
die gozer is echt goed...

wel een goede aanrader.
Zeker, ik wil dan ook heel graag naar zijn seminar ooit.
Oud 21-04-2011, 18:49
Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Heb je ze gekeken? En anders als antwoord op je vraag: JA.
Oud 27-04-2011, 00:32
DoubleG
DoubleG is offline
Citaat:
Ga ik heel vervelend zijn: Wie zegt dat jij niets hoeft te doen na de dood? Ja maar! Dat weet je niet. Dus dat klopt niet. Het lijkt een makkelijke weg, maar is dat echt zo? Een leuke vraag.

Dat je je druk maakt over de uitslagen is belangrijk. Doe je dit niet dan zul je er ook niet veel omgeven.

Een geweer kopen en anderen van het leven beroven? Lees je bericht nog eens. En daarna nog eens. En vraag je dan af wat je er mee bereikt. En dan niet voor het moment maar in de lange termijn.

Je kampt met stress, en dat is heel vervelend. Maar waarom opgeven als je al bijna acht-tien jaar ergens voor vecht? Beetje zonde, niet? De makkelijkste weg, is niet altijd de beste. Geloof me, ik heb ook wel eens gehad: Wat nou als ik de pijp uit ging. Maar er zijn zoveel goede dingen in het leven die je dan misloopt. Er zijn veel mensen die weer in jou positie willen zijn gewoon omdat je alles kunt beleven voor de eerste keer. Het is niet raar dat je dit voelt. Heus niet!

Iniedergeval sterkte.

Laatst gewijzigd op 27-04-2011 om 00:38.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten