Oud 02-11-2015, 18:59
Eenmaligja
Eenmaligja is offline
Hallo,

Ik heb apart een account aangemaakt omdat ik met en probleem zit wat ik graag kwijt wil.

Het loopt de laatste tijd niet zo lekker tussen mij(19) en mijn vriendin(18). Het is niet dat we ruzies hebben, maar volgens mij zitten we een beetje in een sleur. We zijn nu denk ik zo anderhalf jaar samen. Het eerste jaar was alles heel gezellig leuk, deden we veel samen, maar het laatste halfjaar zien we elkaar meestal nog 1x per week en blijven we af en toe nog een keer bij elkaar slapen. Laatst hadden we afgesproken maar het ging niet door, was gewoon iets tussen gekomen. Ik schrok eigenlijk van mezelf dat ik het helemaal niet zo erg vond dat het niet door ging, Dan kon ik mooi wat anders doen. Mijn vriendin dus de hele week niet gezien. We wonen maar 10 minuten lopen van elkaar.

Er is ook weinig interesse meer voor elkaar, andere dingen die ons bezig houden, en andere interesses.

Zal dit een tijdelijk iets zijn, of is het gewoon tijd om de relatie te stoppen.
Ik zou het heel jammer vinden want ik heb hele mooie tijden met haar gehad, en ik weet zeker dat ik haar ga missen als ik niet meer bij haar ben.

Ik hoop dat jullie wat advies voor me hebben, of mij kunnen vertellen als dit normaal is als je zo lang bij elkaar bent. Ik zit er de laatste weken best mee en weet even niet wat ik wil.

Als er nog vragen zijn stel gerust!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-11-2015, 20:14
Martinnnn
Martinnnn is offline
Ups en downs heb je nou eenmaal..

Misschien is het een idee om binnenkort wat leuks (iets nieuws) met haar te gaan doen?
Met citaat reageren
Oud 02-11-2015, 21:31
Verwijderd
Er komt een moment waar een bepaald hormoon minder wordt aangemaakt, hierdoor wordt je dus minder enthousiast van je partner. Je komt een keer van die roze wolk af. Dit hormoon (kan niet op de naam komen) zal wel weer bij een andere meid op kunnen komen , dit is natuurlijk ook weer tijdelijk. Je raakt gewend aan je partner, het is nu gewoon doorzetten.

Er komt vast wel weer een punt dat het goed gaat, je bent nu op het punt dat je van die roze wolk af bent. Mensen die 5-10 jaar samen zijn zitten echt niet 5-10 jaar op die roze wolk.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2015, 22:03
Elin3
Elin3 is offline
Ga samen weer eens wat leuks doen, neem echt even tijd voor elkaar en toon interesse. Ga samen wandelen, taart bakken, naar de kinderboerderij... Bedenk wat leuks! Heb je een gezellige middag, plan dan vast de volgende activiteit en geef niet zomaar op. Iedereen komt wel eens in een sleur terecht. Is samen met haar iets leuks doen ook niet leuk meer? Dan kan je er beter een punt achter zetten.

Heb je met haar besproken hoe zij weekenden samen ervaart? En hoe zij jullie relatie in de toekomst ziet?
Oud 02-11-2015, 22:16
Eenmaligja
Eenmaligja is offline
Citaat:
Ga samen weer eens wat leuks doen, neem echt even tijd voor elkaar en toon interesse. Ga samen wandelen, taart bakken, naar de kinderboerderij... Bedenk wat leuks! Heb je een gezellige middag, plan dan vast de volgende activiteit en geef niet zomaar op. Iedereen komt wel eens in een sleur terecht. Is samen met haar iets leuks doen ook niet leuk meer? Dan kan je er beter een punt achter zetten.

Heb je met haar besproken hoe zij weekenden samen ervaart? En hoe zij jullie relatie in de toekomst ziet?
Zij ervaart het volgens mij anders dan mij. Zij heeft geen of minder last van de 'sleur'.
Ik ben zelf een veel ondernemender type dan mijn vriendin. Ik spreek vaak af met vrienden, sport, werk en heb het altijd druk. Zij heeft school en ziet zo af en toe eens een vriendin. Ze werkt trouwens ook nog.
Zou het er misschien ook te maken mee hebben dat we een hele andere leefstijl hebben? Dat ik iets anders van haar verwacht?
Ik vind het lastig om te vergelijken omdat ik niet echt veel andere serieuze relaties heb gehad.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2015, 05:43
Elin3
Elin3 is offline
Bespreek dan met haar waar jij behoefte aan hebt. Zeker als zij zo anders in elkaar zit als jij, heeft zij waarschijnlijk geen idee dat jij eigenlijk meer verwacht. Deel dat met haar.

Laatst gewijzigd op 03-11-2015 om 06:06.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2015, 06:01
bierkoning
bierkoning is offline
Praat met haar inderdaad!
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten