Oud 24-10-2015, 18:04
DriesDW
DriesDW is offline
Hey!
Ik vroeg mij af wat jullie eigenlijk hiervan vinden. Ik ben transgender (geboren als meisje, maar ga door het leven als jongen) en ik heb een vriendin. Ik heb alles wat betreft seksualiteit al gedaan bij haar (vingeren, beffen,...) maar zij komt alleen aan mijn borstkas (ik ben al geopereerd daar) maar niet aan mijn kruis (want daar ben ik nog niet geopereerd). Wij zelf vinden dit seks. Als in, dat ze ontmaagd is. Mijn argumenten zijn dan ook dat lesbische koppels ook seks hebben, en die dan ook zo ontmaagd zijn. Ik had onlangs een discussie met iemand en die zei dat we helemaal nog geen seks hebben gehad, dat er effectief een penis aan te pas moet komen. Nu vraag ik mij af wat jullie denken?

Mijn vriendin zegt dat zij zich wel ontmaagd voelt, dus voor haar is het ook gewoon seks.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2015, 18:12
Elin3
Elin3 is offline
Dan maakt het toch niet zo heel erg veel uit wat de rest van de wereld er van vindt. Sommige mensen zijn bang dat ze hun maagdelijkheid verliezen door gebruik van een tampon, anderen vinden dat je alleen ontmaagd kan worden als er een piemel in een vagina gaat. Als jij en je vriendin dit prettig vinden, dan maakt het labeltje wat jullie er aan hangen toch niet zo heel veel uit?
Oud 24-10-2015, 18:14
DriesDW
DriesDW is offline
Het maakt ons ook niet zoveel uit, wij vinden dat we seks hebben en dan is dat ook zo. Maar na die discussie vind ik het wel interessant hoe andere mensen daarover zouden denken
Met citaat reageren
Oud 24-10-2015, 18:43
Dekaloog
Dekaloog is offline
Zoals je ongetwijfeld heel goed weet is de wereld heteronormatief en gaat men uit van een binaire M/V-verdeling waarin iedereen penetratieve seks heeft. Binnen die definitie is 'ontmaagd worden' het moment dat er een penis in een vagina gaat. Dat stamt uit de tijd dat er geen anticonceptiemiddelen waren, waardoor seks een groot risico op zwangerschap met zich meebracht. Belang hechten aan maagdelijkheid was een manier om grip te krijgen op vrouwelijke seksualiteit.

Dat wereldbeeld is inmiddels zwaar verouderd, maar sommige mensen blijven daar star aan vasthouden. Op mijn middelbare school zat bijvoorbeeld een christelijk meisje dat volhield dat ze maagd was, ook al had ze veel vrijblijvende seks. Dat ze zich liet fisten en regelmatig een pik in haar kont had was niet belangrijk; ze was nog maagd, dus puur, dus goed. Meisjes die volgens haar definitie geen maagd meer waren keurde ze af. Dat is natuurlijk krom.

De meeste mensen hebben zich aangepast aan de veranderende wereld. Iemand die nu nog vindt dat iets pas seks is als er een penis bij komt kijken is hartstikke dom.

Ik ben zelf voor 't gebruik van de term 'seksueel debuut' als vervanging voor 'maagd zijn'. Of je dan een homoseksueel stelletje bent, of een heterostelletje waarvan de man een pre-op transjongen is, of iemand die vaginisme heeft en zich puur op oraal richt, of twee standaard verliefde cishet-tieners, 't is gaat er vooral om wanneer je voor 't eerst seks bent gaan verkennen. In mijn boekje zijn jullie dat stadium al lang voorbij.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2015, 18:49
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Dat wereldbeeld is inmiddels zwaar verouderd, maar sommige mensen blijven daar star aan vasthouden. Op mijn middelbare school zat bijvoorbeeld een christelijk meisje dat volhield dat ze maagd was, ook al had ze veel vrijblijvende seks. Dat ze zich liet fisten en regelmatig een pik in haar kont had was niet belangrijk; ze was nog maagd, dus puur, dus goed. Meisjes die volgens haar definitie geen maagd meer waren keurde ze af. Dat is natuurlijk krom.
Dit doet me enorm denken aan het domme goedgelovige Jesus-freak meisje uit Awkward. Ik nam aan dat dat overdreven was, maar het komt dus echt voor

Seksueel contact != een piemel in je kut
Oud 24-10-2015, 18:55
Dekaloog
Dekaloog is offline
Ik ben een slecht mens dus ik had destijds een vriend op haar afgestuurd om seks met 'r te hebben, zodat 'ie mij uit eerste hand kon vertellen of het echt waar was.

Wat is Awkward?
Met citaat reageren
Oud 24-10-2015, 19:01
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik ben een slecht mens dus ik had destijds een vriend op haar afgestuurd om seks met 'r te hebben, zodat 'ie mij uit eerste hand kon vertellen of het echt waar was.

Wat is Awkward?
Een MTV serie
Spoiler
Oud 24-10-2015, 19:21
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Oud 24-10-2015, 20:13
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Een MTV serie
Spoiler
Dat is dus een echt ding in Amerika dankzij bijvoorbeeld de abstinence-bewegingen.
Oud 25-10-2015, 09:12
Fitematrulle
Fitematrulle is offline
deze' loophole' mag niet ontbreken in deze topic!

Spoiler

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten