Oud 16-01-2012, 20:27
mueslireep
mueslireep is offline
Een paar maanden terug ben ik de ziels gelukkige eigenaar geworden van een synology DS211. Het apparaatje in kwestie werkt prima maar ik zou graag een IP blocker willen gebruiken waar ik mijn eigen lists kan importeren zoals bij het programma peerblock en moblock. Weten jullie hoe ik deze software krijg geinstalleerd op de DSM?

Standaard is al een IP blocker aanwezig maar deze heeft niet de mogelijkheid om zelf IP adressen in te voeren. Google lijkt geen antwoord te bieden dus ik hoop dat één van de mensen hier er ervaring mee heeft..
Oud 17-01-2012, 14:57
Verwijderd
Is er geen mogelijkheid je clients een lijst te voeren in plaats van je NAS zélf?
Met citaat reageren
Oud 18-01-2012, 17:49
mueslireep
mueslireep is offline
jazeker, ik kan peerblock installeren op mijn pc maar normaalgesproken voert mijn NAS downloads uit als ik overdag op school ben. daarbij komt dat er elke dag twee a drie IP-adressen worden geblokkeerd door 5x verkeerd inloggen, meestal zijn dat buitenlandse IP-adressen. Omdat ik vooral download uit nieuwsgroepen en torrents met vooral Nederlandse seeders zou ik graag alle ranges willen blokkeren die niet uit zijn gegeven aan Nederland ook omdat het een wat veiliger gevoel geeft. Met peerblock in windows of moblock op linux is dat mogelijk..

Ik zit nu te denken.. ik kan wel met SSH inloggen.. misschien kan ik UFW installeren en daar handmatig wat ranges instellen van IP-adressen die ik toe wil staan..
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten