Oud 14-09-2015, 08:29
zeehond23
zeehond23 is offline
Ik ga volgende zomer eens (op de fiets) kijken waar de rijn begint

tentje mee en even 1200km fietsen
Advertentie
Oud 14-09-2015, 09:36
Vlerkje
Vlerkje is offline
Mag ik achterop?
Met citaat reageren
Oud 14-09-2015, 09:37
zeehond23
zeehond23 is offline
waarom niet gewoon mee?
Oud 14-09-2015, 09:40
Verwijderd
Fietsvakantie
Met citaat reageren
Oud 14-09-2015, 09:54
Vlerkje
Vlerkje is offline
Citaat:
waarom niet gewoon mee?
Ik kan inderdaad ook prima zelf fietsen! Moet ik eerst even een degelijk fietsje kopen, maar dat was ik sowieso al van plan.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2015, 10:06
zeehond23
zeehond23 is offline
voor zoiets moet je een fiets huren joh!
Oud 14-09-2015, 10:15
Verwijderd
Citaat:
voor zoiets moet je een fiets huren joh!
Ehhh dat zou ik niet doen
Met citaat reageren
Oud 14-09-2015, 10:21
zeehond23
zeehond23 is offline
ehh ik ga toch niet mijn mountainbike verafschuwen met allemaal bagagedragers etc?
Oud 14-09-2015, 10:23
Verwijderd
Citaat:
ehh ik ga toch niet mijn mountainbike verafschuwen met allemaal bagagedragers etc?
Een mountainbike lijkt me ook niet geschikt nee Maar je moet tijdens een fietsvakantie van >1000km er wel op rekenen dat je wat zal moeten klussen onderweg, dus wel handig als je je fiets een beetje kent en wat reserve-onderdelen mee hebt. Ik weet niet of een verhuurbedrijf dat heel relaxt vindt, bovendien loop je ook het risico dat je al een fiets met afgeragde versnellingen en remmen meekrijgt. Nou zal je met deze route misschien vooral over asfalt fietsen dus dan is er misschien minder risico op dingen die kapot gaan, maar toch.
En ik vind het persoonlijk ook wel fijn als ik al wat kilometers gemaakt heb op de fiets zodat je niet na 1 dag al enorme zadelpijn en een verrekte rug hebt
Met citaat reageren
Oud 14-09-2015, 10:25
Verwijderd
Ik vind zelf een hybride toerfiets het meest geschikt, dus wel met een sportief stuur en veel versnellingen maar ook goede stevige bagagedrager etc.

http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-...reviousPage=lr

http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-...reviousPage=lr

Zoiets dus
Met citaat reageren
Oud 14-09-2015, 10:28
zeehond23
zeehond23 is offline
Klussen aan een fiets is no problemo. En ik kijk natuurlijk wel naar wat voor fiets ik huur he
Oud 14-09-2015, 10:29
Verwijderd
Citaat:
Klussen aan een fiets is no problemo. En ik kijk natuurlijk wel naar wat voor fiets ik huur he
Ja oke, misschien ben ik ook teveel de standaard fietsverhuur gewend, er zijn vast ook wel bedrijven die er op gericht zijn om fietsen te verhuren voor dit soort vakanties. Maar toch, denk ik dan, hoeveel geld ben je kwijt aan huren? Je kan ook op marktplaats kijken naar een goed tweedehandsje en die van tevoren helemaal nakijken, dan kun je er vaker mee op vakantie gaan!
Met citaat reageren
Oud 14-09-2015, 10:31
Verwijderd
Ik wil komende zomer in Ierland fietsen! Maar mijn vriend moet het altijd weer gekker maken en die wil vanuit Roemenie of Biarritz naar Nederland fietsen
Met citaat reageren
Oud 14-09-2015, 10:35
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
Ja oke, misschien ben ik ook teveel de standaard fietsverhuur gewend, er zijn vast ook wel bedrijven die er op gericht zijn om fietsen te verhuren voor dit soort vakanties. Maar toch, denk ik dan, hoeveel geld ben je kwijt aan huren? Je kan ook op marktplaats kijken naar een goed tweedehandsje en die van tevoren helemaal nakijken, dan kun je er vaker mee op vakantie gaan!
da's ook waar. Nou, ik heb nog een jaartje ongeveer
Oud 14-09-2015, 16:43
Verwijderd
Hoe kom je erbij dat je iets zou moeten klussen aan een fiets als je er 1200km mee rijdt? Die dingen gaan bij mij niet stuk o zo'n kleine afstand. Lekke band een keer maar dat is niet echt iets dat stuk gaat op de manier dat een kabel knapt.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2015, 21:03
Verwijderd
Citaat:
Hoe kom je erbij dat je iets zou moeten klussen aan een fiets als je er 1200km mee rijdt? Die dingen gaan bij mij niet stuk o zo'n kleine afstand. Lekke band een keer maar dat is niet echt iets dat stuk gaat op de manier dat een kabel knapt.
Ehh ervaring van 2 fietsvakanties? Nou was dat wel beide keren met eerst een vliegreis met de fietsen, dus dat was ook niet heel bevorderend, maar zeker als je in landen bent waar je vooral over onverharde wegen moet fietsen wil er wel eens wat stukgaan. Hoeft niet te gebeuren, maar wel handig als je de standaard dingen een beetje kunt vervangen van je fiets. Banden is inderdaad wel het meest voorkomende probleem
Met citaat reageren
Oud 14-09-2015, 21:05
Verwijderd
Ik snap het echt nog steeds niet, ik heb op Mathilde zeker 10.000km gefietst en slechts één keer een lekke band gehad en NOOIT iets anders aan haar lijf laten polonaisen.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2015, 21:06
Verwijderd
Trouwens als ik terugdenk is het enige wat ik ooit stuk had aan fietsen waar ik meer dan 2K km op gefietst heb echt alleen banden.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2015, 21:07
Verwijderd
Oh een keer een bevroren remblok toen het -21 was een paar jaar geleden. Maar dat was met een beetje geweld zo opgelost.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2015, 21:26
Verwijderd
Citaat:
Ik snap het echt nog steeds niet, ik heb op Mathilde zeker 10.000km gefietst en slechts één keer een lekke band gehad en NOOIT iets anders aan haar lijf laten polonaisen.

Probeer eens dagelijks 100 km over zo'n weg te rijden, met zware bepakking:

Zoals ik al zei, zo lang je vooral asfalt hebt zal het wel beter gaan, maar je zult toch ook wel slechtere wegen tegenkomen dan in Nederland. En de bagage achterop speelt wel een rol. Mijn fietsen waarop ik in Nederland fiets hebben eigenlijk ook nooit problemen.
En voor hetzelfde geld gaat het wel goed, maar je moet er wel op voorbereid zijn
Met citaat reageren
Oud 17-09-2016, 23:58
Pr0xy
Pr0xy is offline
Citaat:
Ik ga volgende zomer eens (op de fiets) kijken waar de rijn begint

tentje mee en even 1200km fietsen
Is het gelukt afgelopen zomer?
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken