Oud 18-06-2012, 19:36
Livestyle
Livestyle is offline
Hoi,

Ik ben 13 jaar en zit in 3 VWO. Op de basisschool heb ik een klas overgeslagen, dus ben ik de jongste van mijn klas. Nu is dat niet mijn probleem (ookal heeft het er wel mee te maken). Veel vrienden heb ik niet, en die die ik heb zie ik niet vaak. Ik zit nogal vaak gewoon thuis.
Ik ben nogal onzeker (al is dat de laatste tijd wat minder geworden) en dat zit me op sociaal gebied in de weg. Volgend jaar kom ik in een andere klas en daar zie ik best wel tegenop.

Heeft iemand een idee wat ik het beste kan doen om gewoon... tsja, wat socialer te worden?

Alvast bedankt....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-06-2012, 22:15
waterijsje
waterijsje is offline
Zie het juist als een kans dat je in een andere klas komt volgend jaar! Dan heb je weer nieuwe mensen om te leren kennen. Begin een praatje (gewoon hoi, hoe is het/hoe heet je enz) en als het klikt dan loopt dat vanzelf goed.
Je kunt ook de vrienden die je hebt wat vaker vragen om wat te gaan doen. Je moet gewoon in jezelf geloven dat je een leuk persoon bent om mee om te gaan, dan komen de contacten wel. Laat je er in ieder geval niet door tegen houden!
Oud 19-06-2012, 06:53
Livestyle
Livestyle is offline
Bedankt, maar het probleem is: ik zit op een nogal kleine school, en de meesten kennen elkaar dan al. Ik vind het lastig om er dan tussen te komen. Ik probeer dat soms wel, maar dat loopt dan op niks uit.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2012, 10:19
M. Tettenbaum
M. Tettenbaum is offline
Laat je niet kennen en maak gewoon praatjes met iedereen. Als ze je niet moeten: pech voor hen. Ga dan gewoon andere vrienden zoeken, en trek je niets aan van domme mensen die een oordeel over jou hebben omdat je toevallig iets jonger bent.
Oud 14-07-2012, 11:21
Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Zoek leuke mensen buiten je school. Ik zat op een school met 1700 mensen en heb er 1 vriend aan overgehouden, wel heb ik een enorme vriendengroep buiten school gehad. En dat maakt het allemaal wat minder alleen, doe je niet anders voor op school want je zal jezelf voor gek zetten en uiteindelijk voel je jezelf niet meer, word je weer onzeker en val je weer buiten de boot. Het is heel naar allemaal maar als je ouder bent komt het wel goed
Oud 14-07-2012, 12:59
vlindertje07
vlindertje07 is offline
Ik denk dat het vooral je onzekerheid is, die je in de weg zit. Laat in ieder geval je leeftijd geen reden zijn om je onzeker te voelen! Ik heb twee klassen overgeslagen, en dat hoeft echt helemaal geen probleem te zijn. Het hangt voor een groot deel af van je eigen houding: als je er zelf geen issue van maakt, kom je al een heel eind.
En ook in het derde jaar kunnen nog vriendschappen ontstaan. Maar dat moet wel ook deels van jou zelf uit komen; de enige optie is dan dus: gewoon proberen en een praatje aanknopen! Vaak volgt de rest dan vanzelf. En soms zijn het zelfs de mensen van wie je het niet verwacht, die hele leuke vrienden blijken te zijn.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2012, 12:59
M. Tettenbaum
M. Tettenbaum is offline
Citaat:
Zoek leuke mensen buiten je school. Ik zat op een school met 1700 mensen en heb er 1 vriend aan overgehouden, wel heb ik een enorme vriendengroep buiten school gehad. En dat maakt het allemaal wat minder alleen, doe je niet anders voor op school want je zal jezelf voor gek zetten en uiteindelijk voel je jezelf niet meer, word je weer onzeker en val je weer buiten de boot. Het is heel naar allemaal maar als je ouder bent komt het wel goed
Ik ging altijd in de leerlingenraad, de feestcommissie, etc. - daar zitten de echt leuke mensen.
Oud 14-07-2012, 16:43
Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Citaat:
Ik ging altijd in de leerlingenraad, de feestcommissie, etc. - daar zitten de echt leuke mensen.
Ja klopt, de schoolkrant e.d, de meer artistieke types die wel bij mij pasten Wellicht bij jou ook?
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten