Oud 11-06-2014, 20:23
Verwijderd
Hallo,

Ik ga in de vakantie naar barcelona met mijn moeder, mijn broer en ik.

Wij gaan dan naar port aventura park (soort europa park) met de hoogste achtbaan in europa.

In slagharen kan ik niet eens in een 40 meter hoge vrije val of ik sterf al van de angst dat de grond onder me wegzakt.

Deze achtbaan is 77 meter hoog, ik weet dat ik er niet dood aan ga, maar mede hoogtevrees mensen moeten dit gevoel kennen.

Mijn idee was om mijn ogen dicht te doen totdat ik voel dat we naar beneden gaan. In slagharen hielp dit, maar die achtbaan is maar 30 meter hoog.

Ik heb redeljk erg hoogtevrees en durf dan ook niet dingen zoals muurklimmen te doen.

Iemand een idee? Ik wil er graag in, ik ga er namelijk niet dood aan, want er is nog nooit een ongeluk geweest daar.

Okal maakt ogen dichtdoen mijn hoogtvrees erger, ik wil gewoon op dat moment er geen last van hebben.

Bedankt alvast .
Met citaat reageren
Oud 11-06-2014, 20:26
Pluis
Pluis is offline
Het is heel normaal om bang te zijn als je op het punt staat om 40 of 77 meter naar beneden te storten. Zelfs als je veilig en wel in een achtbaan gesnoerd zit. Dat is de hele reden dat mensen achtbanen zo leuk vinden: spanning en achteraf opluchting dat je het gedaan hebt. Dus in plaats van vechten tegen je hoogtevrees, kun je ook jezelf gewoon toestaan om bang te zijn en dan zie je wel wat er gebeurt. Je kunt angst niet met je wil uitzetten, die gaat pas weg als het jou geen bal meer uitmaakt of hij er is of niet.
Oud 11-06-2014, 20:31
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
En bedenk ook: je hóeft er niet in hè? Je gaat er in omdat je het leuk vindt, als je angst het overwint van de nieuwsgierigheid en het plezier kan je altijd nog beslissen er niet in te gaan.
Oud 11-06-2014, 23:46
Verwijderd
Grappig, ik deed vroeger ook altijd mijn ogen dicht in de achtbaan, omdat ik bang was dat ik nogal duizelig zou worden van al dat gedraai en over de kop gaan en ook omdat ik het eng vond. Maar na een paar keer vond ik het wel zonde dat ik dan het meeste niet had gezien.. En toen ben ik gewoon recht voor me uit gaan kijken, werkte wel goed. Ik ben zelf nogal technisch ingesteld en ga daarom niet in achtbanen waar je onder hangt, dat vind ik minder prettig. En ook niet in die die achteruit gaat, omdat ik daar duizelig van wordt en je nek rare bewegingen maakt omdat je dan niet aan ziet komen wat er gebeuren gaat. Dus een beetje wat Daantje zegt: bekijk dee achtbaan en denk je van "nou nee" dan ga je er gewoon niet in. Dan maak je een leuk filmpje van je familieleden die wel "zo gek zijn" om erin te gaan. Lekker laten gaan als ze dat zo nodig willen.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2014, 10:31
Verwijderd
Bedankt voor de reacties, ik ben eruit.

Ik leef maar 1 keer, dit is daarom waarschijnlijk de engste kans om hierin te gaan.

Ik doe gewoon mijn ogen dicht totdat we naar beneden gaan, dan ga ik lekker genieten.

Bedankt
Met citaat reageren
Oud 12-06-2014, 17:08
Verwijderd
Citaat:
Bedankt voor de reacties, ik ben eruit.

Ik leef maar 1 keer, dit is daarom waarschijnlijk de engste kans om hierin te gaan.

Ik doe gewoon mijn ogen dicht totdat we naar beneden gaan, dan ga ik lekker genieten.

Bedankt
Klinkt als een plan! Goed zo. En have fun.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2014, 11:03
Verwijderd

Zulke dingen doen kan jne ook juist helpen om van je angst af te komen.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2014, 09:59
Metallies
Metallies is offline
Ik geef je groot gelijk! Erg knap van jezelf als je je grote angst overwinnen kan. We beloven je 1 ding, wat zul jij je geweldig voelen als jij klaar bent met de rit en weer met beide benen op de grond staat!

Veel plezier!

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten