Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ligt er vaak aan wat je in je systeem hebt zitten.
265 MB RAM (wat weinig nog voorkomt); 512 MB RAM; 1 GB RAM; 2 GB RAM; 3 GB RAM; Het is vaak dat dit als probleem is. Daarnaast, moet je als je met je hardeschijf zou zitten niet vergeten dat je C en D Schijf meestal de zelfde fysieke schijf is. Maar ik denk dat dit geval te maken heeft met het werkgeheugen, dus je aantal RAM dat in je PC zit. Dit is wat je systeem aankan. Hier heb je zelf geen invloed op, tenzij je extra RAM bankjes erbij aanschaft en deze in je systeem zet (waar dit mogelijk is). |
![]() |
|
![]() |
Werkgeheugen is het geheugen wat je computer gebruikt om 'even snel dingen op te slaan'. Een hardeschijf is vrij traag dus als een computer tussendoor de uitkomsten van berekeningen wil opslaan doet hij dat in het werkgeheugen.
Daarin wordt dus alles opgeslagen van de programma's die je geopend hebt. Hier heb je dus zelf invloed op. Je zou denken dat het werkgeheugen dan bijna leeg is als je je pc opnieuw opstart. Dat is echter niet zo, want er zijn een hele boel achtergrond processen(wel of on- gewenst) die dan al bezig zijn. Ook kan je natuurlijk meer werkgeheugen kopen, maar dat raad ik je af als het voor deze ene keer is. |
![]() |
|
![]() |
@marusio, je hebt wel degelijk invloed op welke processen er in je RAM staan. Want als je een proces kwijt wil kan je hem gewoon weghalen in het taakbeheer. Het is natuurlijk aan te raden om niet zomaar alles weg te halen omdat er ook een aantal 'kritieke' processen zijn.
En wat wil je met die opsomming duidelijk maken? |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
32 BIT systemen kunnen up-to 4 GB RAM maximaal. Alles dat daarboven zit zal niet worden gebruikt. Citaat:
De opsomming heb ik gebruikt als mogelijke verduidelijking wat je vaak kan tegen komen in je systemen. Het is misschien wat "jip en janneke uitgelegd", maar ik weet niet in hoevere meerdere mensen bekent zijn op het gebied van RAM/werkgeheugen en wat je daarbij kan aantreffen. Laatst gewijzigd op 10-02-2014 om 22:21. Reden: Bijwerken na extra vraag |
![]() |
|
![]() |
Tuurlijk niet!
PC van een paar jaar oud. Ze wil één keer een filmpje maken. Daarna zal ze de pc waarschijnlijk alleen maar gebruiken om een beetje mee te chatten en af en toe een verslagje maken voor school ofzo. Dan ga je toch geen RAM kopen? Bovendien weet je niet eens hoeveel ze er nu al in heeft. |
![]() |
|
![]() |
Dat klopt, het zal ook één van de laatste mogelijkheden moeten zijn om te gaan doen.
Het is wel een mogelijkheid altijd, maar mijn reactie is eigenlijk meer geweest op grond van het benodigde werkgeheugen. Maar als je te weinig hebt, zal je inderdaad processen moeten schrappen/beëindigen. Als dit niet werkt is bijkopen de laatste mogelijkheid, zoals er al was aangegeven zal het via het desbetreffende systeem moeten gebeuren ivm. alle andere bestanden. Maar je hebt gelijk er in dat het een stap zal moeten zijn die eigenlijk pas als aller laatste mogelijkheid moet zijn. (Ik wil hier verder ook niet over in discussie gaan eigenlijk, helpt de hulp aan het adres van Maylena ook niet) |
![]() |
|
I am so lost.
Maar ik heb het nu EINDELIJK opgeslagen gekregen met een lagere resolutie dan HD en nu wil mijn pws-partner/beste vriendin weer van alles veranderen TT Oh well. En ik gebruik mijn laptop om vrij veel films / series / muziek te downloaden, ik heb ook vrij veel gedownloade programma's waarvan nu nog bestanden op mijn laptop staan, maar ik weet niet wat wat is en durf dus NIETS te verwijderen ![]() Ik videocall heel vaak en doe van alles tegelijk ![]() Ik schrijf veel (heb dus heel veel word bestanden), maakte regelmatig lyrics video's en ik heb zo'n 26,2 GB aan foto's op m'n laptop staan ![]() Ik had ook een hele tijd problemen met een volle harde schijf, maar ik heb zo'n 20 GB verwijderd ![]()
|
je hebt meer dan genoeg ruimte, maar geen genoeg rekenkracht.
Naast een systeem upgrade, kan je , wanneer je de boel wil opslaan" (renderen), alle programma afsluiten die je op dat moment niet nodig hebt. Microsoft heeft nog artikel over de foutmelding geschreven.
Laatst gewijzigd op 13-02-2014 om 08:58. Reden: artikel toegevoegd |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|