Oud 10-05-2011, 18:24
hulpje
hulpje is offline
Hoi,

Ik wilde graag wat studies van mensen horen waarin je later het grote geld kan gaan verdienen. Hoewel dat erg egoistisch klinkt, heb ik geen ander keus. De studie waar ik zo van hou, is jammer genoeg een lotingstudie en aangezien daar een reeel kans bestaat dat dat niet gaat gebeuren en mijn levensdroom dmv een loterij kapot kan gaan, wilde ik dus gewoon schijt hebben aan onze maatschappij en voor het grote geld gaan.

Nu wilde ik graag weten met welke (WO)studies je later perspectief hebt op een zeer goed betaalde baan. Ik hoorde bijv. dat econometrie een zeer vruchtbare studie was (1 op 3 wordt miljonair!) , ik wilde graag wat meer studies horen van deskundigen hier. Hoewel ik natuurlijk gewoon hoop dat ik ingeloot raak voor mijn droom-studie, moet ik alvast rekening gaan houden met een plan B. En aangezien ik voor de rest geen enkele affiniteit heb met welke studie dan ook, moet het maar zo.

Bij voorbaat dank!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-05-2011, 19:06
Em.
Em. is offline
Om eerlijk te zijn denk ik niet dat je ergens komt als je het alleen 'om geld' doet. Ik denk niet dat je daarmee een hele studie (en waarschijnlijk een zware ook, want je wordt niet zomaar rijk) vol kunt houden. En zelfs al kun je dat, als je je elke dag naar een baan moet slepen die je niet leuk vindt, wordt het ook niets. En als je dat doorzettingsvermogen toch hebt, stop het dan allemaal in goede cijfers halen zodat je wel ingeloot wordt? En zoek een tweede optie die je leuk lijkt.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2011, 19:34
Kesa
Kesa is offline
Citaat:
Hoewel dat erg egoistisch klinkt, heb ik geen ander keus. De studie waar ik zo van hou, is jammer genoeg een lotingstudie en aangezien daar een reeel kans bestaat dat dat niet gaat gebeuren en mijn levensdroom dmv een loterij kapot kan gaan, wilde ik dus gewoon schijt hebben aan onze maatschappij en voor het grote geld gaan.
Er zullen vast wel mensen in de maatschappij rondlopen die het allemaal voor het grote geld doen, maar het is de vraag of ze er gelukkig mee worden. Kies liever een studie die je leuk vindt ( als je daar veel mee kunt verdienen, is het alleen maar mooi meegenomen ). Als je voor het grote geld iets gaat studeren wat je niet leuk vindt of met tegenzin doet, zul je niet gelukkiger door het leven gaan.

Als ik trouwens vragen mag: voor welke studie had je je dan willen inschrijven?
Met citaat reageren
Oud 11-05-2011, 08:53
hulpje
hulpje is offline
Dank voor jullie tips.

Bij gaat het over Geneeskunde trouwens, met een gemiddelde van 7,4 ben ik nu twee keer uitgeloot en voor mij was deze studie echt alles. Door één of ander idioot misverstand mocht ik decentraal niet meedoen. Nu voel ik me dus echt aan de rand van de afgrond wb mijn kansen voor deze studie.

En hoewel ik het zelf ook niet kan geloven, kan ik gewoon geen enkele andere studie bedenken die me zou boeien. Iets in de trant van Geneeskunde zou ook zo naar zijn, dan wordt je telkens geconfronteerd met het feit dat je er in de buurt zit, maar toch ook weer niet.

En ja, als je dan niet echt een 2e keuze in je hart hebt zitten, dan blijft het geld over. En ook al is dit niet de mooiste motivatie, het is voor mij op dit moment echt de énige overgebleven motivatie.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2011, 14:33
Verwijderd
denk dan ns na,
wil je met mensen werken of niet?
wil je veel met getallen werken of niet?
wil je veel moeten reizen voor je werk of niet?
wil je op kantoor werken of niet?
etc.etc.etc.
op die manier vallen er in ieder geval al wat meer dingen af en heb je meer kans dat je toch iets kiest wat je ligt, want dat er werkelijk geen enkele andere studie is die bij je past of je op zn minst een beetje ligt is volgens mij gewoon bullshit
Met citaat reageren
Oud 11-05-2011, 15:02
Em.
Em. is offline
Probeer gewoon eens zónder vooroordelen naar heel veel andere studies te gaan kijken, zowel universitair als hbo. Ik heb het idee dat mensen nog wel eens de neiging hebben om zich blind te staren op (vooral) geneeskunde. Geneeskunde heeft ook van alles, bekendheid, status, kans op een goedverdienende baan, goed imago... Daar leggen andere studies het al gauw magertjes tegen af. Maar misschien valt het allemaal wel mee als je naar andere studies gaat kijken zonder enige idee vooraf als 'ik wil dit eigenlijk toch niet want ik wil geneeskunde doen'. Ik kan me niet voorstellen dat al die mensen die alléén maar geneeskunde willen doen, echt niet bij een andere studie passen. Misschien zelfs wel beter, zonder dat je dat weet? En ik zou inderdaad geen 'net-aan-geen-geneeskunde'-studie kiezen, net zoals je beter niet alleen af kunt gaan op geld (hoewel dat laatste me nog een slechter idee lijkt).
Met citaat reageren
Oud 11-05-2011, 16:18
Verwijderd
Is het anders niet nog een optie om eerst een propodeuse te halen van een andere gezondheidsstudie en dan door te gaan naar geneeskunde? Ik weet niet of dat voor geneeskunde mogelijk is, maar er zijn studies waar je na een propodeuse toegelaten wordt.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2011, 16:34
piraat013
piraat013 is offline
Met fiscale recht en rechtsgeleerdheid , fiscale economie ,tandheelkunde kun je een hoop geld mee verdienen
Met citaat reageren
Oud 11-05-2011, 17:41
deuces4me
deuces4me is offline
Als je echt veel geld wil verdienen is studeren niet altijd de meest logische stap, ondernemen, handelen, pokeren, makelaar worden, tweedehands auto's verkopen etc. zal vaak een betere manier zijn om echt rijk te worden dan 5 jaar lang in de boeken gaan zitten om vervolgens een startsfunctie van 2 jaar te nemen en zo langzaam door te groeien... Denk daarom goed na over de motivatie voor je studiekeuze, baseer deze op veel dingen maar niet puur op geld.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2011, 23:15
T_ID
T_ID is offline
Ik kan wel allerlei dingen opnoemen, maar je moet je één ding bedenken, als je dat gaat studeren, doe je dat werk daarna toch wel een jaar of veertig. Als je dan iets kiest dat je totaal niet ligt, dan staat het bijna vast dat je of je studie niet gaat halen, of doodongelukkig wordt van het werk dat je gaat doen.

Als jij strafrecht of accountancy gaat doen voor het grote geld, en je bent van nature geen ellebogenwerker, dan kom je bijvoorbeeld niet ver. De weg om hogerop te komen verloopt via plekken waar ze tien mensen aannemen voor één baan, en dan lekker die mensen elkaar kapot laten maken totdat de beste (of in ieder geval minst sociale) overblijft.

Je moet het maar net willen...

Citaat:
Als je echt veel geld wil verdienen is studeren niet altijd de meest logische stap, ondernemen, handelen, pokeren, makelaar worden, tweedehands auto's verkopen etc. zal vaak een betere manier zijn om echt rijk te worden dan 5 jaar lang in de boeken gaan zitten om vervolgens een startsfunctie van 2 jaar te nemen en zo langzaam door te groeien... Denk daarom goed na over de motivatie voor je studiekeuze, baseer deze op veel dingen maar niet puur op geld.
Gozer....
Tig makelaarskantoren gaan failliet, de enige die iets wint bij gokken is degene die het organiseert, ondernemers halen het meestal niet, de winstmarges in de autohandel zijn heel erg klein.

Geeft al aan waarom studeren wel de beste manier is om rijk te worden. De wet van vraag en aanbod is keihard als het aankomt op de hoeveelheid kennis voor een bepaalde werkzaamheid.

Laatst gewijzigd op 11-05-2011 om 23:22.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2011, 13:51
Verwijderd
De beste garantie om direct na je afstuderen een dik prima salaris te hebben, is tandheelkunde. Alleen word je daar natuurlijk nooit stinkend rijk van.
Stinkend rijk word je door een goed idee te hebben, dan een bedrijf op te zetten en je idee voor zo veel mogelijk geld te verkopen. Als basis daarvoor zou je bedrijfseconomie kunnen studeren, maar uiteindelijk komt het dan toch aan op je eigen creativiteit.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2011, 20:18
.Daan
.Daan is offline
Als je geld wil gaan verdienen moet je de medische kant opgaan en denk daarbij aan chirurgie. Hou er wel rekening mee dat deze opleidingen geen 4 jaar duren maar dat je er wel wat langer mee bezig bent!

Daarnaast moet je wel zeker weten of je het wil.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2011, 08:22
Verwijderd
Citaat:
Als je geld wil gaan verdienen moet je de medische kant opgaan en denk daarbij aan chirurgie. Hou er wel rekening mee dat deze opleidingen geen 4 jaar duren maar dat je er wel wat langer mee bezig bent!

Daarnaast moet je wel zeker weten of je het wil.
misschien had je z'n openingspost moeten lezen, het probleem is nou juist dat-ie is uitgeloot voor geneeskunde
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten