Oud 05-01-2012, 12:12
Sv3nie
Sv3nie is offline
Hallo,

Ik zit met een lastige keuze qua studeren, ik doe vwo en heb een NT profiel met economie en informatica. En ik ben nog altijd op zoek naar een studie, waar ik nog niet bepaald uit ben. Voor als nog trekken de technische studies mij het meeste, het probleem waar ik mee zit is dat er op een technische studie het overladen zit met jongens en er dus weinig meisjes zijn. Ik ben bang dat ik mij hier op zo'n studie toch wel aan zou gaan ergeren. Hebben jullie misschien tips voor dit probleem?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-01-2012, 12:26
Verwijderd
Ik weet niet precies hoe het zit met de jongens/meisjes ratio bij verschillende technische studies, maar ik dacht gehoord te hebben dat er juist steeds meer meisjes een technische studie gaan doen. Als je een studie hebt uitgekozen, zou ik gewoon eens een meeloopdag doen en dan kun je dat soort dingen ook vragen. Misschien zijn er trouwens meer meisjes wanneer je een technische studie gaat doen, maar niet aan een technische universiteit. Welke studies zou je op dit moment willen doen?
Met citaat reageren
Oud 05-01-2012, 13:28
Lotte^^
Lotte^^ is offline
Aan welke studies denk je?
Ikzelf doe kunstmatige intelligentie, dat is een combinatie van informatica en psychologie en hier is ongeveer 1/3 meisjes. Ik volg ook veel vakken met informatica en informatiekunde en daar zijn echt veel minder meisjes. ongeveer 3 of 4 per jaar.
Maar zou het een probleem zijn als er zo weinig meisjes zijn? Je kan ook dingen buiten je studie gaan doen, zoals sporten of een studentenvereniging, waar dan wel weer meer meisjes zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten