Oud 12-07-2011, 00:42
KillZeMall
KillZeMall is offline
Dit is misschien een stomme vraag...waarschijnlijk wel..., maar ik vroeg mij af of het mogelijk is om een bachelor degree te halen zonder daar 4 jaar naar een school voor te moeten gaan...

De reden dat ik mij dit afvraag is omdat ik Frans ga studeren, 4 jaar lang, maar eigenlijk ook Spaans wil leren. Je kunt ze niet allebei kiezen tegelijkertijd, dus ben ik verplicht Spaans te gaan studeren na mijn Fransstudie, dat dus ook weer 4 jaar zou duren....

Er is niet een soort test ofzo of een andere mogelijkheid om de tweede studie te ...verkorten? Met test bedoel ik, een test ofzo die je moet doen waardoor je, als je het haalt, enkele jaren kunt overslaan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-07-2011, 06:19
Verwijderd
Ik weet wel dat mijn zus haar bachelor Nederlands versneld doet. 2 jaar in 1 bij wijze van spreke. Misschien dat je daar eens naar zou kunnen informeren?
Met citaat reageren
Oud 12-07-2011, 13:56
AzN
AzN is offline
Waarom mag je die twee bacheloropleidingen niet tegelijkertijd doen? Ook niet op 'n andere universiteit?

En tijdens mijn eerste bachelorjaar mocht ik al 'n tentamen doen voor 'n tweedejaarsvak. Ik weet niet of je dit door kan trekken en dus alle tweedejaarsvakken in 't eerste jaar mag doen. Als je hetzelfde zou (mogen) doen met 't derde en 't vierde jaar, kun je je bachelortitel in twee jaar behalen .
Oud 12-07-2011, 16:47
T_ID
T_ID is offline
Voordat je een bachelor krijgt moet je een bepaald vakkenpakket afronden. Er bestaat dus niet zoiets als jaren overslaan.

Wel is het vaak mogelijk om bepaalde algemene vakken of vormingsvakken voor de ene en voor de andere studie te laten tellen, waardoor je dus per keer dat dat gebeurd, een vak minder hoeft te doen. Met name in de vrije ruimte van je vakkenpakket is dit van toepassing.
Oud 12-07-2011, 21:22
Verwijderd
Waarom wil je niet gewoon Frans en Spaans tegelijk gaan studeren dan? Dat lijkt mij prima te combineren, de vakken overlappen veel en het zijn allebei studies met weinig contacturen en een matige studiebelasting.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2011, 18:13
KillZeMall
KillZeMall is offline
Nou het zit zo, ik ga dus naar de Vertaalacademie in Maastricht en daar kun je maar een taal kiezen (spaans/frans/duits) waarin je dan verder gaat... Ik kan niet twee bacheloropleidingen tergelijk doen, dus Spaans ergens anders gaan studeren tergelijkertijd met mijn fransstudie in Maastricht..., dat gaat sowieso financieel niet... Ik wil heel graag Spaans en Frans tergelijkertijd studeren, maar ik ben al aangemeld en heb de boeken al en noem maar op... Daarnaast is er volgens mij geen school in Nederland die beiden talen tergelijkertijd geeft... of wel? Ben ook absoluut neit bang voor de combinatie, want dat zal wel gaan... Ik denk dat er niets anders op zit dan mijn Frans studie te doen en daarna mijn Spaans studie...ben ik wel 8 jaar verder voordat ik er iets mee kan doen... x.x;
Met citaat reageren
Oud 13-07-2011, 21:31
Breg
Breg is offline
Ik weet natuurlijk niet wat je precies met Spaans wilt gaan doen, maar waarom wil je per se een bacheloropleiding Spaans doen? Kan je het niet via andere (avond)cursussen leren naast je studie Frans? En dan eventueel als je klaar bent met je studie een tijdje in een Spaanstalig land doorbrengen om je kennis te verbeteren?
Oud 15-07-2011, 01:56
KillZeMall
KillZeMall is offline
Yup dat ben ik ook van plan denk ik =P Ik hoef niet zo zeer een bachelordegree er in te hebben...maar wilde weten of dat mogelijk was
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten