Okè, ik moet eerst even laten weten dat het gaat om mijn zus haar vriendje, dat jullie dat maar even weten.
Mijn zus is nogal ... onzeker. Ze kan niet op zichzelf opkomen en veel problemen in het verleden gehad. Ze heeft nu een vriendje (anderhalf jaar), maar het is alleen maar haar vriendje omdat hij zo graag stoer wilde doen en haar mooi enzo vindt, meer niet. Serieus, hij ging versieringstrucs uitvoeren en die werkte bij haar. Blijkbaar kon hij voelen dat mijn zus mentaal heel zwak is. Het lijkt alsof hij haar dwingt om de hele tijd op de bank te luieren en stomme, depressiefmakende spelletjes op haar mobiel te spelen. Ze lijkt me niet gelukkig bij hem, en ze is dan ook heel stil terwijl ze normaal vet veel praat. En wat dat bankhangen betreft: haar vriendje is heel negatief, lacht nooit (komt ook uit dat vervloekte Leeuwarden), heeft nergens motivatie voor en is verslaafd aan alcohol en drugs. Niemand uit ons gezin mag hem, maar goed, mijn ouders zijn toch zwak.
Hoe hun dagen er uitzien: 's nachts in de hele late uren naar bed ('s avonds en 's nachts hebben ze nutteloos doorgebracht op hun o zo vertrouwde bank, op hun telefoon), 's middags opstaan en de hele dag niks doen, ook bankhangen. Dit vind ik heel asociaal en het verbaast me verder ook dat mijn ouders er niks van zeggen. Ze zijn beide 17 en er zit ook geen toekomst in hun; ze doen toch weinig nuttigs. Ze zijn lui en hebben geen zin in fietsen en andere sporten. Als je zo'n leeftijd hebt bereikt, kun je toch wel met zijn tweeën dingen ondernemen van het geld dat je verdient? Vinden jullie dit normaal of niet? Ik vind van niet. Hebben jullie verder nog tips om hiermee om te gaan? Ik word namelijk schijtziek van zijn asociale gedrag. Mijn zus is toch te zwak en blijft overal in hangen, die gaat er toch niks aan doen. Ze heeft ook al meerdere keren aangegeven dat ze alleen wil wonen, wat een liefde... Ze is zelf ook lui, maar nog steeds vind ik het raar.
|