ik heb hier nog nooit echt iets gepost, maar ik zag hier laatst een gedactengang, ik dacht toen ik in de bus zat: laat ik dat ook eens proberen! misschien hebben jullie tips o.i.d.?
het is misschien nix, het is aan u!
Ik zit in de bus. Het is vijf over halftwee. Wat heb ik toch weer een geluk dat ik zo vroeg uit ben. Naast mij komt een oude dame zitten. Ik schat haar tegen de zeventig. Ze vraagt of de bus altijd zo vol zit. Ik antwoord en ze knikt me lachend toe. Ik voel dat ze af en toe naar me kijkt. Wat zal ze denken? Zal ik mijn discman aanzetten?
Nee, toch maar niet. Het is wel lekker rustig zo. Prachtig uitzicht over het IJsselmeer, wat wil je nog meer?
We zijn al weer bij Oosthuizen. Een groepje vrienden van me, achter in de bus, is nogal luidruchtig, ik vind het wel grappig. Ik merk dat er ook mensen zijn die zich er aan ergeren.
De vrouw naast me stapt uit. Waar zal ze heen gaan?
Een andere vrouw heeft het op het plekje naast me gemunt. Waarom? Waarom gaat ze niet naast die jongen met dat skateboard zitten? Nouja, ik stoor me er verder niet aan. Ze heeft wel heel veel parfum op. De chauffeur doet de nooduitgang dicht. Geen frisse lucht meer, maar het begon toch een beetje fris te worden. We zijn er al weer, ik stap uit en fiets naar huis. Het is vijf over twee.