Oud 16-03-2013, 20:45
laalala
laalala is offline
Hai,
Over een aantal maanden word ik 18 en ben ik hopelijk klaar met mijn middelbare school.
Ik zit er over te denken om als werk naaktfoto's te doen voor bladen om een beetje geld te verdienen als student. Geen seks maar meer kunst/erotisch achtig, dus bijvoorbeeld blote borsten. Weet niet of ik ook echt met m'n benen wijd wil.

Alleen ik zit met een vraag: hoe gaat dit later met werk?. Als ik in een bepaald blaadje kom, kan dat problemen opleveren bij sollicitaties? Kunnen zij zien dat ik ooit in een blaadje heb gestaan? Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-03-2013, 21:32
hookee
hookee is offline
Ligt er uiteraard aan wat voor "blaadje", de oplage, welke provincie.
Je loopt altijd het risico dat iemand je herkent, maar de kans dat dat toevallig je a.s. werkgever is lijkt me klein (wel rekening houdend met mijn vorige zin).
Je zou kunnen vragen dat je gezicht uit beeld blijft maar of de fotograaf er (nu of 5 jaar later) iets van aantrekt... Beter is je gezicht zó op te laten maken dat het nagenoeg onherkenbaar is.
Ook is de kans dat de foto's op het internet verschijnen, dan wordt de oplage even wat groter...
Met citaat reageren
Oud 17-03-2013, 12:33
Heer Wil
Heer Wil is offline
zou kunnen dat ze je herkennen, maar als je werkgever zelf naar dat soort bladen kijkt zal hij er geen probleem van maken en ik denk niet dat er veel werkgevers zijn die iedere sollicitant eens even door het internet halen op zoek naar naaktfoto's...
Met citaat reageren
Oud 17-03-2013, 13:02
laalala
laalala is offline
Waar ik bang voor ben is meer dat de plaatjes op internet komen en dat ze alleen maar mijn naam hoeven in te tikken op Google en dat ze dat gelijk zien. Maar goed, thanks voor jullie reactie!
Met citaat reageren
Oud 21-03-2013, 14:41
.Daan
.Daan is offline
Dat blijft natuurlijk wel het risico van internet. Daarnaast ligt het er aan wat voor een bladen het zijn. Zo te horen is het niet jou bedoeling om in bladen te gaan staan waar geile vrachtwagenchauffeurs hun werkdag mee doorkomen. Als de foto als kunstig zijn bedoeld is de interpretatie natuurlijk ook weer anders.

Misschien kan je zelfs een alias aannemen ofzo, zodat je naam niet direct in verbinding staat met de foto's.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2013, 16:16
laalala
laalala is offline
Ik vind het geen probleem om voor een blad te staan voor vrachtwagenchaffeurs. Naja, tot zoverre dat ik alleen bij een auto/motor moet staan met blote borsten en misschien dat m'n ding dan wordt gefotografeerd. En ik zal zeker een andere naam aannemen
Met citaat reageren
Oud 01-04-2013, 00:29
Skinbitten
Skinbitten is offline
Ben je niet een klein beetje wanhopig? Voor zulk werk moet je wel een beetje ervaring hebben met poseren e.d. en dan moet je nog dat wereldje in zien te komen.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2013, 13:55
Tink*
Tink* is offline
Wil je dit risico überhaupt nemen ipv een baantje te zoeken in geaccepteerde sectoren?

Het lijkt me vervelend als je er later spijt van krijgt.. Je moet altijd heel erg blijven oppassen voor anonimiteit en wat dat betreft altijd op je hoede zijn. Heb je dat er voor over? Als je het echt graag wilt dan moet je het zeker doen, maar ik zou er wel heel goed over nadenken.
Oud 01-04-2013, 15:08
Verwijderd
Welk blad :$
Met citaat reageren
Oud 02-04-2013, 12:10
.Daan
.Daan is offline
Citaat:
Wil je dit risico überhaupt nemen ipv een baantje te zoeken in geaccepteerde sectoren?
Waarom heerst er zo'n taboe op? Waarom zou de sexindustrie en naakt modeleren geen geaccepteerde sector zijn? Omdat de meeste mensen het niet willen? De meeste willen ook geen vuilnisman worden? Is toch ook gewoon geaccepteerd.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2013, 12:46
Verwijderd
Citaat:
Waarom heerst er zo'n taboe op? Waarom zou de sexindustrie en naakt modeleren geen geaccepteerde sector zijn? Omdat de meeste mensen het niet willen? De meeste willen ook geen vuilnisman worden? Is toch ook gewoon geaccepteerd.
idd,, er zijn toch ook veel GTST meiden die naakt in bladen staan, en vervolgens ook nog gewoon normale rollen krijgen enzo
Met citaat reageren
Oud 02-04-2013, 21:13
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Ik denk dat het meer gaat om je lichaam 'verkopen' en dat mensen dat zelf liever niet willen nee, daar heerst een taboe op. En je kan wel morele praatjes gaan lopen strooien, maar je helpt de dame ook niet door aan te geven dat het slecht is dat een taboe op bestaat. Het is nu eenmaal zo en daar moet je wel rekening mee houden, daargelaten wat je ervan vindt.
Oud 03-04-2013, 03:36
Verwijderd
Als jij dit zelf wilt en het zelf ook oké vindt, moet je het doen. Maar je zal idd rekening moeten houden met het internet enzo: het komt steeds vaker voor dat directeurs van bedrijven hun werknemers of sollicitanten googlen en dan pics van het uitgaan op Facebook vinden en op basis daarvan dus iemand ontslaan of niet aannemen.. Als het niet per se met de benen wijd is, maar gewoon op een kunstmanier, dan kan je dat prima verantwoorden mocht je ooit het naar je hoofd geslingerd krijgen. En over het verschijnen van die foto's op internet: ik denk dat je daarmee moet overleggen met de mensen bij het blad waar je dit wilt gaan doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten