Zoals Cherry zegt: hobby's zoeken. Ik ben wat dat betreft ook eenzaam, ik heb hier weinig tot geen vrienden, maar ik heb zat om me mee bezig te houden, dus ik heb geen tijd om me zielig te voelen ^^ Het handigste is natuurlijk hobby's te vinden/krijgen waarbij je mensen ontmoet, maar ook dat is geen must, als je het graag doet. En ik zou er dringend aan beginnen, want hoe ouder je wordt, hoe vervelender het gaat worden als je totaal afhankelijk bent van je partner.
Heb je interesses? Ga daar dan op voort. En anders kun je nieuwe dingen proberen. Een cursus volgen of avondles. Tekenen, schilderen, schrijven, dichten, lezen, naaien, haken, breien, boogschieten, computerspellen (online spellen hebben vaak ook clans of guilds waarbij je je kunt aansluiten en waardoor je misschien makkelijker contacten leert te leggen), dansen, zwemmen, tafelvoetbal, darten, poolen, jeugdbeweging, taalcursus, kookles, bakles, voor mijn part ga je iets doen met kaartleggen of bachbloesemremedies, er is zoveel waarbij je niet goed in sport hoeft te zijn. En er zal toch wel iets zijn dat je leuk vindt?
|